zvh:n kannen momentista?? kiire!!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
zvh:n kannen momentista?? kiire!!
elikkäs kun on mondeon alakerta ja cvh kansi niin kumman momentteja totellaan? ja mihin arvoon toi kansi pitää vetää? kiitos.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
ZVh sivuilta:
-snip-
The Zetec block has the start of the head bolt threads 14mm below the top of the block as opposed to the CVH head's 3.5mm
As a result the CVH head bolts are now too short.
The normal head bolt thread engagement on a CVH is ~17mm, using the same bolts on the Zetec block would only give 6mm engagement or 9mm you replaced the 5mm thick CVH washers with 2mm ones.
9mm isn't enough engagement to be sure of not stripping the block threads when tightening the head bolts. Nasty !
I need 145 to 150mm bolts to give me at least 17mm of thread engagement.
The Zetec bolts don't even make it through the head.
I bought some 150mm long HT cap screws, gives me about 25 mm thread engagement in the Zetec block.
Dave has recommended tightening them to 75 lb/ft.
-unsnip-
Tää "Dave" on se pumaracing konevelho.
-snip-
The Zetec block has the start of the head bolt threads 14mm below the top of the block as opposed to the CVH head's 3.5mm
As a result the CVH head bolts are now too short.
The normal head bolt thread engagement on a CVH is ~17mm, using the same bolts on the Zetec block would only give 6mm engagement or 9mm you replaced the 5mm thick CVH washers with 2mm ones.
9mm isn't enough engagement to be sure of not stripping the block threads when tightening the head bolts. Nasty !
I need 145 to 150mm bolts to give me at least 17mm of thread engagement.
The Zetec bolts don't even make it through the head.
I bought some 150mm long HT cap screws, gives me about 25 mm thread engagement in the Zetec block.
Dave has recommended tightening them to 75 lb/ft.
-unsnip-
Tää "Dave" on se pumaracing konevelho.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mikä siinä CVH:n kannessa on hienompaa kuin Zetecin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Onko tämä kaikki kuitenkin san arvoita että voi luopua puolista ventiileistä ja katu-uskottavuudesta?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
No just se tupla määrä venttiileitä.Ilpo kirjoitti:Kysytään niin päin että mikä siinä Zetecin kannessa on hienompaa verrattuna CVH:n?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
-
- Ylläpitäjä
Olipa yllätys että taas tästäkin asiasta tapellaan.
Yksinkertaisuudessaan: CVH:n kanteen on huomattavasti helpompi pultata rs turbon hiluja kiinni. Zetecciin joutuu tekemään sovitelevyt jos meinaa saada samat osat kiinni (eivät tosin kalliita ole, mutta saattaa tulla konehuoneeseen ahdasta).
Mutta kyllähän zetecin kansi on parempi cvh:n nähden. Vakioilla kansilla on otettu yli kolmensadan tehoja, yritäppä tehdä sama vakiolla cvh:n kannella. On se ihmeellistä se kehitys
Yksinkertaisuudessaan: CVH:n kanteen on huomattavasti helpompi pultata rs turbon hiluja kiinni. Zetecciin joutuu tekemään sovitelevyt jos meinaa saada samat osat kiinni (eivät tosin kalliita ole, mutta saattaa tulla konehuoneeseen ahdasta).
Mutta kyllähän zetecin kansi on parempi cvh:n nähden. Vakioilla kansilla on otettu yli kolmensadan tehoja, yritäppä tehdä sama vakiolla cvh:n kannella. On se ihmeellistä se kehitys

-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Ihan mielenkiinnosta kyselen että onko ihan omakohtaista kokemusta tuosta Zetec vs. CVH kannesta? Vai mihin tuo "yli kolmensadan vakiokannella" perustuu?Kehmu kirjoitti:
Mutta kyllähän zetecin kansi on parempi cvh:n nähden. Vakioilla kansilla on otettu yli kolmensadan tehoja, yritäppä tehdä sama vakiolla cvh:n kannella. On se ihmeellistä se kehitys
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Ylläpitäjä
Ei ole omakohtaista tietoa, mitä on tullut lehdistä ja foorumeilta luettua. En itsekään sitä ennemmin uskonut, ennen kuin näin dynolaput ja tehdyt muutokset. Sen jälkeen noita on useampikin rakennellut. Niin, enhän minä tiedä, voihan se olla että ne ei kerro kaikkea tai kehuskelee muuten vaan
Mutta kyllä se on vaan kylmä tosiasia että vakio Zetecci kansi on parempi kuin CVH:n kansi, vai kehtaako joku väittää vastaan. Ja jos jollain on uusin (vai toiseksi uusin?) ff, niin siinä on hyvää juttua duratecistä, että pitäis olla uusi 'cossu'. Niin se vaan on pojat että kehitys mene eteenpäin vaikka moni tahtoisi taistella vastaan

Mutta kyllä se on vaan kylmä tosiasia että vakio Zetecci kansi on parempi kuin CVH:n kansi, vai kehtaako joku väittää vastaan. Ja jos jollain on uusin (vai toiseksi uusin?) ff, niin siinä on hyvää juttua duratecistä, että pitäis olla uusi 'cossu'. Niin se vaan on pojat että kehitys mene eteenpäin vaikka moni tahtoisi taistella vastaan

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No duratec-HE:sta ja zetecistä nyt ei voi samassa lauseessa puhua. Ero on kaiken kuuleman perusteella aika huima, varssinkin mitä kanteen tulee.
Jos palataan ZVH vs. Zetec asiaan, niin CVH kanteen löytyy RST:n pakosarja, joka ei ole maailman paras, mutta ei huonoinkaan. Imupuolella löytyy erilaisia K/KE-jetronic imusarjoja ja efi:n imusarja johon menee suoraan boschin standardi suuttimet.
Zetecin kanteen menee Focus RS pakosarja, mutta suunnittelu on aivan hirveä, se on pienelle T25 laipalle tehty ja saatavuus on huono. Näiden lisäksi suoraan ei mene kuin muutama jälkimarkkinavalmiste, jotka on hirveän hintaisia. Imusarjapuolella ensimmäisissä Zeteceissä oli alumiininen imusarja, joka soveltui ahtamiseen. Siinä on kuitenkin sellaiset hassut sivusyöttöiset suuttimet ja isompien löytäminen voi olla vaikeaa (?). Modattua saa toki sopivaksi. Uudempiin imusarjoihin menee normaalisuutimet, mutta materiaali on sitten taas muovi.
Jos palataan ZVH vs. Zetec asiaan, niin CVH kanteen löytyy RST:n pakosarja, joka ei ole maailman paras, mutta ei huonoinkaan. Imupuolella löytyy erilaisia K/KE-jetronic imusarjoja ja efi:n imusarja johon menee suoraan boschin standardi suuttimet.
Zetecin kanteen menee Focus RS pakosarja, mutta suunnittelu on aivan hirveä, se on pienelle T25 laipalle tehty ja saatavuus on huono. Näiden lisäksi suoraan ei mene kuin muutama jälkimarkkinavalmiste, jotka on hirveän hintaisia. Imusarjapuolella ensimmäisissä Zeteceissä oli alumiininen imusarja, joka soveltui ahtamiseen. Siinä on kuitenkin sellaiset hassut sivusyöttöiset suuttimet ja isompien löytäminen voi olla vaikeaa (?). Modattua saa toki sopivaksi. Uudempiin imusarjoihin menee normaalisuutimet, mutta materiaali on sitten taas muovi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
Totta, silti väitän että zetecin kansi on kaikilta osin parempi vakiona kuin cvh:n, jos ei oteta pako- ja imusarjojen 'hankalahkoa' sovittamista huomioon. Mutta zetecci turbot ovat alkaneet yleistymään ja osia on tarjolla kaiken aikaa enemmän. Ja kuten sanoin, zetecci kanteen on saatavilla sovitelevyjä sekä imu- että pakopuolelle, joilla saa rst:n sarjat kiinni ongelmitta. Ainoa haitta tuntuu olevan se, että alkaa olemaan edessä aika ahtaat oltavat coolerille ja syylärille. Ilmeisesti.JesseT kirjoitti:No duratec-HE:sta ja zetecistä nyt ei voi samassa lauseessa puhua. Ero on kaiken kuuleman perusteella aika huima, varssinkin mitä kanteen tulee.
Jos palataan ZVH vs. Zetec asiaan, niin CVH kanteen löytyy RST:n pakosarja, joka ei ole maailman paras, mutta ei huonoinkaan. Imupuolella löytyy erilaisia K/KE-jetronic imusarjoja ja efi:n imusarja johon menee suoraan boschin standardi suuttimet.
Zetecin kanteen menee Focus RS pakosarja, mutta suunnittelu on aivan hirveä, se on pienelle T25 laipalle tehty ja saatavuus on huono. Näiden lisäksi suoraan ei mene kuin muutama jälkimarkkinavalmiste, jotka on hirveän hintaisia. Imusarjapuolella ensimmäisissä Zeteceissä oli alumiininen imusarja, joka soveltui ahtamiseen. Siinä on kuitenkin sellaiset hassut sivusyöttöiset suuttimet ja isompien löytäminen voi olla vaikeaa (?). Modattua saa toki sopivaksi. Uudempiin imusarjoihin menee normaalisuutimet, mutta materiaali on sitten taas muovi.
Jos halpaa pakettia haluaa, niin eiköhän tuo ZVH ole se halvin tie, edelleen. Jos haluaa hyvää, niin eiku zetecci keulille ja teettää pako- että imusarjat

-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Zetecin imusarjassa on tosiaan sellaiset hassut sivusyöttösuuttimet, mutta kovin pojat ulkomailla väittävät esim. Nissan 200 SX suuttimien sopivan suoraan Zetecin imusarjaan. Sieltä sitten löytyy vaihtoehtoja riittämiin... Tiedä sitten kuinka hyvä tuo alumiininen sarja on virtauksiltaan, mutta eiköhän sillä budjettivirittäjät pärjäile.
Omassa harrastekoneessa on tällä hetkellä RS2000:en suuttimet, sopivilla bensanpaineilla riittänee 180-200hv ahdettuna. Tämä myös plug´n play.
Omassa harrastekoneessa on tällä hetkellä RS2000:en suuttimet, sopivilla bensanpaineilla riittänee 180-200hv ahdettuna. Tämä myös plug´n play.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Mulla ei ole tosta Zetecin kannesta tarkempaa tietoa mutta netistä luotettavina pidettyjen tahojen kirjoituksia lukeneena (ei Fast Ford...) se ei ole hirveästi parempi virtauksiltaan kuin CVH. Zetecissä on tähdätty enempi päästöjen ja kulutuksen minimoimiseen ja käsittääkseni se kansi vaatii paljon muokkausta että siitä saa jotain irti. Lisäksi kannen kestävyydestä ahdettuna on esitetty erilaisia epäilyjä. Mutta totta kai siitäkin saa tehtyä vaikka mitä.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja
-
- Ylläpitäjä
Kovin on sitten ristiriitaista sitten. Itse taas olen lukenut (ei fast ford). , että zetecci nimenomaan on JO vakiona suhteessa parempi (yleisesti). Lisäksi kestävyydestä ja noista tehoista...Sunnyn zetecci fiestasta otettiin tehoa lähemmäs 500hv...näyttäkää mulle cvh josta saadaan noin paljon. Toki on otettava huomioon että 1.6 ei saa niin paljon tehoa kuin 2l mutta, silti mun mielestä toi kertoo aika paljon. Eikä myöskään 1.9l ameriikan cvh:sta ole otettu niin paljon tehoja.Ilpo kirjoitti:Mulla ei ole tosta Zetecin kannesta tarkempaa tietoa mutta netistä luotettavina pidettyjen tahojen kirjoituksia lukeneena (ei Fast Ford...) se ei ole hirveästi parempi virtauksiltaan kuin CVH. Zetecissä on tähdätty enempi päästöjen ja kulutuksen minimoimiseen ja käsittääkseni se kansi vaatii paljon muokkausta että siitä saa jotain irti. Lisäksi kannen kestävyydestä ahdettuna on esitetty erilaisia epäilyjä. Mutta totta kai siitäkin saa tehtyä vaikka mitä.
Mutta tarkoitus nyt ei ollut ruveta kinastelemaan. Molemmilla on omat hyvät ja huonot puolensa. Ihan mukava tosin, että tällaista pientä 'kinastelua' syntyy, niin tulee paljon asiaa selville.
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
kyllä! 2.0 alakerta, iso fööni/ic, kuunon pakos. dta etc... niin ja, taitaa olla kyllä efin kansi mikä minulla tos on.Ilpo kirjoitti:Vakiokannellasimanski kirjoitti:vielä sen verran et minun zvh:sta otettiin vakio kannella ja nokalla 1,2bar 290hv/415nm. et tommoseen kauppakassiin ihan riittävästi potenttiaalia vakionakin. nyt tosin portattu ja hankittu kunnon nokka ja sääd pyörä.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Oli se kansi zetec tai cvh, molemmilla saa voimaa enemmän kuin paikat kestää se ei ole ongelma. Ongelmaksi saattaa muodostua kestävän paketin hinta, mikä rajoittaa tehot jo varhaisessa vaiheessa. Esim. teräsveivejä aikoinaan kyselin ja tulin siihen tulokseen että 1200 eurolle keksin kyllä muutakin käyttöä. Toinen rajoittava tekijä on se, millä tuollainen escortti saadaan pysymään tiellä ja jonkinlainen pitokin olisi ihan mukava juttu.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
- Paikkakunta: kotzuomi
totta puhut! sen just tänään tuumasin et jos toi lähtee yhtään peläämaan niinku pitää niin lähiviikkoina tarvii ainakin uude vaihdelaatikonArska kirjoitti:Oli se kansi zetec tai cvh, molemmilla saa voimaa enemmän kuin paikat kestää se ei ole ongelma. Ongelmaksi saattaa muodostua kestävän paketin hinta, mikä rajoittaa tehot jo varhaisessa vaiheessa. Esim. teräsveivejä aikoinaan kyselin ja tulin siihen tulokseen että 1200 eurolle keksin kyllä muutakin käyttöä. Toinen rajoittava tekijä on se, millä tuollainen escortti saadaan pysymään tiellä ja jonkinlainen pitokin olisi ihan mukava juttu.

-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
-
- Ylläpitäjä
Jenkeistä saa Cosworthin paloista kasatun Zetec koneen imusarjoineen ja hiluineen, tosin ilman kampuraa, noin $3000. Tämä pata kestää sen 500hp bolt on. En pidä hintaa kovin pahana jos ottaa huomioon mitä vakiosta työstäminen tulee maksamaan.
ZVH on kyllä huomattavasti halvempi kohde ja juuri Fiestassa melkeinpä ainoa helpohko tapa tuoda lisää ruutia turbokoneeseen. En muuten usko tuon Fiestan oman pakosarjan olevan ainakaan kovin paljon Focus RS:n vastaavaa parempi. Focuksen turbon pakopuoli rajoittaa huipputehoja aika tehokkaasti. Pakopesän tulo on pyöreä luokkaa 30mm oleva reikä
ZVH on kyllä huomattavasti halvempi kohde ja juuri Fiestassa melkeinpä ainoa helpohko tapa tuoda lisää ruutia turbokoneeseen. En muuten usko tuon Fiestan oman pakosarjan olevan ainakaan kovin paljon Focus RS:n vastaavaa parempi. Focuksen turbon pakopuoli rajoittaa huipputehoja aika tehokkaasti. Pakopesän tulo on pyöreä luokkaa 30mm oleva reikä
