Eri zetec-versiot

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Eri zetec-versiot

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Heinäkuu 11. 16:51:22 2006

Mitä eri versioita on suomessa 2litraisesta Zetecistä?
Ja onko kokemuksia minkä version kansi on paras aihio vaparikoneeseen.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Heinäkuu 11. 19:58:15 2006

ST170 "Duratecin" kansi on vakiona ehdottomasti paras.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Heinäkuu 13. 14:37:39 2006

miten tuon ST170 VCT solenoidin kanssa? miten kansi käyttäytyy jos solenoidia ei ohjata ollenkaan? Taisin Fordi klubin puolelle listata joskus koneita mutta tässä epätäydellinen lista:

'Zeta' <-95 Mondeo 133hp
'Zetec 16V' 95-98 Mondeo 133hp
'Zetec-E' Mondeo 130hp Focus 130hp
'Duratec ST170' Focus 170hp VCT
'Duratec RS' Focus 204hp

Jos vpv:tä on uskominen paras kaksilitrainen vaparikoneeksi on Duratec I4 motti, jota löytyy eri viritysasteisina Fordin ja Mazdan keulalta.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Heinäkuu 13. 19:21:01 2006

Jos jollain on tuhoutuneita eri zetekkikansia(haljenneita yms. vaurioituneita) olisin kiinnostunut sellaisista,voisi vetäistä vannesahalla halki ja tutkia hieman kanavien seinänmävahvuuksia avarruksen kannalta...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Heinäkuu 15. 18:41:50 2006

jive kirjoitti:Jos vpv:tä on uskominen paras kaksilitrainen vaparikoneeksi on Duratec I4 motti, jota löytyy eri viritysasteisina Fordin ja Mazdan keulalta.
Onkos Duratec I4 jotain sukua tälle mm. Sierran / Scorpion / RS2000 (sama lohko) keulalta löytyvälle koneelle?
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Heinäkuu 16. 17:33:54 2006

Ei ole tämä Duratec-HE mitään sukua dohc-koneille ja on tosiaan selkeästi fordin paras neloskoneaihio viritykseen. Ongelmaa aiheuttaa tosin vaihteiston eri pulttijako.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin