CVH:n öljypohjan kiristys

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

CVH:n öljypohjan kiristys

Viesti Kirjoittaja Ari » Pe Lokakuu 6. 22:01:42 2006

Mitenköhän CVH:n öljypohja kiristetään oikeaoppisesti vai onko se niin tarkkaa?

Mulla on kuva jossa pulttien numerointi 1-18 ja numerot 2,4,6,9,11,13,15,16,17,18 ovat ympyröity ja kiristys neuvotaan suorittamaan kahdessa vaiheessa. Mikä merkitys tolla ympyröinnillä on?

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Lokakuu 6. 22:27:59 2006

tasainen kiristys? :wink:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Lokakuu 6. 22:34:17 2006

Katsotaas sulle isosta kirjasta...
Kiristys tasaisesti kahdessa vaiheessa. 10Nm ja 10Nm. Ei mitään järjestystä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Lokakuu 6. 23:32:14 2006

Ja se joka saa sen todellakin tiiviiksi on kyllä parempi taikuri kuin itse copperfield.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Lokakuu 6. 23:54:36 2006

Stefa kirjoitti:Ja se joka saa sen todellakin tiiviiksi on kyllä parempi taikuri kuin itse copperfield.
liimatiivistettä ja kuparipeltoa kehiin.

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » La Lokakuu 7. 11:32:52 2006

Kyllä sen pitäämään saa, mut ei saa kiristää liikaa.
Muuten ne tiivisteet pursuaa pois sieltä välistä.

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Su Lokakuu 8. 0:42:56 2006

Tänään tutkailin auton alle ja huomasin että täytyy tosiaan varata aikaa tiiviisteen vaihdolle. Joutuu purkamaan aika paljon ennenkuin pääsee öljypohjan pudottamaan alas. Tukivarsia yhdistävä palkki, pakoputkiston alkukäyrä, startti, laturi+ohjaustehostinpumppupaketti ja vaihteiston päästä suojapelti.

Ajattelin ainankin toiselle puolelle tiivistettä laittaa kuumankestävää silikonia. Ei viitsisi tosiaan tota operaatiota kovin usein tehdä.

Alkuperäinen on kumitiiviste, nyt olisi tarvike jossa korkkitiiviste ja päätypalat kumia, tekeekö sillä mitään vai pitäisikö hankkia fordilta alkuperäisvaraosa?

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Lokakuu 8. 4:21:08 2006

Oon asentanu molempia, kumia ja korkkia ja molemmat jotenki tuntuu huonolta... xd

Aika pitkälti kuitenki samanlaisia, kiristää tarpeeks tarvii muttei liikaa tai menee plörinäks.

Viimeks laitoin hiukan sikaa mukaan korkin väliin ja niitten kumien päihin eikä vielä oo näyttäny vuotavan. Mut on toi viel sisään ajossakin et eiköhän se vielä kerkee vuotelee.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Lokakuu 8. 12:41:29 2006

Se korkkitiiviste on -86 CVH koneeseen, alkuperäinen tai tarvike. 86 jälkeen se vaihtui täyskumiseksi. Sopivat täysin ristiin kyllä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » La Lokakuu 14. 23:43:38 2006

Voihan v...ttu. Ei pitäisi tarvikeosia ostaa. Eikä sunnuntaina taida alkuperäisosaa mistään saada. Eli ei käy Motonetin korkkitiiviste cvh efin öljypohjaan.

Öljypohjassa on jokaisen pultinreiän molemmin puolin nännykät ja tiivisteessä vastaavasti reiät, pitävät tiivisteen paikoillaan. Noissa vanhemmissa öljypohjissa ei ilmeisesti näitä nännejä ole eikä siten tiivisteessä reikiäkään näillä kohdin. Tietysti voisi tehdä reikiä tohon tarviketiivisteeseen mutta on kaiken lisäksi ohuempi joten ei tiivistä sitten näitten nännien vuoksi.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Lokakuu 15. 0:10:15 2006

Ei siinä tarviketiivisteessä mitään vikaa ole, se on just semmonen kuin pitääkin. Ostit vaan väärään vuosimalliin. Uudessa on nännit ja vanhassa ei, vanha malli pitää öljyt sisällä, uusi ei....
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Su Lokakuu 15. 11:20:56 2006

Arska kirjoitti:Ei siinä tarviketiivisteessä mitään vikaa ole, se on just semmonen kuin pitääkin. Ostit vaan väärään vuosimalliin. Uudessa on nännit ja vanhassa ei, vanha malli pitää öljyt sisällä, uusi ei....
Motonetin tiedoissa mun ostamassa tiivisteessä lukee 89- mutta todellisuudessa se onkin -86. Väärän siis sain. Ei ole eka kerta kun näin käy Motonetin kanssa.

Löytyi muuten eräs ford-liike josta sai tiivisteen sunnuntainakin ja clubialennuksin. Kiitoksia sinne.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Lokakuu 16. 1:49:04 2006

Stefa kirjoitti:Ja se joka saa sen todellakin tiiviiksi on kyllä parempi taikuri kuin itse copperfield.
Entisessä cabriossani oli öljypohja kauttaaltaan ruosteessa. Kun uuden kumitiivisteen laitoin remontin yhteydessä niin eipä tuo 3000 kilsaan yhtään öljyä vuotanut.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Lokakuu 16. 12:24:08 2006

Ari kirjoitti:Motonetin tiedoissa mun ostamassa tiivisteessä lukee 89- mutta todellisuudessa se onkin -86. Väärän siis sain. Ei ole eka kerta kun näin käy Motonetin kanssa.
Lähetin jo palautetta tuotepäällikölle, korjaantuu jossain vaiheessa...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Lokakuu 18. 13:47:44 2006

Ei kyllä pysty ymmärtää... no cvh sai jo lähtöpassit ja takaisin ei tule!
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin