Seosmittari
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Seosmittari
Mistä johtuu että seosmittarin arvo muuttuu, kun kuormittaa akkua. Eli käytännössä: Kun on auto on käynnissä ilman valoja ym. niin mittari näyttää jotain tiettyä arvoa, ja heti kun laittaa valot ym. sähkölaitteet päälle, niin seosmittarin arvo tippuu.
Mittari on omavalmisteinen. Samaa ongelmaa kuitenkin esiintyy Autometerin mittarissa.
Voisi kuvitella, että se riippuu seosmittariin tulevasta käyttöjännitteestä, mutta seosmittarissa on kuitenkin oma regulaattori, joka säätää jännitettä (+5v piirille), joten senkään ei pitäisi vaikuttaa.
Mittari on omavalmisteinen. Samaa ongelmaa kuitenkin esiintyy Autometerin mittarissa.
Voisi kuvitella, että se riippuu seosmittariin tulevasta käyttöjännitteestä, mutta seosmittarissa on kuitenkin oma regulaattori, joka säätää jännitettä (+5v piirille), joten senkään ei pitäisi vaikuttaa.
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Voisin mageliuksen puolesta vastata että kaikki on maadotettu samaan paikkaan ja kierrokset ei muutu vaikka vehkeitä laittaa päälle eli ei vaikuta sillä tavallakaan seokseen. On kuulemma ottanut myöskin hyvin pientä häiriötä jopa vilkun käytöstä. Tossa sitä tutkittiin niin ledien mukaan lambdan jännite tippuu jopa 0,4v, eli ei ole kysymys mistään muutaman ledin heitosta.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Luulisin, että lambdalta mittarille tuleva signaalipiuha ottaa häiriötä muista laitteista. Mulla aikoinaan Autometer teki samaa. Minkälaisella piuhalla signaali on vedetty? Luulis että auttais jos vetää kunnollisella suojatulla kaapelilla ja maadoittaa vaipan toisesta päästä.
Apex'i toimi samassa autossa ilman häiriöitä samoin toimii nykyisessä. On tarkistettu laajakaistalambdalla ja samaa näyttää.
Apex'i toimi samassa autossa ilman häiriöitä samoin toimii nykyisessä. On tarkistettu laajakaistalambdalla ja samaa näyttää.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mittarin käyttöjännite on se 5V jos regulaattori kerran välissä eli ei sitä kautta voi muuttua.
Potenttiaaliero maadoituksessa tekee äkkiä mittariin heittoa.
Potenttiaaliero maadoituksessa tekee äkkiä mittariin heittoa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Helpoin konsti todeta kummasta tuo johtuu, on ottaa toinen akku kainaloon ja kytkeä vain seosmittari siihen. Jos vieläkin muuttuu, niin muuttuu myös seokset todellisuudessa.siipicossu kirjoitti:Mittarin käyttöjännite on se 5V jos regulaattori kerran välissä eli ei sitä kautta voi muuttua.
Potenttiaaliero maadoituksessa tekee äkkiä mittariin heittoa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Pitää kokeilla vaihtaa se signaalipiuha paremmin suojattuun. Se on tosiaan ihan normaalilla 1,5mm2 piuhalla vedetty.
Seokset ei varmastikkaan oikeasti muutu, eli mittaus kusee, koska jos näpäyttää jarruvaloa (n.0,2s aika), niin hyppää yhden ledin verran laihemmalle. Ja maadoitukset on vedetty suoraan akun miinukseen.
Seokset ei varmastikkaan oikeasti muutu, eli mittaus kusee, koska jos näpäyttää jarruvaloa (n.0,2s aika), niin hyppää yhden ledin verran laihemmalle. Ja maadoitukset on vedetty suoraan akun miinukseen.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mitenkäs maadoitus akusta koriin, onko kunnossa?
Siinä tulee häviötä jos ei ole hyvin maadoitettu. Kaikki sähkölaitteet on kuitenkin maadoitettu koriin eikä suoraan akkuun.
Siinä tulee häviötä jos ei ole hyvin maadoitettu. Kaikki sähkölaitteet on kuitenkin maadoitettu koriin eikä suoraan akkuun.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Ilmeni tänään illalla jännä häiriö seosmittariin. Aamulla toimi vielä normaalisti.
esim tyhjäkäynnillä ledit pomppii tiuhaan tahtiin normaalisti näkyvän paikallaan palavan ledin ja siitä alaspäin(laihempaan päin) olevien ledien välillä.
Mitä enemmän kierroksia koneessa ,sitä tiuhempi on välkkymisen taajuus.
Kyseessä on 4-johtoinen lambda-anturi. lambdan signaali ja maa signaali piuha menee suoraan mittarille. Eihän 4-johtoista tarvii maadottaa mitenkään erikseen. Lämmityksen toinen johto menee suoraan akun miinukseen ja + avain kytkimen taakse.
Mistähän moinen häiriö johtuu ,ihan kuin mittari ei tasais huippukohtien heittelyä tai jotain.
Rupes epäilyttämään jo joku laturiin tai sytytykseen liittyvä häiriö.
esim tyhjäkäynnillä ledit pomppii tiuhaan tahtiin normaalisti näkyvän paikallaan palavan ledin ja siitä alaspäin(laihempaan päin) olevien ledien välillä.
Mitä enemmän kierroksia koneessa ,sitä tiuhempi on välkkymisen taajuus.
Kyseessä on 4-johtoinen lambda-anturi. lambdan signaali ja maa signaali piuha menee suoraan mittarille. Eihän 4-johtoista tarvii maadottaa mitenkään erikseen. Lämmityksen toinen johto menee suoraan akun miinukseen ja + avain kytkimen taakse.
Mistähän moinen häiriö johtuu ,ihan kuin mittari ei tasais huippukohtien heittelyä tai jotain.
Rupes epäilyttämään jo joku laturiin tai sytytykseen liittyvä häiriö.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Löytyi vika ihmeelliseen seosmittarin toimintaan. lambda-anturin pakoputken sisälle menevän peltikuoren sisällä oleva varsinainen anturi-osa oli murtunut paloiksi. Sehän on jotain zirkoniumia tai jotain. Näyttää maallikon silmissä posliinilta.
Takuu onneksi on voimassa ,mutta ihmetyttää tollainen särkyminen.
Anturi kesti puoli päivää ihan normaalisti ja sitten jo paskana.
Onko tullut vastaavaa särkymistä vastaan jollain muulla?
Ihan normaalin näköinen oli anturi muuten. Ei ole mitään männänkappaleita,venttiileitä tai muita irto-osia kolhinut sitä mitenkään.
Takuu onneksi on voimassa ,mutta ihmetyttää tollainen särkyminen.
Anturi kesti puoli päivää ihan normaalisti ja sitten jo paskana.
Onko tullut vastaavaa särkymistä vastaan jollain muulla?
Ihan normaalin näköinen oli anturi muuten. Ei ole mitään männänkappaleita,venttiileitä tai muita irto-osia kolhinut sitä mitenkään.
-
- Ylläpitäjä
Takuu onneksi on voimassa ,mutta ihmetyttää tollainen särkyminen.
Anturi kesti puoli päivää ihan normaalisti ja sitten jo paskana.
Onko tullut vastaavaa särkymistä vastaan jollain muulla?
Ihan normaalin näköinen oli anturi muuten. Ei ole mitään männänkappaleita,venttiileitä tai muita irto-osia kolhinut sitä mitenkään.[/quote]
Oliko se sinun anturi siis uusi? Minulla itsella on ollut vanha rommarilta haettu anturi, joka on toiminut kauan ja hyvin, paitsi johdot katkeilee.
Tämän vuoksi hankin uuden tarvikeanturin, joka toimi ensimmäisen koeajolenkin hyvin. Seuraavan kerran autolla ajettaessa se ei toiminutkaan enää. Anturin sisältä oli irronnut moottorin/anturin jäähdyttyä jotain, sillä se helisi. Anturi meni takuuseen ja uusi paikalleen. Ensimmäisellä koeajolenkillä meni taas anturi rikki kun annoin kunnolla kenkää, aluksi toimi kyllä hyvin.
Sen jälkeen vanha rommarilta haettu alkuperäinen Bosch takaisin paikalleen, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Anturi kesti puoli päivää ihan normaalisti ja sitten jo paskana.
Onko tullut vastaavaa särkymistä vastaan jollain muulla?
Ihan normaalin näköinen oli anturi muuten. Ei ole mitään männänkappaleita,venttiileitä tai muita irto-osia kolhinut sitä mitenkään.[/quote]
Oliko se sinun anturi siis uusi? Minulla itsella on ollut vanha rommarilta haettu anturi, joka on toiminut kauan ja hyvin, paitsi johdot katkeilee.
Tämän vuoksi hankin uuden tarvikeanturin, joka toimi ensimmäisen koeajolenkin hyvin. Seuraavan kerran autolla ajettaessa se ei toiminutkaan enää. Anturin sisältä oli irronnut moottorin/anturin jäähdyttyä jotain, sillä se helisi. Anturi meni takuuseen ja uusi paikalleen. Ensimmäisellä koeajolenkillä meni taas anturi rikki kun annoin kunnolla kenkää, aluksi toimi kyllä hyvin.
Sen jälkeen vanha rommarilta haettu alkuperäinen Bosch takaisin paikalleen, eikä mitään ongelmia ole ollut.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Vaihda NGKn (tai siis NTK on valmistaja) tai Boschin anturiin siellä Motonetissa, ne kestää 10X paremmin kuin ne halvat SX:ät...KtK kirjoitti:Nimenomaan jäähtymistä toi anturi ei ilmeisesti kestä ,vaan rasahtaa paloiksi. Annoin hiukan kenkää autolle töihin mennessä ja töistä lähtiessä oli paskana.
Parempi olis saada rahat takaisin ja ostaa boschin anturi ,mutta en tiedä suostuvatko ne siihen motonetissa.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Uskomattoman paska tsäkä näiden lambda-anturien kanssa nyt vaivaa.
Motonetista sain rahat takaisin,kun ei niillä ollut ntk:n tai boschin antureita varastossa ja hain sitten ford mafiasta ntk:n anturin 70egellä.
Huomasin jäljistä kuusiokannassa ja kierteistä anturin olleen jossain paikalla hetken aikaa ennenkin ja pakettikin oli aukinainen.
Ei mitään eloa anturissa ja soitto pekkiselle mafiaan. --> Joo ,toi hintukainen lainas sitä hetken tossa viime viikolla.(onkohan joku korjaamo) Ei ollut kuulemma kuin vartin paikoillaan
Jollain aineella luultavasti pesastu se anturiosa ,koska se oli puhdas mutta kierreosan juuressa oli mustanharmaata nokea. Ens viikolla hakemaan sitten uutta tilalle taas
Johdotuksetkin tein huolella ja tarkistin moneen kertaan ja ei etsimälläkään löydy niistä vikaa. Ja virrat oli pois koko asennuksen ajan.
Motonetin anturi toimi kyllä hyvin yhden päivän ja sitten meni zirkoniumipää murusiksi. Tämä ei näytä yleismittarillakaan mitään lukemia koneen käydessä.
Voiskohan seosmittarissa (malli siipicossu) olla joku sisäinen vika ,mikä polttaa noi anturit ,vai onko tämä vain huonoa tuuria.
Seuraavan anturin kohdalla rupeaa jo hikikarpalot nousemaan otsalle asentaessa.
Motonetista sain rahat takaisin,kun ei niillä ollut ntk:n tai boschin antureita varastossa ja hain sitten ford mafiasta ntk:n anturin 70egellä.
Huomasin jäljistä kuusiokannassa ja kierteistä anturin olleen jossain paikalla hetken aikaa ennenkin ja pakettikin oli aukinainen.
Ei mitään eloa anturissa ja soitto pekkiselle mafiaan. --> Joo ,toi hintukainen lainas sitä hetken tossa viime viikolla.(onkohan joku korjaamo) Ei ollut kuulemma kuin vartin paikoillaan


Johdotuksetkin tein huolella ja tarkistin moneen kertaan ja ei etsimälläkään löydy niistä vikaa. Ja virrat oli pois koko asennuksen ajan.
Motonetin anturi toimi kyllä hyvin yhden päivän ja sitten meni zirkoniumipää murusiksi. Tämä ei näytä yleismittarillakaan mitään lukemia koneen käydessä.
Voiskohan seosmittarissa (malli siipicossu) olla joku sisäinen vika ,mikä polttaa noi anturit ,vai onko tämä vain huonoa tuuria.
Seuraavan anturin kohdalla rupeaa jo hikikarpalot nousemaan otsalle asentaessa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on itsellä ollut pari vuotta kiinni tuommoinen mittari ja hyvin ainakin vielä toimii.KtK kirjoitti: Voiskohan seosmittarissa (malli siipicossu) olla joku sisäinen vika ,mikä polttaa noi anturit ,vai onko tämä vain huonoa tuuria.
Seuraavan anturin kohdalla rupeaa jo hikikarpalot nousemaan otsalle asentaessa.
Anturina kaksijohtoinen tarvike anturi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
Mulla oli aikasemmassa autossa siipicossulta ostettu seosmittari ja motonetin tarvike halpa kylmämallin anturi. En saanut tuota yhdistelmää ainakaan ikinä pelaamaan kunnolla siinä autossa. Eli ei näyttänyt tyhjäkäynnillä mitään ledit ja noin pois päin, vaikka oli maadoitukset mittarilla ja lambdalla samassa paikassa ja tolleen. Muutenkin koko mittari näytti ainakin mulla ihan päin sitä 
Noh nyt myöhemmin asensin juuri toiseen autoon FMI seosmittarin ja motonetin 3 johtoisen lämmitettävän anturin. Toimii aivan helvetin hienosti, niin hienosti kuin tollanen "kapeakaista" voi vaan toimia. Todella suuri parannus entiseen. Ja anturikin sijaitsee vapariautossa vasta peltisarjojen jälkeen siinä kohdassa kun kaikki putket yhdistyy yhdeksi putkeksi. Eli 6-2-1 on malli. En tiedä missä oli ongelmat edellisessä autossa, mutta tuo alkoi toimimaan HETI ilman ongelmia.. Ja on nyt toiminut jo jonkun aikaa täysin ongelmitta..
Tämä ei ollut mikään morkkaus siipicossun mittaria kohtaan, mutta näin kävi itsellä, saattaa vika olla kun kattoo peiliin, mutta ajattelin kuitenkin kertoa.

Noh nyt myöhemmin asensin juuri toiseen autoon FMI seosmittarin ja motonetin 3 johtoisen lämmitettävän anturin. Toimii aivan helvetin hienosti, niin hienosti kuin tollanen "kapeakaista" voi vaan toimia. Todella suuri parannus entiseen. Ja anturikin sijaitsee vapariautossa vasta peltisarjojen jälkeen siinä kohdassa kun kaikki putket yhdistyy yhdeksi putkeksi. Eli 6-2-1 on malli. En tiedä missä oli ongelmat edellisessä autossa, mutta tuo alkoi toimimaan HETI ilman ongelmia.. Ja on nyt toiminut jo jonkun aikaa täysin ongelmitta..
Tämä ei ollut mikään morkkaus siipicossun mittaria kohtaan, mutta näin kävi itsellä, saattaa vika olla kun kattoo peiliin, mutta ajattelin kuitenkin kertoa.
BMW E21 "323i"
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
En oikeen jaksa uskoa mittarissa olevan vikaa. Se oli talviautossa vielä keväällä pari kuukautta toiminnassa ja näytti ihan oikein noita lukemia. Ja sitä ennen bilteeman anturin kanssa pari vuotta about.
Nyt cossussa vaan on ollu antureiden kanssa ongelmia. Toi viimisin vaan harmittaa ,kun oli käytelty sitä jo ennestään ja myytiin uutena.
Nyt cossussa vaan on ollu antureiden kanssa ongelmia. Toi viimisin vaan harmittaa ,kun oli käytelty sitä jo ennestään ja myytiin uutena.