Happomaali + sinkki + ?? - Missä järjestyksessä maalataan?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

PowerUp
Ylläpitäjä

Happomaali + sinkki + ?? - Missä järjestyksessä maalataan?

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Elokuu 29. 11:31:30 2006

Täällä clubillakin kun on nähtävästi ammattimaalareita jne, niin kertokaapas seuraava homma happomaalista..

Happomaalihan maalataan normaalisti puhtaalle pellille. Mutta miten happomaaliin tarttuu pohjamaali? Onko kenelläkään ollut ongelmia asian suhteen?

Entäs jos haluaa laittaa sinkin ennen happomaalia, niin onnistuuko kyseisellä järjestelyllä, vai estääkö sinkki happomaalia tarttumasta auton pohjaan? Vai tarvitseeko happomaali yleensäkkään sinkkiä tai vast vai suojaako tuo happomaali jo itsessään kuten sinkki, jos maalipinta vaurioituu pohjakosketuksessa tai vast.

Ja sitten se tärkein; Mistä happomaalia saa ja paljonko se kustantaa..?

lauri

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 29. 11:53:13 2006

Pelti-kitti-happomaali-hiomaväri-pintamaali

Tuossa tuo tarvittava järjestys. Sinkkimaalia en tiedä kenenkään käyttävän, ei sitä tarvitse happarin alla.
Hiomamaalit tarttuu mainiosti happariin, kitti ei tartu.
Happariahan ei tarvitse kittien yms päälle maalailla, vain pellillä oleviin kohtiin. Ja kaikkien vaurion jne kohtien päälle hiomaväriä.
Hinnat selviää soittamalla automaalikauppaan. Maali on riittoisaa, joukkoon tulee runsaasti ohennetta eikä sitä tarvitse paksua kerrosta.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Elokuu 29. 12:02:02 2006

Mitään en kyllä tiedä, mutta eikös kitti ime vettä? Suojaako hiomaväri + pintamaali kittiä kosteudelta?

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Elokuu 29. 12:05:53 2006

O.K. Kiitän.

Seuraavaksi puhelinluettelo kauniiseen käteen ja soittelemaan automaalaamoita lävitse.. Normi maalikaupat olivat asiasta vähän pihalla kun aamulla soitin :)

lauri

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 29. 13:04:48 2006

Arto65FB kirjoitti:Mitään en kyllä tiedä, mutta eikös kitti ime vettä? Suojaako hiomaväri + pintamaali kittiä kosteudelta?
Kitti ei ime, kitissä olevat huokoset imee. Pilkkua jos viilataan niin itse polymeeri imee muutaman prosentin vettä, mutta ei niin paljoa että olisi merkitystä.

Pintamaali on juuri se kerros mikä sulkee alimmat kerrokset kosteudelta. Hiomaväri ja pohjamaalit kuten happari ovat huokoisia ja siten imevät vettä. Kokeilla voi maalata normaalin pellin happarilla ja jättää sen ulos talveksi.

cossuton

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Elokuu 29. 15:01:08 2006

Mulla olis yks litra fordin omaa happoa tallissa, avaamaton. HUOM! Purkissa FORDIN logo :shock: :D

tarjouksia? :wink:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Elokuu 29. 16:04:31 2006

lauri kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:Mitään en kyllä tiedä, mutta eikös kitti ime vettä? Suojaako hiomaväri + pintamaali kittiä kosteudelta?
Kitti ei ime, kitissä olevat huokoset imee. Pilkkua jos viilataan niin itse polymeeri imee muutaman prosentin vettä, mutta ei niin paljoa että olisi merkitystä.

Pintamaali on juuri se kerros mikä sulkee alimmat kerrokset kosteudelta. Hiomaväri ja pohjamaalit kuten happari ovat huokoisia ja siten imevät vettä. Kokeilla voi maalata normaalin pellin happarilla ja jättää sen ulos talveksi.
Tackar och pockar, taas tiedän vähän enemmän.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Elokuu 29. 16:08:18 2006

cossuton kirjoitti:Mulla olis yks litra fordin omaa happoa tallissa, avaamaton. HUOM! Purkissa FORDIN logo :shock: :D

10€ ? :roll: :D

cossuton

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Elokuu 30. 8:43:37 2006

PowerUp kirjoitti:
cossuton kirjoitti:Mulla olis yks litra fordin omaa happoa tallissa, avaamaton. HUOM! Purkissa FORDIN logo :shock: :D

10€ ? :roll: :D
:lol: taidampa käyttää itse :wink:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Elokuu 30. 9:04:15 2006

PPG:n happomaali Masivillistä muistaakseni vain 40 euroa litra, halpaa kuin saippua. Siihen kovetteet ja ohenteet päälle. Toisaalta se on varsin riittoisaa.

Rahtinalle

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ke Elokuu 30. 12:28:33 2006

voi ohentaa melkein puolet ja puolet, eikä tarvi olla paksu pinta, näin ainakin mulle sanottiin.

"hei, onks sen verran yhdyssana"

lauri

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 30. 13:01:05 2006

Rahtinalle kirjoitti:voi ohentaa melkein puolet ja puolet, eikä tarvi olla paksu pinta, näin ainakin mulle sanottiin.

Juuri näin. Toki tuotekohtaiset ohjeet kannattaa lukea ensin koska joka tehtaalla on omat tuotteensa.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ke Elokuu 30. 17:28:49 2006

jeddah kirjoitti:PPG:n happomaali Masivillistä muistaakseni vain 40 euroa litra, halpaa kuin saippua. Siihen kovetteet ja ohenteet päälle. Toisaalta se on varsin riittoisaa.
Ainakin tuon firman kotisivut http://www.masivill.fi suorastaan huutavat täytettä :roll:

Vastaa Viestiin