Säädettävien nokkapyörien valinta. merkki ja materiaali jne

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Säädettävien nokkapyörien valinta. merkki ja materiaali jne

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » To Huhtikuu 13. 23:50:48 2006

nyt kun olen ostamassa nokkapyöriä cossuun niin ajattelin kysyä että mihin merkkiin olette olleet tyytyväisiä. Alumiinisia turbosportteja saa kai 225€ pari ja on ainakin ulkonäöllisesti fiksut. onko kellään näistä kokemusta?

Sitten toinen vaihtoehto mitä ajattelin, olisi Tommis billet:n alumiiniset myöskin, ne ovat vielä anodisoitu hihnaosaltaan kulutuskestävyyden parantamiseksi kunnolla.
ja tarjouksessa kuulemma tämän kuun loppuun.

Mutta mutta kestääkö nuo kuinka? Vai ostanko teräksiset.. :?:
Nimittäin kuulin sellaista että ainakin kent camssin alupyörät kuluisivat melko nopeasti.. :roll:

Laittakaahan kokemuksia mikä merkki ja matsu on toiminut hyvin.
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Huhtikuu 13. 23:57:47 2006

harvalla on hajonnut nokkapyörät, niitä vaan on niin helppo syyttää kun remmi pompsahtaa. toki parempi katua kuin varoa, eiku..

omat tommis billetit on olleet ok jo nelisen vuotta, tosin kilsoja ei nyt aivan valtavasti ole tullut.. tyytyväinen olen.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Huhtikuu 14. 16:37:27 2006

Tommisbilletit kestää hyvin, mulla on myös semmoset, suosittelen.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Huhtikuu 14. 17:10:02 2006

Jakohihnakotelon käyttö vaikuttaa oleellisesti hihnapyörien kestoon, se on tietty eri asia jos ne pyörät hankitaan ulkonäkösyistä.. :lol: :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Huhtikuu 14. 17:34:58 2006

Eräs nokkapyöriä myyjä sanoi että alumiiniset kestäisivät noin 50tkm.
Mitenkäs tuon "RSpete"n cossus olivat kuluneet sillähän on ajettu jotain tuota luokkaa sen jälkeen "ckolli" koneen siihen teki. Muistelisin että oli silloin viike kesän penkitys päivillä ollut juttua että olivat jo aikas kuluneet.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Pe Huhtikuu 14. 21:04:09 2006

Kannattaa arvioida omat ajo-olosuhteet, lika & hiekka niitä kuluttaa,
esim OHC:n kampuran pyörä on usein aika surullsen näkönen,
kun on siellä kolossa.
Nokkapyörä, ylempänä, säilyy myös puhtaampana

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Viesti Kirjoittaja xsx » La Huhtikuu 15. 4:47:45 2006

piper camsin alumiininen nokkapyörä kestää hyvin.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Toukokuu 28. 11:03:08 2007

Nonii eli ratsastetaas topicilla....
Eli pitäs hankkii säädettävä nokkapyörä ohc:hen, ni tekeekö noilla tappisäätösillä mitään tai saako tarpeeks tarkasti säädettyy vai unohanko kerralla sen ja rupeen ettii tota portaattomasti säädettävää.
Itellä ei hirveesti oo viel kokemusta et vaikuttaako minkäverran päästöihin toi nokan kohalleen saaminen ku nyt on 300 crane ja tuplat ja kantta työstetty vähä jokapuolelta ni päästöt on aika persiillään eli HC:ta on jotain 1600 ja pitäs saaha 600 tuntumaan :?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Toukokuu 28. 12:38:23 2007

henu kirjoitti:Nonii eli ratsastetaas topicilla....
Eli pitäs hankkii säädettävä nokkapyörä ohc:hen, ni tekeekö noilla tappisäätösillä mitään tai saako tarpeeks tarkasti säädettyy vai unohanko kerralla sen ja rupeen ettii tota portaattomasti säädettävää.
Itellä ei hirveesti oo viel kokemusta et vaikuttaako minkäverran päästöihin toi nokan kohalleen saaminen ku nyt on 300 crane ja tuplat ja kantta työstetty vähä jokapuolelta ni päästöt on aika persiillään eli HC:ta on jotain 1600 ja pitäs saaha 600 tuntumaan :?
Koita kasvattaa venttiilin väljyksiä reiluiksi jos auttaisi.
Itellä oli BP285 ja sillä HC oli 2600-4000 eikä väljykset auttanut vaan nokka vaihtoon.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Toukokuu 28. 21:27:21 2007

henu kirjoitti:Nonii eli ratsastetaas topicilla....
Eli pitäs hankkii säädettävä nokkapyörä ohc:hen, ni tekeekö noilla tappisäätösillä mitään tai saako tarpeeks tarkasti säädettyy vai unohanko kerralla sen ja rupeen ettii tota portaattomasti säädettävää.
Itellä ei hirveesti oo viel kokemusta et vaikuttaako minkäverran päästöihin toi nokan kohalleen saaminen ku nyt on 300 crane ja tuplat ja kantta työstetty vähä jokapuolelta ni päästöt on aika persiillään eli HC:ta on jotain 1600 ja pitäs saaha 600 tuntumaan :?
Ei oo kokemusta tappisäätösistä, mut kuulostaakin jo ihan amis juntti patenteilta, eli ite suosittelen hommaamaan kunnollinen portaattomasti säädettävä... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Toukokuu 28. 22:33:17 2007

tumppe kirjoitti:
henu kirjoitti:Nonii eli ratsastetaas topicilla....
Eli pitäs hankkii säädettävä nokkapyörä ohc:hen, ni tekeekö noilla tappisäätösillä mitään tai saako tarpeeks tarkasti säädettyy vai unohanko kerralla sen ja rupeen ettii tota portaattomasti säädettävää.
Itellä ei hirveesti oo viel kokemusta et vaikuttaako minkäverran päästöihin toi nokan kohalleen saaminen ku nyt on 300 crane ja tuplat ja kantta työstetty vähä jokapuolelta ni päästöt on aika persiillään eli HC:ta on jotain 1600 ja pitäs saaha 600 tuntumaan :?
Ei oo kokemusta tappisäätösistä, mut kuulostaakin jo ihan amis juntti patenteilta, eli ite suosittelen hommaamaan kunnollinen portaattomasti säädettävä... :wink:
jos ei ole edes kokemuksia niin miksi joka väliin pitää kommentoida.. :roll:
kyllä tappisäätöinen on ihan toimiva kampe, ollut joskus niitäkin. siinä on esim. sellanen etu jos jostakin syystä pääsee portaattomasti säädettävässä pyörässa ruuvit irti ni venat ja männät kohtaa ja täystuho on valmis.. tappisäätösessä ei pysty ainakaan niin käymään.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Toukokuu 28. 23:35:55 2007

hilteri kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
henu kirjoitti:Nonii eli ratsastetaas topicilla....
Eli pitäs hankkii säädettävä nokkapyörä ohc:hen, ni tekeekö noilla tappisäätösillä mitään tai saako tarpeeks tarkasti säädettyy vai unohanko kerralla sen ja rupeen ettii tota portaattomasti säädettävää.
Itellä ei hirveesti oo viel kokemusta et vaikuttaako minkäverran päästöihin toi nokan kohalleen saaminen ku nyt on 300 crane ja tuplat ja kantta työstetty vähä jokapuolelta ni päästöt on aika persiillään eli HC:ta on jotain 1600 ja pitäs saaha 600 tuntumaan :?
Ei oo kokemusta tappisäätösistä, mut kuulostaakin jo ihan amis juntti patenteilta, eli ite suosittelen hommaamaan kunnollinen portaattomasti säädettävä... :wink:
jos ei ole edes kokemuksia niin miksi joka väliin pitää kommentoida.. :roll:
kyllä tappisäätöinen on ihan toimiva kampe, ollut joskus niitäkin. siinä on esim. sellanen etu jos jostakin syystä pääsee portaattomasti säädettävässä pyörässa ruuvit irti ni venat ja männät kohtaa ja täystuho on valmis.. tappisäätösessä ei pysty ainakaan niin käymään.
Mutta "hieno säätösen" saa ohariin lähes samalla rahalla, kun viittii kysellä ja kattella, niin miks ostaa paskempi samalla rahalla?
Jos tappisäätönen olis edes lähes yhtä hyvä ku hienosäätönen niin miks niitä käytetään sit niin harvoin, itekkin oon nähny vaan kuvia ja "ralli" miehet on mulle ainaki sanonu ettei oo mitään järkeä hommata, jos haluaa ns. hyvät/hyvin säädöt, enkä oo kyllä yhdessäkään kilpurissa nähny ko. kampetta...

Toki voi olla hyvä laite mutta haluaisin kuulla kyllä niitä faktoja sen hyvyydestä, muitakin kun että ruuvisäätösten ruuvit löystyy?

Eikä mul mikään pakollinen tarve yleensäkkään oo kommentoida tälläsiin asioihin, mutta näin on mulle viisaammat kertonu ja yritän sit kertoa tiedon tarvitseville, silloin kun satun olemaan kommentointi tuulella... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Toukokuu 29. 9:29:53 2007

Aksu kirjoitti: Koita kasvattaa venttiilin väljyksiä reiluiksi jos auttaisi.
Itellä oli BP285 ja sillä HC oli 2600-4000 eikä väljykset auttanut vaan nokka vaihtoon.
Minkä nokan laitoit, vakion vai jonku lievemmän virin...
Pitäs melkein itekkii miettii jotain muuta ku ei oikein pelaa noissa noin 80km/h vauhdeissa ku toi ei meinaa jaksaa vetää mäkiä 5 vaihteella :lol:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 29. 11:38:53 2007

henu kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Koita kasvattaa venttiilin väljyksiä reiluiksi jos auttaisi.
Itellä oli BP285 ja sillä HC oli 2600-4000 eikä väljykset auttanut vaan nokka vaihtoon.
Minkä nokan laitoit, vakion vai jonku lievemmän virin...
Pitäs melkein itekkii miettii jotain muuta ku ei oikein pelaa noissa noin 80km/h vauhdeissa ku toi ei meinaa jaksaa vetää mäkiä 5 vaihteella :lol:
Tilalle tais tulla Burtonin bf134.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Toukokuu 29. 17:35:39 2007

Hesus kirjoitti:
henu kirjoitti:
Aksu kirjoitti: Koita kasvattaa venttiilin väljyksiä reiluiksi jos auttaisi.
Itellä oli BP285 ja sillä HC oli 2600-4000 eikä väljykset auttanut vaan nokka vaihtoon.
Minkä nokan laitoit, vakion vai jonku lievemmän virin...
Pitäs melkein itekkii miettii jotain muuta ku ei oikein pelaa noissa noin 80km/h vauhdeissa ku toi ei meinaa jaksaa vetää mäkiä 5 vaihteella :lol:
Tilalle tais tulla Burtonin bf134.
Vakion laitoin tilalle kun auto meni myyntiin. Muuten olisi tuo "134" tullut laitettua.
Kyllä mulla jaksoi viellä 80 vauhdissa vetää 5:lla mäet tuolla 285:lla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin