perät

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

perät

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ke Toukokuu 2. 22:46:24 2007

Onko tuossa perämurikassa jotain merkintää mistä voin tunnistaa minkälaisen perän ostan tonne kun alkaa oleen aika finaalissa ton perän elämä :D pitäs jostain saada tilalle hyväkuntoinen.

auto on siis ford sierra 2.0 ohc aikanaan ollut 1.6 joten en tiedä yhtään mikä perä mahtaa paikallaan olla.. :?:
Nissan Cedric -86 2,8l TD

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 2. 23:25:40 2007

Tietääkseni ei oo merkintää, mutta yläkiinnityskorvan leveys ainakin kertoo onko 7" vaiko 7.5", mittoja en ny muista, mutta vahvasti epäilen että sielä on ihan perus 7", jos autoa ei muuten oo rakenneltu tai viritetty, muutaku kone vaihdettu...
Niin ja sitten mikä vuosimalli on kyseessä?
Onko vetarit perässä kiinni pulteilla vai onko ns. tökättävät vetarit?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 2. 23:31:32 2007

Autossasi on kiinni alkuperäinen 6,5" (1,3/1,6) tai 7" (2,0-2,8 ) perä jos se on muutettu "oikein" 2,0:ksi. Paras eli varmin keino erottaa on ottaa vetoakseli ulos murikasta ja mitata spoorien kohdalta vetarin paksuus/spoorien määrä. Myös päältä näkee, mutta tuossa sen tekee hieman vaikeammaksi koteloiden liki sama ulkonäkö ja identtiset kiinnitysmitat.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Toukokuu 2. 23:35:27 2007

jjs kirjoitti:Autossasi on kiinni alkuperäinen 6,5" (1,3/1,6) tai 7" (2,0-2,8 ) perä jos se on muutettu "oikein" 2,0:ksi. Paras eli varmin keino erottaa on ottaa vetoakseli ulos murikasta ja mitata spoorien kohdalta vetarin paksuus/spoorien määrä. Myös päältä näkee, mutta tuossa sen tekee hieman vaikeammaksi koteloiden liki sama ulkonäkö ja identtiset kiinnitysmitat.
Ai onko Sierraan 6.5" peräkin? :shock:
Empä oo kyl ikään kuullu, tökättävillä vetareilla ja pienempi vetarin pää vai?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Toukokuu 3. 0:00:04 2007

tumppe kirjoitti:
jjs kirjoitti:Autossasi on kiinni alkuperäinen 6,5" (1,3/1,6) tai 7" (2,0-2,8 ) perä jos se on muutettu "oikein" 2,0:ksi. Paras eli varmin keino erottaa on ottaa vetoakseli ulos murikasta ja mitata spoorien kohdalta vetarin paksuus/spoorien määrä. Myös päältä näkee, mutta tuossa sen tekee hieman vaikeammaksi koteloiden liki sama ulkonäkö ja identtiset kiinnitysmitat.
Ai onko Sierraan 6.5" peräkin? :shock:
Empä oo kyl ikään kuullu, tökättävillä vetareilla ja pienempi vetarin pää vai?
Pikkukoneiset ainakin vanhemmat on 6,5" perällä. Mulla oli omassa 1.6:ssa 7" tökättävillä kepeillä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 3. 0:00:59 2007

Tavataan usein 1,3-1,6 litraisten joukosta 8" jarruilla, uudemmissa 1,6 farkuissa on näkynyt 7":kin ysituumaisilla jarruilla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Toukokuu 3. 8:45:37 2007

jjs kirjoitti:Tavataan usein 1,3-1,6 litraisten joukosta 8" jarruilla, uudemmissa 1,6 farkuissa on näkynyt 7":kin ysituumaisilla jarruilla.
Niin niin, mutta onko vetarin boorissa kokoeroa?
Mulla lojuu tossa tallin lattialla myös 1.6 sedan Sierran vm.? perä ja se on ainakin uudemmasta, ku se on pikku laipoilla.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Toukokuu 3. 8:57:45 2007

tumppe kirjoitti: Niin niin, mutta onko vetarin boorissa kokoeroa?
Mulla lojuu tossa tallin lattialla myös 1.6 sedan Sierran vm.? perä ja se on ainakin uudemmasta, ku se on pikku laipoilla.
_on_ eroa.. Ulko/sisä 28/23uraa Ø72mm, ulko/sisä 28/26uraa Ø72mm, ulko/sisä 28/26uraa Ø77mm.

Tommoset vaihtoehdot antaa ainakin motonetin luettelo ja käsittääkseni puhutaan pelkästään tökättävistä vetareista. Laippa vetareita löytyy käsittääkseni 2 mallia,isolla (2wd cosw) ja pienellä laipalla (4x4 cosw,xr4x4,scorpio cosw. yms.)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Toukokuu 3. 11:36:54 2007

muistaakseni tossa oli tökättävät vetarit
Nissan Cedric -86 2,8l TD

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 3. 14:11:04 2007

tumppe kirjoitti: Niin niin, mutta onko vetarin boorissa kokoeroa?

"jjs kirjoitti:
Paras eli varmin keino erottaa on ottaa vetoakseli ulos murikasta ja mitata spoorien kohdalta vetarin paksuus/spoorien määrä."

On on on. Huoh. Siksi sen kehotinkin mittaamaan, en kenenkään ajanvietteeksi :roll: :
sisä 23uraa Ø72mm -> 1,3 ja 1,6, ei yleensä STW. 6,5"
sisä 26uraa Ø72mm -> 2,0, 2,3 ja jotkut 1,6 -mallit, yleensä STW. 7"
sisä 26uraa Ø77mm -> 2,8 ja jotkut iS -mallit. 7"

Näissä ei 100%varmaa kaavaa ole, mutta näistä on hyvä lähteä liikkeelle.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 3. 16:35:27 2007

Minkähänlainen välitys (varmaan tiheä) siinä 6,5" perässä on ja onko siinä jotain etuperään sopivia palikoita?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin