Äksärrä nelkkucossu

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Äksärrä nelkkucossu

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » To Toukokuu 25. 14:57:48 2006

Mistä saan vm.84 sierra xr4 2.8i:n sähkökaavion?????Piuhat sekasin ed.omistajan tekniikan vaihdon johdosta :?
Viimeksi muokannut STOCKMANN, To Toukokuu 25. 15:08:49 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Toukokuu 25. 15:07:21 2006

Mitä tarttet? Multa löytyy Haynesin manuska. Sama opus löytyy myös kirjastoista ja Alfameriltä...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 25. 18:19:44 2006

Kuulin jotain ihan ihme juttua että, sähköt häviää kesken kaiken Vai mitä se tekee ja ei tee?

BOA:lle on olemassa pariakin eri johtosarjaa. Vanhempi on se helpompi ihan omansa ja uudemmissa "face-lift-väli-mallin" Scorpeissa käytettiin jo auton omaan johtosarjaan integroitua koneenohjauksen johtosarjaa. Eli aika savotta alkaa siitä tekemään, mutta niinkin on hätätapauksessa tehty. Voi tosin olla ettei tällä nyt ollut mitään tekemistä asian kanssa, mutta kuitenkin.

Sinäkö siellä eilen puskurissa roikuit..? ;-)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Toukokuu 25. 18:52:07 2006

älä huuda otsakkeessa.
seuraavan huuto otsake topiikin poistan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Toukokuu 30. 19:51:47 2006

Joo taisin roikkua :lol: no tekee se sen sammumisenki joskus mut ehkä kerra viikos varmaa,.,henkimaailma juttui.Ei se o ongelma mut noi ajotietokonee jutut päi v..,.,.irtonaisii johtoi koko nippu konehuonees..heittää koko höskä takarenkaan alle ni poistuupaha seki ongelma :wink:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Toukokuu 30. 22:47:36 2006

Mitenkäs cossu tähän liittyy ellei sitten juomana :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Toukokuu 31. 0:03:42 2006

STOCKMANN kirjoitti:Joo taisin roikkua :lol: no tekee se sen sammumisenki joskus mut ehkä kerra viikos varmaa,.,henkimaailma juttui.Ei se o ongelma mut noi ajotietokonee jutut päi v..,.,.irtonaisii johtoi koko nippu konehuonees..heittää koko höskä takarenkaan alle ni poistuupaha seki ongelma :wink:
Niin siis mikä on tarkka vika-kuvaus?
ukormi kirjoitti:Mitenkäs cossu tähän liittyy ellei sitten juomana :lol:
Sierra jossa Cosworth kone. Yksinkertaista.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Toukokuu 31. 0:27:38 2006

MouTine kirjoitti: Sierra jossa Cosworth kone. Yksinkertaista.
Ei Sierra jossa on Cosworthin kone ole välttämättä Cosworth. Yksinkertaista sekin.
Saivartelua ehkä mutta edelleen totta.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Toukokuu 31. 18:08:53 2006

Taunuksia ne kaikki sierrat on,oli mallimerkinnässä cosworth tai ei :wink: Puhutaan nyt sitten vaikka xr4i:stä...jossa on cosan v6 kone :shock: no ei siin mitää kummempaa vikaa ole loppuviimeks,ois ollu vaa kiva tietää mitä kaikki irto piuhat konehuonees on :) eiköhän ne nyt selvii ku saan kaavat käteen...

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Toukokuu 31. 22:38:57 2006

STOCKMANN kirjoitti:Taunuksia ne kaikki sierrat on,oli mallimerkinnässä cosworth tai ei :wink: Puhutaan nyt sitten vaikka xr4i:stä...jossa on cosan v6 kone :shock: no ei siin mitää kummempaa vikaa ole loppuviimeks,ois ollu vaa kiva tietää mitä kaikki irto piuhat konehuonees on :) eiköhän ne nyt selvii ku saan kaavat käteen...
Onko tietoa kuka sen auton on tehnyt? Murto? Järnberg?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » To Kesäkuu 1. 17:45:23 2006

Noup...

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Kesäkuu 1. 21:29:38 2006

seuraava "arvaus":Ahonen Tampereelta... :)

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Kesäkuu 13. 16:18:22 2006

Oikein arvattu 8)

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Pe Kesäkuu 16. 12:35:35 2006

Saatanan saatana!!!!Velipoika kävi voorttilta kysymässä vertailu lappua tohon rojektiin että xr4i sierraan toi cosan 24v ni ei kuulemma tuu luonaamaan koskaa!! :evil: tullu kuulemma "korkeemmalta taholta lappu oikeen konttuureille että tommosia ei sitte saa rakennella"V****!!!!Näin ne tuhoaa ihmisten unelmia :( Tarttee vissiin laittaa vanha 12 tappinen 2.8i nokalle ja ajella sillä nöyränä :x

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 16. 13:02:11 2006

STOCKMANN kirjoitti:Saatanan saatana!!!!Velipoika kävi voorttilta kysymässä vertailu lappua tohon rojektiin että xr4i sierraan toi cosan 24v ni ei kuulemma tuu luonaamaan koskaa!! :evil: tullu kuulemma "korkeemmalta taholta lappu oikeen konttuureille että tommosia ei sitte saa rakennella"V****!!!!Näin ne tuhoaa ihmisten unelmia :( Tarttee vissiin laittaa vanha 12 tappinen 2.8i nokalle ja ajella sillä nöyränä :x
Ja mitenköhän ne tuon perustelee?Paino/litratilavuus ja teho on sallittujen rajojen sisällä. Alustan ja jarrujen osalta kun auton päivittää cossua vastaavaksi niin ei ole mitään ongelmia.
Laita sit vaikka 2.9i 12v ja ahda se jos et 24v konetta laita.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Pe Kesäkuu 16. 13:36:10 2006

No sitä aloin itsekki oikee miettimää että mitä helv***** :x Ei tos ole mitään järkeä :x Velipoika saa tulla kommentoimaan itse tapahtumaa kun tietää paremmin mitä ne sanoivat siellä voorttilla :?Ei se stana sen kummempi kone ole ku muutkaan..ja joskus muistan ku sanoivat aina että sierraas saat laittaa muutosleimalla oliko se nyt 264hv ja yli 3l motin ku kattelee noit säännöksiä konee vaihdosta :!:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 16. 13:54:57 2006

STOCKMANN kirjoitti:No sitä aloin itsekki oikee miettimää että mitä helv***** :x Ei tos ole mitään järkeä :x Velipoika saa tulla kommentoimaan itse tapahtumaa kun tietää paremmin mitä ne sanoivat siellä voorttilla :?Ei se stana sen kummempi kone ole ku muutkaan..ja joskus muistan ku sanoivat aina että sierraas saat laittaa muutosleimalla oliko se nyt 264hv ja yli 3l motin ku kattelee noit säännöksiä konee vaihdosta :!:
Reilu 260hv saa olla sierrassa kun siihen laitetaan cossun jarrut mutta nyt on tosiaan käyty kauheeta juupas/eipäs mallisarjavääntöä. Laita sinne 3.5 litranen V8,ei oo ainakaan liikaa tehoa vakiona ja menee painon/tilavuuden puolesta hienosti.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

TaunusTomi
Viestit: 522
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi » Pe Kesäkuu 16. 17:41:59 2006

jees kävin tosiaan kysymässä niitä tekniikka lappuja,niin sanottiin että ei tule onnistumaan mitenkään.."päämajasta"ilmoitettu taannoin että niitä ei saa leimata :roll: siinä koitin selittää muista muutoksista ja teho ym.jutuista niin kaveri oli pahoillaan ja sanoi että näin on käsky vaan käynyt ja nimenomaan tolle koneelle :evil:
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta

Taunus 78 Cosworth BOA

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Pe Kesäkuu 16. 17:55:45 2006

Kysyin tänään yhdeltä tutulta porvoolaiselta katsastus mieheltä mitä mieltä hän on asiasta niin sano että ei hän tiedä mitää tommosesta??Että hänen mielestään kun jarru puoli ok ni ei pitäis olla nupisemista :roll: että kai tässäkin tapauksessa on vaikka minkälaisia tulkitsijoita,käski vaan kysyä jostain muualta :o

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Kesäkuu 16. 19:49:34 2006

Tässä yksi monista syistä miksi omistan originaalin Cosworthin :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Pe Kesäkuu 16. 20:15:39 2006

ukormi kirjoitti:Tässä yksi monista syistä miksi omistan originaalin Cosworthin :D
Mut siinä on pari sylinteriä liian vähän.
Jäsen #1112

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Kesäkuu 16. 20:44:52 2006

AnttiR kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Tässä yksi monista syistä miksi omistan originaalin Cosworthin :D
Mut siinä on pari sylinteriä liian vähän.
Njuu..Bensa on nykyään aika kallista ja tuolla nelikolla pääsen hiemen pienemmällä panostuksella.. Jos joku välttämättä haluaa kutosen murinaa kuluista välittämättä niin mikäpä siinä.

Itse olen nuo kutosen murinat jo kuullut ja nyt tuo Mongoose murisee aivan tarvittavat määrät. Sitäpaitsi kaverini on sitä mieltä että kaikki 8 sylinteriä pienemmät kuuluvat neuvolaan.

Kyllähän tuo kuitenkin cossuni kelpuutti kun kyydissä istui :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Boss429
Viestit: 113
Liittynyt: La Kesäkuu 1. 20:39:33 2002
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Boss429 » La Kesäkuu 17. 0:15:09 2006

Mulla oli joskus sierra missä oli toi 24v kone ja se oli yksi taloudellisemmista autoista mitä mulla on ollu. Taloudellisempi oli kamala 1.4i golf. Oli sillä sierralla juhlaa ajaa, ei tarvinnu nelosta pienempää jossei pitäny pysähtyä. Tietty sitte meni bensaa ku lapun laitto lattiaan, mutta se ÄÄNI korvas kyllä kaiken. Ei 12v kone kuulosta lainkaan samalta. Heti kun pääsee taas rahansyrjään kiinni niin se on xr4i+24v. Kaikki muut on korvikkeita. Tosin enpä tosta ghia + 16v cos pelistä malta koskaan luopua, on siinäki puolensa. :D
Joo tuli alkoholinvaikutuksenalainen vuodatus. sori
edit: sori offtopic tossa.

Tuli vaan mieleen että jos noi hankaluudet tossa tapauksessa johtuis siitä että ne fordilla käsittävät että xr4ti:tä käytettäis vertailumallina ja ettei se kelpais?
´86 Sierra 2.0 Ghia 16V Cosworth
´82 Sierra 2.0 Ghia Automatic
´85 Sierra 2.0 Ghia
´87 Sierra 2.0 GL
´90 Sierra 2.0i GL

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Kesäkuu 17. 7:44:10 2006

ukormi kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:
ukormi kirjoitti:Tässä yksi monista syistä miksi omistan originaalin Cosworthin :D
Mut siinä on pari sylinteriä liian vähän.
Njuu..Bensa on nykyään aika kallista ja tuolla nelikolla pääsen hiemen pienemmällä panostuksella.. Jos joku välttämättä haluaa kutosen murinaa kuluista välittämättä niin mikäpä siinä.

Itse olen nuo kutosen murinat jo kuullut ja nyt tuo Mongoose murisee aivan tarvittavat määrät. Sitäpaitsi kaverini on sitä mieltä että kaikki 8 sylinteriä pienemmät kuuluvat neuvolaan.

Kyllähän tuo kuitenkin cossuni kelpuutti kun kyydissä istui :lol:
Upilta löytyy selitys joka asiaan :lol:

Mulla on aito 4lit 4pyttyinen, enkä juuri muita murinoita viitsisi kuunellakkaan, kaiken lisäksi ei vie bensaa yhtään...
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » La Kesäkuu 17. 10:38:32 2006

Boss429 kirjoitti:Mulla oli joskus sierra missä oli toi 24v kone ja se oli yksi taloudellisemmista autoista mitä mulla on ollu. Taloudellisempi oli kamala 1.4i golf. Oli sillä sierralla juhlaa ajaa, ei tarvinnu nelosta pienempää jossei pitäny pysähtyä. Tietty sitte meni bensaa ku lapun laitto lattiaan, mutta se ÄÄNI korvas kyllä kaiken. Ei 12v kone kuulosta lainkaan samalta. Heti kun pääsee taas rahansyrjään kiinni niin se on xr4i+24v. Kaikki muut on korvikkeita. Tosin enpä tosta ghia + 16v cos pelistä malta koskaan luopua, on siinäki puolensa. :D
Joo tuli alkoholinvaikutuksenalainen vuodatus. sori
edit: sori offtopic tossa.

Tuli vaan mieleen että jos noi hankaluudet tossa tapauksessa johtuis siitä että ne fordilla käsittävät että xr4ti:tä käytettäis vertailumallina ja ettei se kelpais?

Voipi olla..ja tohon ääni politiikkaan sen verran että ei sen parempia ääniä ookkaan kun erään henkilön ahdetussa cosan 24v moottorissa,siinä tulee pissi housuun aremmilla vaikka liikennevaloissa vieressä olevalle ku oikasee oikeen jalan :wink: tarttee ite mennä sinne fordille selittään se vertailu asia ku oon ollu vähä aikaa siellä hommissaki :) Boss429,sulla tais toi oma 24v mennä vähä lujaa,mikäli oli sama auto kun luulen? :wink:

Vastaa Viestiin