1600 E-MAX
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 15:52:18 2002
1600 E-MAX
Eli kumpi lohko se olikaan, jonka sai porattua 2 litrasen männille? 164 vai 165? ja tarkoitus on se, että ulkoa 1.6 ja sisuskaluilta 2.0 ...
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Taunuksen 1.6 ohc (66mm iskulla) koneen pystyy poraamaan 2.0 männille, pari konetta joskus tullut tehtyä. Halvan budjettikoneen tekee vanhoista 2.0 männistä.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ei ole sama porausHectori kirjoitti:onko noissa lohkoissa jotain eroa vai? siis taunuksen ja e-maxin. siis jos taunuksen lohkossa on sama poraus kun e-maxin?
Poraukset x iskunpituus:
1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm
Näin sanotaan Alfamerin sierrakirjassa, toivottavasti on apua jollekkin.
Jäsen #606
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
tämän kyllä tiesin, mutta jos on taunuslohko jossa on poraus sama kuin e-max koneessa, niin onko valussa jotain eroa?olafu kirjoitti:Ei ole sama poraus
kun taunuksen mottia tarjottiin, ja ei kelvannut. käsitin ainakin että jive tarjosi juuri nimenomaan taunuksen lohkoa jonka pystyy poraamaan noille halutuille 2.0 männille.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Paljoko on paljon ehkä 10mm? Jos jollain on tarkka mitta kampiakselin keskilinjasta kansitasoon (deck height) niin olisi minullekkin tuosta mitasta paljon iloa?Brenda kirjoitti:1.6 E-max lohko on samankorkuinen kuin 2.0 lohkot.
taunus 1,6 lohko on paljon matalampi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: 1600 E-MAX
Mikä tässä "1.6 päältäpäin" on pointtina, siis miksi, onko kyseessä mk1 escort jota ei nykyään tahdo saada isolle koneelle, en oikein muutakaan keksi....Raipe kirjoitti:Eli kumpi lohko se olikaan, jonka sai porattua 2 litrasen männille? 164 vai 165? ja tarkoitus on se, että ulkoa 1.6 ja sisuskaluilta 2.0 ...
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Saahan siihen kakslitrasen kylkeen stanssattua "16", jos se siitä on kiinni. Ei inssi mitään korkeuseroa tms huomaa kuitenkaan.
Laitontahan se on, enkä kehota ketään niin tekemään.
Laitontahan se on, enkä kehota ketään niin tekemään.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Älkää ampuko jos menee pieleen, mutta muistissa on luku 11mm (sama kuin iskun ero)SLEI kirjoitti:Paljoko on paljon ehkä 10mm? Jos jollain on tarkka mitta kampiakselin keskilinjasta kansitasoon (deck height) niin olisi minullekkin tuosta mitasta paljon iloa?Brenda kirjoitti:1.6 E-max lohko on samankorkuinen kuin 2.0 lohkot.
taunus 1,6 lohko on paljon matalampi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ei mittaamastani 165 (e-max) lohkosta ainakaan kovin helposti 2L moottoria synny, putket n.6 mm paksut puolessa välissä iskua ja tämä on vielä bruttomitta. Jos vesitilat valaa jotain täyteen niin saattaa siihen karva metallikin jäädä männille liukupinnaksi. 81,3+12mm-90,8olafu kirjoitti:Jääkö siitä sylinterin seinämästä nyt sitten merkittävästi heikompi kuin alkuperäsen 2l lohkon seinämästä? Jos nyt etsin tommosen 164 lohkon, niin ettei tule ylläreitä siinä vaiheessa kun pitäs alkaa porailemaan.
Jos e-max lohkosta on aivan pakko jotain rakentaa niin voihan siihen tietenkin lykätä märät putket sisään.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Onko sulla 164 lohko tai olet jossain sellaisen nähnyt?olafu kirjoitti:Niin, kyse oli tosta norsunluusta tehdystä 164-lohkosta, 165 on kuulemma jo niitä ohutseinäsiä.
Mittaa paljonko vesitilaa on 1-2/ 2-3/3-4 putkien välissä, toi on sangen helppo todeta jos kansi on irti tai sitten nykäisee pakkastulpan pois.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Herätellääs tätä vanhaa aihetta
Eli sierrassa on 165 lohkoinen kone jossa venttiilivika, saisin halvalla 1.6 ehjän kannen mutta mistä tunnistan että se kansi on samanlainen
Eli onko 165 lohkoinen kone aina E-MAX (pieni poraus ja pitkä isku) vai meneekö jotenkin vuosien mukaan vai miten
Myyjä mainitsi että se kansi on ollut jossainvaiheessa 165 lohkoisessa koneessa
Voisi siis olettaa että sopii vai kuinka on
Eli sierrassa on 165 lohkoinen kone jossa venttiilivika, saisin halvalla 1.6 ehjän kannen mutta mistä tunnistan että se kansi on samanlainen
Eli onko 165 lohkoinen kone aina E-MAX (pieni poraus ja pitkä isku) vai meneekö jotenkin vuosien mukaan vai miten
Myyjä mainitsi että se kansi on ollut jossainvaiheessa 165 lohkoisessa koneessa
Voisi siis olettaa että sopii vai kuinka on
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Ei jaksa koko konetta alkaa vaihtamaan, tavoitteena on että yhtään ylimääräistä työtuntia tai penniäkään en tuohon laita. 30tkm ajetun nokkaremminkin ajattelin tuossa varastaa tuosta escon 2.0 ohcstä kun siihen kohtapuoliin uuden vaihdan kun ei tuosta sierran remmistä ole mitään hajua milloin vaihdettu ja e-maxissa ei vissiin mahdu sisukset pyörimään ympäri vai
Toisaalta ei tarvis kannentiivistettä hommata jos koko paskan vaihtaisi
Mutta edelleenkin tarvisi tietää että onko kaikki 165 lohkoiset e-maxeja
Toisaalta ei tarvis kannentiivistettä hommata jos koko paskan vaihtaisi


Mutta edelleenkin tarvisi tietää että onko kaikki 165 lohkoiset e-maxeja
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Dodiin, yksi kansi tuli postissa perille ja tarkempien mittauksien jälkeen ihan samat mitat (venttiilit, imu ja pakokanava, sekä palotila) kuin 2.0 kaasarikannessa ja ruiskukanteen erona muutaman millin pienemmät imukanavat
Kannesta löytyi venttiilijousien seasta seuraavia merkintöjä alkaen etupäästä
Keskellä iso 0, seuraavana imupuolen reunassa 84, sitten keskellä 21030 sitten taas imupuolen reunassa 82HM6090GA ja viimeisenä keskellä 35
Osaisikos joku sanoa noiden numeroiden perusteella mikä kansi kyseessä. Myyjä kovasti väitti että 165 lohkoisesta koneesta purettu tuo
Mittojen perusteella kyllä olisi 2.0 kaasarikansi
Jos vielä tänään saisi selvyyden niin tietää viekö huomenna koneistamolle ventiilien hiontaan ja nokan laakereiden vaihtoon
Ja vaikka olisi 2.0 kansi niin käykö 165 koneen päälle vai tippuuko puristukset liikaa ja mahtuuko yleensä olemaan kun 165 on pienemmällä porauksella
Kannesta löytyi venttiilijousien seasta seuraavia merkintöjä alkaen etupäästä
Keskellä iso 0, seuraavana imupuolen reunassa 84, sitten keskellä 21030 sitten taas imupuolen reunassa 82HM6090GA ja viimeisenä keskellä 35
Osaisikos joku sanoa noiden numeroiden perusteella mikä kansi kyseessä. Myyjä kovasti väitti että 165 lohkoisesta koneesta purettu tuo
Mittojen perusteella kyllä olisi 2.0 kaasarikansi
Jos vielä tänään saisi selvyyden niin tietää viekö huomenna koneistamolle ventiilien hiontaan ja nokan laakereiden vaihtoon
Ja vaikka olisi 2.0 kansi niin käykö 165 koneen päälle vai tippuuko puristukset liikaa ja mahtuuko yleensä olemaan kun 165 on pienemmällä porauksella
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
No sitä minäkin, palotila oli samanlevyinen siitä kohdasta missä palotilan reunat on lähinnä sylinterin reunoja
Prkele, ei taas mikään mene putkeen, tänään alkoi sierra käymään hyvin raskaasti ja puoliksi kolmella eikä jaksa liikkua mihinkään, tiedä sitten onko reilun pakkasen syytä vai onko venttiili menossa pahempaan suuntaan, ei se ainakaan paremmaksi muutu
Prkele, ei taas mikään mene putkeen, tänään alkoi sierra käymään hyvin raskaasti ja puoliksi kolmella eikä jaksa liikkua mihinkään, tiedä sitten onko reilun pakkasen syytä vai onko venttiili menossa pahempaan suuntaan, ei se ainakaan paremmaksi muutu
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
No ei se minunkaan järkeen käy että jos koneen iskutilavuus on about 1/4 pienempi niin pakkohan palotilankin on olla suurinpirtein suhteessa pienempi muutenhan puristussuhde putoaa aikas reilusti
Tosiaan oli vaikka miten päin mitaten täysin samanmittainen tuon 2.0 ruiskun kannen kanssa samaten kaasarin
Tosiaan oli vaikka miten päin mitaten täysin samanmittainen tuon 2.0 ruiskun kannen kanssa samaten kaasarin
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
E-max kannen palotila menee ohi porauksen pitkittäis suunnassa.
Eikö tuo varaosanumero (82HM6090GA) viittaa siihen, että kansi tai moottori on otettu käyttöön 1982, emax on tuoreempi.
Eikö tuo varaosanumero (82HM6090GA) viittaa siihen, että kansi tai moottori on otettu käyttöön 1982, emax on tuoreempi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Juu sitä minäkin mietin että 82 kuulostaa vähän turhan vanhalle e-maxiksi ja samaten tuo 84 eli varmaan valmistettu silloin
No sierran käynnin huonontumiseen löytyi ihan selvä vikakin, yksi tulppa pimeänä/osittain rikki ja siksi käynti oli hieman raskasta, helpotti kun vaihtoi tulpan, tosin vieläkin se venttiili kiusaa siellä mutta täytyy metsästää siihen oikea kansi. Varmaan se tulppa mennyt sylinteristä jossa venttiilivika on ?
No sierran käynnin huonontumiseen löytyi ihan selvä vikakin, yksi tulppa pimeänä/osittain rikki ja siksi käynti oli hieman raskasta, helpotti kun vaihtoi tulpan, tosin vieläkin se venttiili kiusaa siellä mutta täytyy metsästää siihen oikea kansi. Varmaan se tulppa mennyt sylinteristä jossa venttiilivika on ?