sierran lämmityslaitteesta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

speedi
Ylläpitäjä

sierran lämmityslaitteesta

Viesti Kirjoittaja speedi » Ma Marraskuu 21. 18:16:29 2005

-92 kakslitranen dokkivapari kyseessä.

Useimmiten toimii hyvin kaikissa säätöasennoissa, mut välistä esim.pitempään ykkösasennossa pyöriessään hidastuu kunnes sammuu kokonaan ja pitää räpättävää ääntä samalla. Sit yhtäkkiä heti kun on sammunut, lähtee uudestaan päälle. Ja kohta sama toistuu. Tilapäisesti auttaa kun käyttää kolmosasennossa, jolloin hetken aikaa ikään kuin hakee täyttä tehoa, epätasaisesti "lepattaen."

Tapahtuu oikeastaan vain tyhjäkäynnillä, en oo vielä ajon aikana huomannu tommosta tekevän. Mikä herne sinne on menny?

edit: lämmityslaite on vaihdettu n.vuosi sitten saman vian takia, korjaantu mutta ei tämän pidemmäksi aikaa, eli joku vissiin rikkoo sen ajan myötä?

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Marraskuu 21. 18:42:15 2005

Vaihdettiinko uuteen vai käytettyyn? Kuullostaisi perinteiseltä hiilivialta ettei pienempi jännite jaksa hypätä huonon hiili kontaktin takia eli hiilet lopussa?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

speedi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja speedi » Ma Marraskuu 21. 18:47:02 2005

Uuteen vaihdettiin.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

Sierran puhallin

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ma Marraskuu 21. 18:56:15 2005

Kuulostaa tutulta vialta. Aikamoinen ero on jos laittaa tarvikkeen(italialainen tms.) verraten bosch ja alkuperäinen. Vika tulee yleensä juuri tuolla tavalla esille kun sitä lämppäriä pyörittää 1 nopudella, siitä se ei tykkää. Pieni tippa öljyä aika ajoin akselille auttaa tilannette. Kyseinen tyyppi oire ei ole yksinomaan sierran vika vaan esiintyy muissakin merkeissä, varsinkin tämän malliset moottorit joissa siivet on molemmissa päissä.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

speedi
Ylläpitäjä

Re: Sierran puhallin

Viesti Kirjoittaja speedi » Ma Marraskuu 21. 19:01:09 2005

kekkonen68 kirjoitti:Kuulostaa tutulta vialta. Aikamoinen ero on jos laittaa tarvikkeen(italialainen tms.) verraten bosch ja alkuperäinen. Vika tulee yleensä juuri tuolla tavalla esille kun sitä lämppäriä pyörittää 1 nopudella, siitä se ei tykkää. Pieni tippa öljyä aika ajoin akselille auttaa tilannette. Kyseinen tyyppi oire ei ole yksinomaan sierran vika vaan esiintyy muissakin merkeissä, varsinkin tämän malliset moottorit joissa siivet on molemmissa päissä.
Jep sen lämppärilaitteen molemmissa päissä on siivet tuossa, mut merkkiä en muista mikä lie. Kallis se ei ainakaan ollu, varmaan joku italialainen siis. :evil: Eikö ne ees vuotta kestä?

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

sierran lämppäri

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ma Marraskuu 21. 19:08:33 2005

11 vuotta on ollut appiksella sierra ja noita on mennyt ainakin 4 kpl, pari ostettiin noita halpoja ja jos ei pyörinyt niin pakkasella sitten vikisi. Nyt on ihan orkkis motoraakile paikoillaan ja pelaa. Kaukalo jossa puhallin on kannattaa puhdistaa aikaajoin, kerää sinne aikalailla likaa ja lehtiä.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Tammikuu 30. 2:16:04 2007

Sopiiko jälki-ilmastoituun (eli ei se Fordin) Sierraan sama puhallin kuin esim. ilman ilmastointia? Kun tahtoo puhallusnopeus seilata ja välillä jumittaa ja sitten on vastus kuumana ja johdot käryää.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Tammikuu 30. 9:11:58 2007

SeppoJJ kirjoitti:Sopiiko jälki-ilmastoituun (eli ei se Fordin) Sierraan sama puhallin kuin esim. ilman ilmastointia? Kun tahtoo puhallusnopeus seilata ja välillä jumittaa ja sitten on vastus kuumana ja johdot käryää.
Mulla ainakin sopi. Toi puhaltimen moottori on sama aika monessa kärryssä.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ti Tammikuu 30. 15:31:34 2007

Miulla oli paras (tai pahin) tarvike tuuletin kiinni 2 päivää ja sitten piti palauttaa liikkeeseen kun alko käryämään... Samanlaisen tarvikehärpäkkeen sieltä sai tilalle ja se on nyt kestänyt useamman vuoden ihan ilman ongelmia.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ke Tammikuu 31. 1:16:41 2007

Ok. Täytyypä katella tollasta Boschin tuuletinta sitten jostain.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

pertrac36
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002

Re: Sierran puhallin

Viesti Kirjoittaja pertrac36 » To Helmikuu 1. 0:09:48 2007

hep,


>>Jep sen lämppärilaitteen molemmissa päissä on siivet tuossa, mut merkkiä en muista mikä lie. Kallis se ei ainakaan ollu, varmaan joku italialainen siis. :evil: Eikö ne ees vuotta kestä?

pari ihan maalaisjäkijuttua:
- jos on semmonen, jossa ne siivet on mukana, niin eivät kuitenkaan ole kohdallaan -> säädä varovasti ja jätä akselilla samaan asentoon, kuin olivat, joskus on ollut jopa valmiiksi "tehtaalla tasapainoitettu"
- jos ei ole siipiä ja siirrät vanhasta, niin asenna varovasti, akseli menee moottori läpi ja liikaa koputtelemalla on mm. kollektori/hiilet klänässä -> ei kestä monta aikaa, samoin kannattaa pyöritellä siipiä akselilla toisiinsa nähden ja kokeilla ravistaako, niissä on yleensä tasapainotuspaloja, joilla voi hakea vähemmän täristävää asetusta

ehkä hienostelua, mutta kaikki paitsi säätäminen on turhaa
-timppa :wink:
#176

Vastaa Viestiin