sierra -85 dohc turbottaminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

zero_cool
Viestit: 44
Liittynyt: To Elokuu 26. 12:26:08 2004
Paikkakunta: Ylivieska

sierra -85 dohc turbottaminen

Viesti Kirjoittaja zero_cool » La Toukokuu 13. 15:59:14 2006

Elikkä mulla olis tommonen -85 sierra jossa on dokki kone ja olen ajatellut vähän turbolla kutitella sitä tavoite olisi joku 200+hp ja ahtimena on t25 ja ahdot olisi 0,7barin luokkaa. Sitten olisi muutama kysymys eli miten pitkälle vakio suuttimet riittää. paljonko männistä kärsii/kannattaa ottaa pois. entä mapin kanssa kannaattaako siihen laittaa joku cossun mappi tai joku muu vastaava.
Ford Cortina 1300 -68
Ford Granada 3000 ghia -76

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: sierra -85 dohc turbottaminen

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Toukokuu 14. 14:31:41 2006

zero_cool kirjoitti:Elikkä mulla olis tommonen -85 sierra jossa on dokki kone ja olen ajatellut vähän turbolla kutitella sitä tavoite olisi joku 200+hp ja ahtimena on t25 ja ahdot olisi 0,7barin luokkaa. Sitten olisi muutama kysymys eli miten pitkälle vakio suuttimet riittää. paljonko männistä kärsii/kannattaa ottaa pois. entä mapin kanssa kannaattaako siihen laittaa joku cossun mappi tai joku muu vastaava.
vakio suuttimet on noin 195cc, eli ei kovin pitkälle niillä pääse. mäntiinhän voisi tehdä pienet ammeet, ei koko alalta pois ja tanarilla vois olla koko alakerta valmiina toho hommaan ainakin männät. Saattasit pärjätä ihan kertovalla bensanpainesäätimellä ja isommilla suuttimilla, tai sit joku lisärikastus systeemi ja vakio suuttimet. Megaruutta on kans roks =)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Toukokuu 14. 16:45:16 2006

Itse laittaisin suosiolla megaruutan.
Tanarilla taitaa olla lohko ja männätkin tommoseen koneeseen vielä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Su Toukokuu 14. 19:16:17 2006

jesus48 kirjoitti:Itse laittaisin suosiolla megaruutan.
Tanarilla taitaa olla lohko ja männätkin tommoseen koneeseen vielä.
Hieman toista aihetta sivuten, eikö nämä männät sopisi myös RS2000-koneeseen? Samanlainen lohko kun on kyseessä. Meinaan saisiko tarkempaa tietoa mitä muutoksia niille männille on tehty ja paljonko puristukset tippuu?
#1096

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Toukokuu 14. 23:44:21 2006

Meeme kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Itse laittaisin suosiolla megaruutan.
Tanarilla taitaa olla lohko ja männätkin tommoseen koneeseen vielä.
Hieman toista aihetta sivuten, eikö nämä männät sopisi myös RS2000-koneeseen? Samanlainen lohko kun on kyseessä. Meinaan saisiko tarkempaa tietoa mitä muutoksia niille männille on tehty ja paljonko puristukset tippuu?
tarkempaa faktaa en nyt muista, kun on aikaa kun ne tehtiin.. helppo laskea, männän puristuskorkeus pysyi samana, ainoastaan siihen keskelle tuli amme, saman tyyppinen kun cossun männissä.

osta pois lohko ja männät saat 50e:llä ku tuut hakee ne oikeesti.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Ma Toukokuu 15. 15:36:23 2006

tanari kirjoitti:
Meeme kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Itse laittaisin suosiolla megaruutan.
Tanarilla taitaa olla lohko ja männätkin tommoseen koneeseen vielä.
Hieman toista aihetta sivuten, eikö nämä männät sopisi myös RS2000-koneeseen? Samanlainen lohko kun on kyseessä. Meinaan saisiko tarkempaa tietoa mitä muutoksia niille männille on tehty ja paljonko puristukset tippuu?
tarkempaa faktaa en nyt muista, kun on aikaa kun ne tehtiin.. helppo laskea, männän puristuskorkeus pysyi samana, ainoastaan siihen keskelle tuli amme, saman tyyppinen kun cossun männissä.

osta pois lohko ja männät saat 50e:llä ku tuut hakee ne oikeesti.
Tuota, jos zero_cool ei halua niita, niin kyllä minä voisin ne siihen hintaan hakea pois.
#1096

zero_cool
Viestit: 44
Liittynyt: To Elokuu 26. 12:26:08 2004
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja zero_cool » Ke Toukokuu 17. 18:18:30 2006

hae vaan pois jos haluut ne. en viitti lähteä 450km päästä hakeen.
Sorvaan itse pois männistä.
Ford Cortina 1300 -68
Ford Granada 3000 ghia -76

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » To Toukokuu 18. 19:39:13 2006

kannattaa muistaa vaihtaa termostaatti kylmempään. on meinaa 102 ast vakiona dokki sierrassa. :P
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » Pe Toukokuu 19. 10:33:54 2006

sierrakuski kirjoitti:kannattaa muistaa vaihtaa termostaatti kylmempään. on meinaa 102 ast vakiona dokki sierrassa. :P
Ei taida olla Saksan tuontiautossa?
#1096

Vastaa Viestiin