is sierra "syö" tulppia..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: La Tammikuu 7. 1:31:30 2006
is sierra "syö" tulppia..
eli mikä vikana kun 2 litranen is sierra lievästi viritetty käy n.tunnin hyvin ja tulpat sököks?onko syy boksissa/jakajassa?vai missä..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Joskus välikotelossa paloi tulppia repullinen ja syytä ei tuntunut löytyvän vaikka kuinka yritettiin, tulpat olivat aina himmeinä kun olin sammuttanut auton ja sen jäähdyttyä yritänyt käynistää! tässä vaiheessa oli vielä kaksikurkkuinen weber kiinni, mutta kun vaihdoin IDF pystyt niin tulpat rupesi kestämään
. Lämpöarvoilla ei tuntunut silloin olevan vaikutusta palamiseen??

-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla oli samá ongelma mutta sillä eroituksella että kaksikurkkuisella kestivät mutta tuplilla ei.fiffe kirjoitti:Joskus välikotelossa paloi tulppia repullinen ja syytä ei tuntunut löytyvän vaikka kuinka yritettiin, tulpat olivat aina himmeinä kun olin sammuttanut auton ja sen jäähdyttyä yritänyt käynistää! tässä vaiheessa oli vielä kaksikurkkuinen weber kiinni, mutta kun vaihdoin IDF pystyt niin tulpat rupesi kestämään. Lämpöarvoilla ei tuntunut silloin olevan vaikutusta palamiseen??
Puristukset oli kyllä aika korkeat.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
TIMPPA24V6 kirjoitti:lisää kipinä tehoo pitäs olla,vika tuskin on NGK tulpissa,eli ekana vois koittaa tollasta 0,5jopa0,4 kärkiväliä NGK tulpassa ja normaali lämpöarvo.
japseista viis mutta tulpan ne osaa tehä
(jopa moottoritielle)
Aikanaan kyllästyin tulppashowun ahtimen kanssa ja ongelmaksi nimenomaan aina esiintyi NGK tulpat. Tosin ne kesti kyllä 2-4 tonnia yleensä. Boschit toimi jotenkin paremmin.
Tämän jälkeen siirryin suoraan motocraftin tulppiin, jotka kesti ainakin sen 10tkm.
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
säädöt kuntoon ja tulpille ruutia,ei se vika tulpissa ole,vai mitenköhän F1 ja WRC-autot ei valita tulppa murheitaNewis kirjoitti:TIMPPA24V6 kirjoitti:lisää kipinä tehoo pitäs olla,vika tuskin on NGK tulpissa,eli ekana vois koittaa tollasta 0,5jopa0,4 kärkiväliä NGK tulpassa ja normaali lämpöarvo.
japseista viis mutta tulpan ne osaa tehä
(jopa moottoritielle)
Aikanaan kyllästyin tulppashowun ahtimen kanssa ja ongelmaksi nimenomaan aina esiintyi NGK tulpat. Tosin ne kesti kyllä 2-4 tonnia yleensä. Boschit toimi jotenkin paremmin.
Tämän jälkeen siirryin suoraan motocraftin tulppiin, jotka kesti ainakin sen 10tkm.

itellä 1,5mm kärkiväli norm.tulpassa(NGK) ja ON HYVÄ,noh ehkä sytkä vehkeetki on kunnossa,että sillai

Timppa 24V
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Olen itte kyllä huomannu että NGK on kaikista herkin bensalle. Jos käy paksulla hetken tyhjää tai kastelee, niin voi olla melko varma, että tulpat kuolee, eikä saa putsattua. Denso, Champion, Bosch... Noilla on toiminu paremmin. Yhdet densotkin sain pimenemään, mutta championeja tai boscheja en yksiäkään. Nyt ostin boschin platinakärkiset, kun sattu löytyyn ohc:n kierteellä yks sarja
lämpöarvo 6, saa nähdä onko liian kylmä. NGK tietääkseni kuumenee kun numero pienenee.
Tietääkös joku miten on Denson laita?

Tietääkös joku miten on Denson laita?
Jäsen #606
-
- Viestit: 186
- Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Hitto ku ne ei enää tee noita platina tulppia ohc:nolafu kirjoitti:Olen itte kyllä huomannu että NGK on kaikista herkin bensalle. Jos käy paksulla hetken tyhjää tai kastelee, niin voi olla melko varma, että tulpat kuolee, eikä saa putsattua. Denso, Champion, Bosch... Noilla on toiminu paremmin. Yhdet densotkin sain pimenemään, mutta championeja tai boscheja en yksiäkään. Nyt ostin boschin platinakärkiset, kun sattu löytyyn ohc:n kierteellä yks sarjalämpöarvo 6, saa nähdä onko liian kylmä. NGK tietääkseni kuumenee kun numero pienenee.
Tietääkös joku miten on Denson laita?

Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Rytinä kirjoitti:Hitto ku ne ei enää tee noita platina tulppia ohc:nolafu kirjoitti:Olen itte kyllä huomannu että NGK on kaikista herkin bensalle. Jos käy paksulla hetken tyhjää tai kastelee, niin voi olla melko varma, että tulpat kuolee, eikä saa putsattua. Denso, Champion, Bosch... Noilla on toiminu paremmin. Yhdet densotkin sain pimenemään, mutta championeja tai boscheja en yksiäkään. Nyt ostin boschin platinakärkiset, kun sattu löytyyn ohc:n kierteellä yks sarjalämpöarvo 6, saa nähdä onko liian kylmä. NGK tietääkseni kuumenee kun numero pienenee.
Tietääkös joku miten on Denson laita?
Soviteholkit esim. rallyracesta ja voit käyttää Cossun platina-tulppia ..
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Monenlaisiin pirsseihin olen tulppia vaihtanut ja ikinä ei ole tulpat menneet pimeäksi.
Viritetyssä vapari ohc:ssa ei ollut tulppien kanssa ongelmia vakiokaasarilla ja eikä tuplillakaan.
Puristukset oli muistaakseni noin 10.5 luokkaa sillä viimeisellä isovenakannella. Seokset oli hyvällä mallilla aina ja varsinkin tuplien aikana hyvissä säädöissä koko ajan. Vain kerran talvella ryyppy päällä ja hiukan esiruiskausta polkemalla saaneena kastuivat tulpat ,mutta kuivuttuaan toimivat taas hienosti.
Kakskurkkunen weberin sierra 2.0 automaattiryyppyinen orkkis kaasari aiheutti kylläkin jälkikäyntiä ,mutta dellorton tuplat eivät.
Ngk:t olivat mielestäni ehkä parhaat ,jotka oli paikalla siinä. Niissä oli sellainen ura keskellä siinä elektrodissa muistaakseni ja jotenkin käynti oli niillä kaikkein tasaisemman tuntuinen.
Viritetyssä vapari ohc:ssa ei ollut tulppien kanssa ongelmia vakiokaasarilla ja eikä tuplillakaan.
Puristukset oli muistaakseni noin 10.5 luokkaa sillä viimeisellä isovenakannella. Seokset oli hyvällä mallilla aina ja varsinkin tuplien aikana hyvissä säädöissä koko ajan. Vain kerran talvella ryyppy päällä ja hiukan esiruiskausta polkemalla saaneena kastuivat tulpat ,mutta kuivuttuaan toimivat taas hienosti.
Kakskurkkunen weberin sierra 2.0 automaattiryyppyinen orkkis kaasari aiheutti kylläkin jälkikäyntiä ,mutta dellorton tuplat eivät.
Ngk:t olivat mielestäni ehkä parhaat ,jotka oli paikalla siinä. Niissä oli sellainen ura keskellä siinä elektrodissa muistaakseni ja jotenkin käynti oli niillä kaikkein tasaisemman tuntuinen.
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
motocrafit ja champiot o täällä toimineet pisimpään, jopa niin pitkään että vaihoin vaan huvin vuos uusiin. NGK:t oon manannu jo helvettiin.
On ollu kiinni turboissa ja vapareissa, kärettömällä sytkällä. Kuka ees haluu kärellistä enää käyttää
On ollu kiinni turboissa ja vapareissa, kärettömällä sytkällä. Kuka ees haluu kärellistä enää käyttää

Viimeksi muokannut ytte, Ke Heinäkuu 5. 23:02:10 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Sen verran voisin tarkentaa omaa kommenttia, että nimenomaan Motocraftin tulpat tuntuivat parhaiten kestävän (yli) rikkaana oloa ja täten toimivudueltaan olivat pidemmän päälle parempia.jesus48 kirjoitti:Samanlaisia kokemuksia on myös mulla.ytte kirjoitti:motocrafit ja champiot o täällä toimineet pisimpään, jopa niin pitkään että vaihoin vaan huvin vuos vaan uusiin.
Vakkari koneessa / säädöissä olevassa koneessa ei välttämättä niin tarkkaa
