Escort XR3I ABS ongelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Escort XR3I ABS ongelma

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Pe Toukokuu 11. 20:44:03 2007

Käytin tänää avoa leimalla ja inssi sano ettei absit toimi.Ei siinä mitään ,mut on maailman hämärin keksintö toi lukkiutumaton jarru.Se tulee vetariin laatikon pääty puoleen jollain käyttöhihnalla toimival sydeemil.En ole ikinä nähnyt moista,ja ei mitään havaintoa mistä vois ruveta vikaa ettimään.Absit ei vaan skulaa.Onko joku perehtynyt.
XR3I Escort Cabriolet -90

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Toukokuu 11. 21:38:08 2007

Kyseessä lienee mk4 esco?
Niissähän ei tainnut olla missään vaiheessa oikeita abs-jarruja, vaan joku helvetin alb tms. systeemi, jonka yleensä kaikki heivannut jorpakkoon. Tuo systeemi heikentää toimiessaan jarrutehoa käsittääkseni todella paljon.
Sen poistaminen ei liene edes kiellettyä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Toukokuu 11. 22:50:01 2007

tony the tiger kirjoitti:Tuo systeemi heikentää toimiessaan jarrutehoa käsittääkseni todella paljon.
Pitävällä alustalla ainakin, näin oon essolla kuullu.
Escort Mk4 "RS2300i"

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Toukokuu 11. 23:24:29 2007

Kyseessä arvatenkin Mk4:n mekaaniset ALB jarrut. Ne pidentävät liukkaalla jarrutusmatkaa. Mutta pointti oli taannoin, että auto on ohjattavissa ja se on parempi juttu... pitävällä alustalla jarrut harvemmin menevät lukkoon enkä ainakaan itse huomannut mitään eroa.

Oma RS Turboni on/oli leimalla mennyt aina läpi, vaikka ne pallukat ovatkin siellä vaihdelaatikon päällä. Totuuden nimessä havaintoja sen systeemin toimivuudesta minulla on muistini mukaan noin kaksi. Ei ne ikinä toimineet kunnolla eikä ikinä haitanneet leiman saamista. Talvella renkaat olivat lukossa kuin normijarruilla yleensä.

Mitä sinulla lukee rekisteriotteessa? Minulla -89 RS Turbon otteessa lukee jarrujen kohdalla NAP. Erikoisehtoja kohdassa lukee: mallivuodesta 1986 alkaen lisävarusteena saatava lukkiutumaton jarrujärjestelmä hyväksytty LM:n päätöksellä nro 5812/73/86 ehdolla, että auton ohjaamoon on pysyvästi kiinnitetty jarrujen toimintaa koskeva tiedote.

Oikeilla ABS-jarruilla olevissa autoissa (esim. Scorpio) lukee jarrujen kohdalla NPNL ja silloin autossa olevien ABS-jarrujen kanssa pitää toimia.

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » La Toukokuu 12. 12:20:20 2007

Mulla lukee otteessa NAPL,eli poistaminen ei taida olla mahdollista.Mittaristossa ei pala ABS jarrujen merkkivalo sanoi inssi.En ole sen kyllä ikinä nähnyt toimivankaan.Ja viimevuonna ei katsastuksessa sanottu mitään jarruista.Joo kyseessä on MK4 90 vuotinen
XR3I Escort Cabriolet -90

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Toukokuu 12. 17:10:43 2007

Jos nyt muistan oikein, niin se keltainen/oranssi ABS valo palaa avaimen ollessa 2-asennossa ja sammuu, kun moottori käynnistyi. Joskus meni remmi poikki vetoakseli-pallukka väliltä ja silloin keltainen paloi koko ajan. Siellä on anturi sille remmille, joka näytti lähinnä laturinhihnalta.

Onko se tuontiauto? Minulla RST on ns. Suomiauto. On taidettu merkitä asia väärin rekisteröintikatsastuksessa, koska se on todellakin valinnaisvaruste.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Toukokuu 12. 18:00:12 2007

on vissiin tuontiauto eli ilmeisesti merkitty abseiksi nuo kun ei ole asiasta tiedetty (varmaan maailman ainut automalli jossa em systeemi).. fordilta pyydät nyt paperin että se järjestelmä ei ole pakolline em autossa ja leimalle.

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » La Toukokuu 12. 22:18:38 2007

No nyt kun perehdyttiin oikee tarkemmin sydeemiin,niin sulakerasiassa ei ole edes "ABS"lle releen paikalla pohjaa!!!Ei siinä sitten.Muistin ett kaveri toi mulle yhen releen auton oston jälkee kaveriltaan jonka sano ottaneesa irti peräkolarin jälkee ku piti kauheeta ruplatusta.Ratin alta oleva rele joka ilmeisesti on sitten kyseinen ABS rele.Katotaa mitä saadaan aikaan...
XR3I Escort Cabriolet -90

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Toukokuu 12. 23:39:58 2007

Sellaista hemmetinmoista räklätystä se minullakin piti, kun sen remmin anturi oli irti. Ilmeisesti juurikin se rele rutisi ja sieltä ratin alta se ääni kuului.

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ti Toukokuu 15. 11:48:46 2007

Rele paikallaan.Ei muuta eroa että mittaristoon syttyi jarrujen merkkivalo.Kyselin sieltä täältä niistä ja huomena meen yhteen paikkaan selvittää asiaa ja ilmeisestikkin ALB systeemi poistetaan.Paperisotaa.
XR3I Escort Cabriolet -90

Vastaa Viestiin