ohc:n öljypumppu

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

ohc:n öljypumppu

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Pe Joulukuu 1. 12:36:51 2006

no niin :lol: puhutaampa sitten taas oharin öljypumpuista :roll:auto on turbolla.niin kumman öljypumpun sinne laittas?! korkeapaine vai korkeapaine/suurkapasiteetti.juttuja löyty paljon vaan ei ottanu selvää erkkikään kumpi sinne kannattas laittaa ku oli niin risti riitasta asiaa.. sillä vaan ku öljynpaineet on noin 0,7/0,8 bar tyhjäkäynnillä kuumana. että semmosta :( .

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 1. 12:37:49 2006

vakio
miksi sitä pitäis muuttaa??????????
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Pe Joulukuu 1. 12:40:46 2006

siis painekko vakio?? no prhana ku sitä ei saa kierroksillakaan yli 1bar

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Pe Joulukuu 1. 12:41:05 2006

Mun piti laittaa tuo isompirattainen, juurikin tuosta syystä. Öljysuihkujen kanssa ei kestäny paineet.

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Pe Joulukuu 1. 12:43:55 2006

sittenkö tietäs vielä että kuka tuon on josku niputtanu. että mitä se sisältää muutakun jätettä

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Joulukuu 1. 13:09:05 2006

No eikös tossa 2wd:n pumpun kannessa pitäs olla rajapainevena sen vuoksi, ettei työnnä suihkuille öljyä vielä tyhjäkäynnillä.
mylordisford kirjoitti:siis painekko vakio?? no prhana ku sitä ei saa kierroksillakaan yli 1bar
Millä mittarilla noi paineet on mitattu? Öljypumpun rakenne on sellainen, ettei se ihan tietämättään kyllä hajoa.
Painetta saat sinne lisää, kun painat sitä rajoittimen jousen kuppia syvempään eli vakiopumpusta saa korkeapainepumpun tota kuppia peukaloimalla.

Se on sitten eri asia mitä ahtimen laakerit tykkää isommista paineista. Tostakin asiasta on täällä keskusteltu jo useampaan kertaan aikaisemminkin, mutta varmuutta ei ole asiaan saatu.

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Pe Joulukuu 1. 14:09:32 2006

joo pojat komento takas!!! en kyllä enää ikinä usko kun joku sanoo vaihtaneensa öljyt!!!! moottorii.nyppäsin uudet castrolit koneeseen niin paineet tyhjäkäynnillä vajaa 3 bar......... vaan kiitos kuitenkin :lol:

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 1. 14:12:03 2006

jos tyhjäkäynnillä on öljyn paineet 0,7 0,9niin ei se moottori väljä ole
jos kierroksilla ,milloin pumpunkin kierrokset kasvaa ,ole yhtään enemmän niin voisi tarkastaa pumpun paine jousen kunnon.
se pitäisi aueta ylempänä (löytyy heynesisstä arvo.)

jos koneeseen on tehty itse mäntien jäähdytys suuttimet niin sit asia on ihan eri ja se onkin toinen tarina.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 1. 14:12:54 2006

yleensä pelkkä huoltokin auttaa :)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin