type9 -> dieseliin? uusi kyssäri ahdoista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
type9 -> dieseliin? uusi kyssäri ahdoista
Tuossa kaverin kanssa pähkäiltiin muuten vaan et sopiikohän Is:ssän vaihteisto 2.3diesel sierraan, itsellä ei ole mitn havaintoa dieselin lohkosta tai sopivuudesta.
Kun kaveri olisi ehkä ostamassa dieselin sierran jossa nelilovinen loota ja olis ylim. vitosen loota (is:ssän, eiks se ole just type9)
Kun kaveri olisi ehkä ostamassa dieselin sierran jossa nelilovinen loota ja olis ylim. vitosen loota (is:ssän, eiks se ole just type9)
Viimeksi muokannut jarkkoma, Ke Tammikuu 10. 19:10:36 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
On Type-9 askeja, muta eroja on. Kytkinkoppa vaihtoon ja jatkoa kytkinakseliin. Saatta jopa kestää...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Vasta vähän aikaa sitten heitin omaan 2.3D Sierraani bensaneloskoneen Type-9 lootan kiinni pelkän kytkinkopan vaihtamalla. Ainoa ero on että ykkönen ja kakkonen ovat selkeästi pidempiä, mutta väittäisin että on jopa miellyttävämpi nyt ajella.
Kytkinakselia en mittaillut, mutta hyvin on kestänyt / toiminut. Ei niillä kaikilla 67:llä hevosella sitä vielä ainakaan ole rikki saatu
[EDIT]Ainut ikävä puoli noissa pidentyneissä vaihdeväleissä ykkösellä ja kakkosella on että joutuu vähän opettelemaan uudestaan talvivedättämissä ja "luistelua". Ei meinaa oikein kakkosella enää paukut riittää pitkiin luisuihin...
[/EDIT]
Kytkinakselia en mittaillut, mutta hyvin on kestänyt / toiminut. Ei niillä kaikilla 67:llä hevosella sitä vielä ainakaan ole rikki saatu

[EDIT]Ainut ikävä puoli noissa pidentyneissä vaihdeväleissä ykkösellä ja kakkosella on että joutuu vähän opettelemaan uudestaan talvivedättämissä ja "luistelua". Ei meinaa oikein kakkosella enää paukut riittää pitkiin luisuihin...

Viimeksi muokannut Zipi, Ke Tammikuu 10. 21:02:40 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
vaihteisto onnistui vahtamalla pelkän kytkinkopan, akseli oli tosiaan hivenen verran lyhyempi. ainakin se toimi hienosti.
Mites tuo mitä noissa on vakiona paineita? kun tuossa kaverin autossa on nyt putkisto (joka asenettiin lootan vaihdon yhteydessä) ja hivenen syöttöä lisätty ja paineet vetää mittarin pohjaan +2bar ja jää sinne väpättämään? koitettu kahta eri ahto mittaria. turbo ainakin vislaa sen verran että hirvitää..
Terve kenties
Mites tuo mitä noissa on vakiona paineita? kun tuossa kaverin autossa on nyt putkisto (joka asenettiin lootan vaihdon yhteydessä) ja hivenen syöttöä lisätty ja paineet vetää mittarin pohjaan +2bar ja jää sinne väpättämään? koitettu kahta eri ahto mittaria. turbo ainakin vislaa sen verran että hirvitää..
Terve kenties

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Eipä siinä ahtimessa oikein mitään lue tai ei oikein edes näe..olafu kirjoitti:Siellä tuntuu olevan sopivasti paineita, mikä ahdin siellä on? vakioahtimella ei pääse kovin kauas
Tähän varmaan pätee sanonta ilo alkaa kilosta ja ahtaminen kahesta

Mitenkähän kestää, varoittelin kyl kaveria noista paineista..

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 17:43:16 2004
- Paikkakunta: Vihti
- Viesti:
Yhden 2.3d koneen paukauttaneena voin sanoa että ei kannata yli 1.5bar ajella, eikä ole mitään hyötyäkään ellei syöttöä riitä(siis savua).
Millä pumpulla ko. kone on? jos rotodiesel(eli lucas/cav) niin tuossa 2bar on jo 2bar liikaa, jos bosch pumpulla niin siitä löytyykin jo potentiaalia(10mm nestepäällä loppui savu vasta 1.8bar).
Jos ei cooleria ole ei yli 1bar kannata mennä, kansihan noista indenoreista halkeaa seetien välistä, 2.5td scorion kone(lähes sama kuin 2.3d) on itsellä tulossa ja näissä on eri valua kansi. 2.5td.ssä vakio ahdot on ~1bar luokkaa.
ps. tuossa 2.3d:ssä ei tosiaan ole ö-suihkuja männille jotka löytyy jokaisesta turbodiesel moottorista, joten ei ainakaan pitkä-ikäinen ole ahdettuna.
Millä pumpulla ko. kone on? jos rotodiesel(eli lucas/cav) niin tuossa 2bar on jo 2bar liikaa, jos bosch pumpulla niin siitä löytyykin jo potentiaalia(10mm nestepäällä loppui savu vasta 1.8bar).
Jos ei cooleria ole ei yli 1bar kannata mennä, kansihan noista indenoreista halkeaa seetien välistä, 2.5td scorion kone(lähes sama kuin 2.3d) on itsellä tulossa ja näissä on eri valua kansi. 2.5td.ssä vakio ahdot on ~1bar luokkaa.
ps. tuossa 2.3d:ssä ei tosiaan ole ö-suihkuja männille jotka löytyy jokaisesta turbodiesel moottorista, joten ei ainakaan pitkä-ikäinen ole ahdettuna.
Sierra RS Cosss 2.9.