Onko kenelläkään Sierran takajousien mittoja?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Onko kenelläkään Sierran takajousien mittoja?
Tervehdys
Travitsisin mittoja Sierran takajousista. Cossun perä on senverran retkahtanut, ettei sillä meinaa päästä vauhtitöyssyn yli jos joku istuu takapenkillä.
Olen ajatellut 10mm-20mm 2WD Cossun orkkisjousia korkeampia, jolloin rengaskulmakin olisi hieman suorempi. Onko jouset alunperinkään jaksaneeet kantaa esim. kahden ihmisen kuormaa takana?
täällä on muutama kuva nykytilanteesta:
http://koti.mbnet.fi/ilesoft/cossu/lowrider/
Travitsisin mittoja Sierran takajousista. Cossun perä on senverran retkahtanut, ettei sillä meinaa päästä vauhtitöyssyn yli jos joku istuu takapenkillä.
Olen ajatellut 10mm-20mm 2WD Cossun orkkisjousia korkeampia, jolloin rengaskulmakin olisi hieman suorempi. Onko jouset alunperinkään jaksaneeet kantaa esim. kahden ihmisen kuormaa takana?
täällä on muutama kuva nykytilanteesta:
http://koti.mbnet.fi/ilesoft/cossu/lowrider/
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Juu noissa kuvissa auto on kaltevalla pinnalla, mutta tosta näkee kuin löysät ne jouset on. Auto on ihan tyhjä noissa kuvissa, eli kun esim. kaks ihmistä istuu takapenkillä raapii putki maata.
Suunnitelmissa olis teetättää uudet takajouset Vallilan Takomossa ja siksi tarttisin mittoja jousille.
Noissa vanhoissa Cossun testiartikkeleissa takapää näytti matalalta jo ihan originaalina. Aattelin jos vähän korkeamman saisi perästä. Esimerkiksi 4WD:n tapasen.
Suunnitelmissa olis teetättää uudet takajouset Vallilan Takomossa ja siksi tarttisin mittoja jousille.
Noissa vanhoissa Cossun testiartikkeleissa takapää näytti matalalta jo ihan originaalina. Aattelin jos vähän korkeamman saisi perästä. Esimerkiksi 4WD:n tapasen.
-
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
Noissa kuvissa ei ole orkkis jouset paikoillaan ,vaan jotkut reilusti madaltavat.
Mulla on tosta varmaan 4-5cm korkeemmalla vakioilla ja jos meinaat siihen vielä lisää ,niin siitä tulee sitten maasturi jo. Kantavuudessa ei ole ollut ongelmia takapenkkiläisistä huolimatta. Vakiojousilla on cossu kyllä hirmu korkeella varsinkin takana mulla ainakin,tosin renkaat takana on suorassa.
Mulla on tosta varmaan 4-5cm korkeemmalla vakioilla ja jos meinaat siihen vielä lisää ,niin siitä tulee sitten maasturi jo. Kantavuudessa ei ole ollut ongelmia takapenkkiläisistä huolimatta. Vakiojousilla on cossu kyllä hirmu korkeella varsinkin takana mulla ainakin,tosin renkaat takana on suorassa.
-
-
-
Tässä on ilmeisesti kyse ns. kuormajousista, joita Sierraan on saanut ja saa tarvikkeena edelleen.samiharju kirjoitti:mulle tuli just vastaan että ainakin farmareissa on kahta eri kokoista jousta.. mun farkussa eli -92 dohc oli halkaisijaltaan n 14cm kun taas caltsun vastaavassa oli yli senttiä pienemmät.. eivätkä sovi päikseen.
Minun mielestä sitä perää ei kannata paljon nostaa. Omassa Sierrassa on korkeussäädettävät takaiskarit, jotka toimivat asteikolla korkea--80-luvun jenkkituning korkea. Korkeampi perä ja nyökkäävä korin asento ei tunnu ainakaan parantavan ajo-ominaisuuksia.
-
Vähän vanha viesti jo mutta liippaa niin likeltä että nostetaan keulille.
Kyseessä 92 4x4 cossu sierra. Varmaan jollain löytyy nurkasta vakio jouset ko. autoon. Et millään viittis paiskata mittoja tähän topiciin. Aikomuksena on poistaa madallussarja yms. mutta haluisin tietää nuo mitat. Eli pituus, halkaisija ja ainespaksuus (etu/taka). Toki jos joku muistaa ulkoa niin ei oo pakko mitata.
Mieluusti "tarkat mitat". Ja jos jouset ei oo vielä väsyneet yms. niin oon kiinnostunu ostamaan ne. Samoin iskarit.
Kiitos!
Kyseessä 92 4x4 cossu sierra. Varmaan jollain löytyy nurkasta vakio jouset ko. autoon. Et millään viittis paiskata mittoja tähän topiciin. Aikomuksena on poistaa madallussarja yms. mutta haluisin tietää nuo mitat. Eli pituus, halkaisija ja ainespaksuus (etu/taka). Toki jos joku muistaa ulkoa niin ei oo pakko mitata.

Kiitos!