Zetec SE / Sigma potentiaali
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
- Paikkakunta: Tallinna #888
- Viesti:
Zetec SE / Sigma potentiaali
Terve,
Onko Suomessa kyseistä moottoria kukaan virittänyt? Mikö olisi sen alapään kierroskesto?
Siitähän on olemassa Fordin oma Puma Racing versio 155hp/7000 rpm, mutta onko 8000 rpm vakioalakerralla mahdollista?
Onko Suomessa kyseistä moottoria kukaan virittänyt? Mikö olisi sen alapään kierroskesto?
Siitähän on olemassa Fordin oma Puma Racing versio 155hp/7000 rpm, mutta onko 8000 rpm vakioalakerralla mahdollista?
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
- Paikkakunta: Tallinna #888
- Viesti:
Juuri sitäsamaa konetta tarkoitin.
On semmonen sattumalta tallissa ja se on erittäin kevyt ja teknisesti edistyksellinen moottori. En tiennyt, että sitä on USA-ssakin käytetty, missä autossa?
Engelsmanneilla näytää olevan valmis kytkinkoppa siihen T9-askille.
On semmonen sattumalta tallissa ja se on erittäin kevyt ja teknisesti edistyksellinen moottori. En tiennyt, että sitä on USA-ssakin käytetty, missä autossa?
Engelsmanneilla näytää olevan valmis kytkinkoppa siihen T9-askille.
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
- Paikkakunta: Tallinna #888
- Viesti:
On siitä 2-litrainen F3-konekin tehty.
Lohko on alumiinia ja sylinterit pinnoitetti Nikasilillä, joten jos sen poraa auki niin joutuu laittamaan teräs "insertit" tai pinnoittamaan uudelleen nikasilillä.
Tässä hieman formulakoneesta:
http://www.swindon-engines.com/formula3 ... rdf3-1.pdf
Vakiokone on tässä(Edit: se on Blactop Zetec, oikea linkki kts. alapuolella)
http://www.fordpowerproducts.com/FordPo ... 0engine%22
Lohko on alumiinia ja sylinterit pinnoitetti Nikasilillä, joten jos sen poraa auki niin joutuu laittamaan teräs "insertit" tai pinnoittamaan uudelleen nikasilillä.
Tässä hieman formulakoneesta:
http://www.swindon-engines.com/formula3 ... rdf3-1.pdf
Vakiokone on tässä(Edit: se on Blactop Zetec, oikea linkki kts. alapuolella)
http://www.fordpowerproducts.com/FordPo ... 0engine%22
Viimeksi muokannut rustang, Pe Lokakuu 6. 9:47:07 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
- Paikkakunta: Tallinna #888
- Viesti:
Mikä mielenkiintoista, kaveri shawspeed.com-stä kirjoitta näin (ne tekee koneita locosteille ja semmoisille):
We have used the std bottom end on cars which produce over 200bhp with no failures. We did however balance the rods and pistons and fit heavy duty big end bolts. Siinä on sitten tietysti rajut nokka-akselit, jäykät venttiilijouset jne.
Edit: unohdin kertoa, sama kone on Fiesta ja Puma S1600 (JWRC) ralliautoissa, 220 hp/9000 rpm.
We have used the std bottom end on cars which produce over 200bhp with no failures. We did however balance the rods and pistons and fit heavy duty big end bolts. Siinä on sitten tietysti rajut nokka-akselit, jäykät venttiilijouset jne.
Edit: unohdin kertoa, sama kone on Fiesta ja Puma S1600 (JWRC) ralliautoissa, 220 hp/9000 rpm.
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Eihän toi linkin vakiokone ole SE, ei ainakaan meidän fiestassa oo tommosta
sigma ym:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sigma_engine
Eikös sen kytkinkopan jako ole sama kuin fordeissa on ollut iät ajat,
eikös vasta Duratec i4(=Mazda 1.8/2.0/2.3) ole eri jaolla ???
sigma ym:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Sigma_engine
Eikös sen kytkinkopan jako ole sama kuin fordeissa on ollut iät ajat,
eikös vasta Duratec i4(=Mazda 1.8/2.0/2.3) ole eri jaolla ???
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Su Kesäkuu 15. 21:54:43 2003
- Paikkakunta: Tallinna #888
- Viesti:
Niinpäniin, linkki meni väärin, tässä Zetec SE:
http://www.fordpowerproducts.com/FordPo ... 4_2003.pdf
Tossa edellisessä oli todellakin vanha hyvä rautainen Zetekki, joka allekirjoittaneen vanhakopassakin majailee.
http://www.fordpowerproducts.com/FordPo ... 4_2003.pdf
Tossa edellisessä oli todellakin vanha hyvä rautainen Zetekki, joka allekirjoittaneen vanhakopassakin majailee.
Ex-Escort Mk1 1973 rata-lelu
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
Ex-Mustang 5.0 1987
Ex-Capri 3.0 1979
Ex-Escort XR3 1982
Nyt: 996-2000
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
pakko myöntää että kun katsoin niin noista koneista pyydetään aika paljonRahtinalle kirjoitti:ite en ainakaan maksais perus 2.0 koneesta ilman apulaitteita yli viittäsataa.
jokaisella tietysti omat näkemykset hintapolitiikkaan.

ite saan siis aika halvalla oman koneen, jääköön se sanomatta että mikä kone....
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"