Tyhjäkäyntiventtiili

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Tyhjäkäyntiventtiili

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 7. 15:29:37 2006

Tiedätte varmaan millainen se yleensä näissä Fordeissa on? No, TC:ssä on ihan saman tyylinen. Ootteko koskaan törmänneet venttiiliin jossa ei ole sielä venttiiliakselin päässä palautusjousta? Eli sielä moottorin vastakkaisessa päässä, runkoa vasten, akselin ympärillä, vasten sitä kartioventtiliä, on yleensä se jousi. Tuossa ihan pränikässa uudessa tyhjäkäyntiventtilissä ei ole tätä jousta se kummastuttaa suuresti. Tuntuisi omituilseta että se olisi unohdettu laittaa sinne tehtaalla kasatessa, mutta kuitenkin...

Tajusitteko mitä tarkoitin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Toukokuu 12. 18:15:21 2007

Lainataan vanhaa topicia, miten päin ohc:ssä kuuluu venan olla? olen nähnyt molemmin päin olevia, liitin eteen tai taaksepäin.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Toukokuu 12. 18:41:37 2007

Lähes kaikki mitä olen nähnyt niin on olleet liitin eteenpäin. Myös jos piuha on johtosarjassa niputettuna niin ei meinaa riittää järkevästi jos liitin takapuolella jossei sitten ole erilailla niputettuja niitä johtosarjoja

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Toukokuu 12. 19:56:25 2007

Vakio johtosarja itsellä siinä kohtaa ja aiemmin oli liitin taaksepäin. Mutta vena oli nähtävästi jumissa ja päästi ilmaa ohitseen, joten tällä hetkellä peittolevy tilalla. Mutta ennen katsastusta ajattelin laittaa venan kiinni ja toimintaan, niin saisi tyhjäkäynnin alle 1000rpm. Täytyy sitten kokeilla eteenpäin tällä kertaa.

Vastaa Viestiin