
1.8 dieselin ajoittaminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
1.8 dieselin ajoittaminen
Sierran (1.8td) kone alkaa menee hiljalleen kasaan päin, mutta onko nokan ja syöttöpumpun ajoittamiseen jotain helppoa 'kotikonstia'. Mulla on kyllä joku kirja, mutta sen ohjeiden mukaan tarvittaisiin 'tappi' joka tulee lohkon kyljestä kierteille. Näin viikonloppuna sellaista ei varmaankaan mistään löydä, joten olisko jotain helppoa oikopolkua... 

-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
- Paikkakunta: Vammala
-
- Ylläpitäjä
Niin, ja pumppaa käsipumpulla, jos mahdollista, kaikki ylimääräinen ilma vex sieltä putkista. Helpottaa kummasti
Näissä dieselin ilmauksissakin on useampi ohje. Joskus on porukka onnistunut hajoittamaan pumppujakin väärällä tavalla.
Tämä koskee erillisellä siirtopumpulla olevaa ->
**
Joskus boschin pumpuissa on ollut kyljessä ruuvi, joka avataan ja startataan niin kauan kunnes siitä tulee löpöä, tämän jälkeen suljetaan ja ruuvataan suuttimien putket auki (Joissakin pumpuissa pelkkä 4. sylinterin) ja startataan kunnes tulee löpöä. Koneen käynnistyttyä vajaasti kolmella, väännetään putki kiinni ja 4. lähtee mukaan.
**
Tämä koskee sisäisellä siirtopumpulla olevaa ->
**
Jos pumpun kyljessä on sellainen "kierrettävä" pumppu, varsi väriltään yleensä valkoinen, niin tätä pumppumallia ei tarvitse ilmata. Pumpataan vaan niin perkuleesti, kunnes varsi menee ihan kivikovaksi, jonka jälkeen pyöräytetään käyntiin.
**
Jos kyseessä on pumppu, jossa ei ole ulkoista siirtopumppua, eikä sisäistä käsikäyttöistä, niin suutinten putket auki ja startilla, niin ei tule pumppuun ilmalukkoa.

Näissä dieselin ilmauksissakin on useampi ohje. Joskus on porukka onnistunut hajoittamaan pumppujakin väärällä tavalla.
Tämä koskee erillisellä siirtopumpulla olevaa ->
**
Joskus boschin pumpuissa on ollut kyljessä ruuvi, joka avataan ja startataan niin kauan kunnes siitä tulee löpöä, tämän jälkeen suljetaan ja ruuvataan suuttimien putket auki (Joissakin pumpuissa pelkkä 4. sylinterin) ja startataan kunnes tulee löpöä. Koneen käynnistyttyä vajaasti kolmella, väännetään putki kiinni ja 4. lähtee mukaan.
**
Tämä koskee sisäisellä siirtopumpulla olevaa ->
**
Jos pumpun kyljessä on sellainen "kierrettävä" pumppu, varsi väriltään yleensä valkoinen, niin tätä pumppumallia ei tarvitse ilmata. Pumpataan vaan niin perkuleesti, kunnes varsi menee ihan kivikovaksi, jonka jälkeen pyöräytetään käyntiin.
**
Jos kyseessä on pumppu, jossa ei ole ulkoista siirtopumppua, eikä sisäistä käsikäyttöistä, niin suutinten putket auki ja startilla, niin ei tule pumppuun ilmalukkoa.