Tulipellin repeämä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Tulipellin repeämä

Viesti Kirjoittaja xrissane » Pe Helmikuu 9. 10:25:27 2007

Onko moiseen ongelmaan muutkin törmänneet?

Kyseessä on Sierrani, jossa siis tekniikan vaihdon yhteydessä entisen tilalle vaihdettu kytkin on huomattavasti paljon raskaampi kuin alkuperäinen. Pari vuotta projektin jälkeen huomasin eräänä keväänä tallissa (autoa kuumeisesti ajokautta kohti hinkatessa :wink: ) että rintapellissä suunnilleen tuon kytkinvaijerin läpiviennin lähellä on pikkuinen reikä. En tuohon tuolloin enempää huomiota kiinnittänyt :evil: ja aikaa kului taas yksi vuosi.

Sitten seuraavana kesänä alkoi kytkin valittamaan polkiessa (jumalaton narina). Säätöpyörä vaikutti olevan kunnossa ja muutkin osat ennallaan, ääni tuli tuolta läpiviennin seutuvilta. Viimein kävi niin, ettei kytkin irrottanutkaan - eikä syynä ollut levy. Prkl vaijerin läpiviennin vierestä lähti repeämä pellissä kohti jarrupääsylinterin ja -tehostimen asennuspaikkaa.

Alkuun tilapäinen lääke oli laittaa vaijerin läpivientiin konehuoneen puolelle (vaijerin ympärille rintapeltiä vasten) se alkuperäinen (?) kuparinvärinen metallinen mötikkä (oli joskus aiemmin vaijerin vaihdon yhteydessä vaihtunut muoviseksi puolta pienemmäksi halkaisijaltaan) lujittamaan vetosuuntaa - kun sitten tuli eteen koneen poisnosto nokalta, arvelin että tuossa yhteydessä pitää sitten irrottaa myös kojelauta yms. teillä olevat vermeet ja hitsauttaa pelti kuntoon.

Näitä on kuulemma tapahtunut aiemmin paljon 400-sarjan hollannin volvoissa, kertoi klubin paikallinen hovikorjaajamme Jani.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Helmikuu 9. 12:55:57 2007

Samaa vaivaa olen lukenut olevan Basil Greenin valmistamissa Perana Capreissa.

Aika outo juttu... Onko kytkin muuten kunnossa? Onko joka rakenpi asetelma. Ei normi kytkin niin jäykkä kuuluisi olla että rintapelti repeää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Helmikuu 10. 13:40:59 2007

Ei kytkimessä ole ollut itsellä tuota havaintoa mutta tuossa talvi autossa on kaasupolkimen kohdalta rintapelti revennyt. Tainnut olla kovemmalla kaasuttelulla ollut tuo vehje aikaisemmin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin