CVH:n öljypohjan kiristys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
CVH:n öljypohjan kiristys
Mitenköhän CVH:n öljypohja kiristetään oikeaoppisesti vai onko se niin tarkkaa?
Mulla on kuva jossa pulttien numerointi 1-18 ja numerot 2,4,6,9,11,13,15,16,17,18 ovat ympyröity ja kiristys neuvotaan suorittamaan kahdessa vaiheessa. Mikä merkitys tolla ympyröinnillä on?
Mulla on kuva jossa pulttien numerointi 1-18 ja numerot 2,4,6,9,11,13,15,16,17,18 ovat ympyröity ja kiristys neuvotaan suorittamaan kahdessa vaiheessa. Mikä merkitys tolla ympyröinnillä on?
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Tänään tutkailin auton alle ja huomasin että täytyy tosiaan varata aikaa tiiviisteen vaihdolle. Joutuu purkamaan aika paljon ennenkuin pääsee öljypohjan pudottamaan alas. Tukivarsia yhdistävä palkki, pakoputkiston alkukäyrä, startti, laturi+ohjaustehostinpumppupaketti ja vaihteiston päästä suojapelti.
Ajattelin ainankin toiselle puolelle tiivistettä laittaa kuumankestävää silikonia. Ei viitsisi tosiaan tota operaatiota kovin usein tehdä.
Alkuperäinen on kumitiiviste, nyt olisi tarvike jossa korkkitiiviste ja päätypalat kumia, tekeekö sillä mitään vai pitäisikö hankkia fordilta alkuperäisvaraosa?
Ajattelin ainankin toiselle puolelle tiivistettä laittaa kuumankestävää silikonia. Ei viitsisi tosiaan tota operaatiota kovin usein tehdä.
Alkuperäinen on kumitiiviste, nyt olisi tarvike jossa korkkitiiviste ja päätypalat kumia, tekeekö sillä mitään vai pitäisikö hankkia fordilta alkuperäisvaraosa?
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Oon asentanu molempia, kumia ja korkkia ja molemmat jotenki tuntuu huonolta... xd
Aika pitkälti kuitenki samanlaisia, kiristää tarpeeks tarvii muttei liikaa tai menee plörinäks.
Viimeks laitoin hiukan sikaa mukaan korkin väliin ja niitten kumien päihin eikä vielä oo näyttäny vuotavan. Mut on toi viel sisään ajossakin et eiköhän se vielä kerkee vuotelee.
Aika pitkälti kuitenki samanlaisia, kiristää tarpeeks tarvii muttei liikaa tai menee plörinäks.
Viimeks laitoin hiukan sikaa mukaan korkin väliin ja niitten kumien päihin eikä vielä oo näyttäny vuotavan. Mut on toi viel sisään ajossakin et eiköhän se vielä kerkee vuotelee.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Voihan v...ttu. Ei pitäisi tarvikeosia ostaa. Eikä sunnuntaina taida alkuperäisosaa mistään saada. Eli ei käy Motonetin korkkitiiviste cvh efin öljypohjaan.
Öljypohjassa on jokaisen pultinreiän molemmin puolin nännykät ja tiivisteessä vastaavasti reiät, pitävät tiivisteen paikoillaan. Noissa vanhemmissa öljypohjissa ei ilmeisesti näitä nännejä ole eikä siten tiivisteessä reikiäkään näillä kohdin. Tietysti voisi tehdä reikiä tohon tarviketiivisteeseen mutta on kaiken lisäksi ohuempi joten ei tiivistä sitten näitten nännien vuoksi.
Öljypohjassa on jokaisen pultinreiän molemmin puolin nännykät ja tiivisteessä vastaavasti reiät, pitävät tiivisteen paikoillaan. Noissa vanhemmissa öljypohjissa ei ilmeisesti näitä nännejä ole eikä siten tiivisteessä reikiäkään näillä kohdin. Tietysti voisi tehdä reikiä tohon tarviketiivisteeseen mutta on kaiken lisäksi ohuempi joten ei tiivistä sitten näitten nännien vuoksi.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Motonetin tiedoissa mun ostamassa tiivisteessä lukee 89- mutta todellisuudessa se onkin -86. Väärän siis sain. Ei ole eka kerta kun näin käy Motonetin kanssa.Arska kirjoitti:Ei siinä tarviketiivisteessä mitään vikaa ole, se on just semmonen kuin pitääkin. Ostit vaan väärään vuosimalliin. Uudessa on nännit ja vanhassa ei, vanha malli pitää öljyt sisällä, uusi ei....
Löytyi muuten eräs ford-liike josta sai tiivisteen sunnuntainakin ja clubialennuksin. Kiitoksia sinne.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Entisessä cabriossani oli öljypohja kauttaaltaan ruosteessa. Kun uuden kumitiivisteen laitoin remontin yhteydessä niin eipä tuo 3000 kilsaan yhtään öljyä vuotanut.Stefa kirjoitti:Ja se joka saa sen todellakin tiiviiksi on kyllä parempi taikuri kuin itse copperfield.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Lähetin jo palautetta tuotepäällikölle, korjaantuu jossain vaiheessa...Ari kirjoitti:Motonetin tiedoissa mun ostamassa tiivisteessä lukee 89- mutta todellisuudessa se onkin -86. Väärän siis sain. Ei ole eka kerta kun näin käy Motonetin kanssa.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up