Mistä materiaalista uusi bensalinja?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hana
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
Paikkakunta: Lempäälä

Mistä materiaalista uusi bensalinja?

Viesti Kirjoittaja hana » Ma Huhtikuu 30. 15:30:24 2007

Otteko käyttänyt kupari putkee, muovia vai kudosvahvisteista letkua :?:

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Huhtikuu 30. 16:50:11 2007

Nylon putkesta tuli itse tehtyä, ei ruostu/hapetu, taipuu minne haluaa, löytyy letkukaroista helmiliittimiin, kestää suht hyvin ja ennenkaikkea on järkevän hintaista ja kestää painetta riittävästi

Eli juurikin sitä mitä on esim ruiskusierrassa/sekä uudemmissa ruiskupeleissä painepuolella

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ma Huhtikuu 30. 17:06:52 2007

mä tein siitä sellasesta sinisestä kovasta muoviletkusta.7 metriä 8mm letkua maksoi 16 euroa.
irc galleria voicecoil

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Huhtikuu 30. 17:16:17 2007

Varmaankin juurikin tuota samaa mitä itsellä, hintakin jotain sinnepäin taisi olla

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Huhtikuu 30. 17:22:51 2007

Yhteen rokkirallivehkeeseen vedettiin jokin aika sitten 8mm muovista paineilmaletkua, hintaa n. 1,10e/metri. Tuon viritelmän paloturvallisuudesta saa tietysti olla montaa mieltä, omaan autooni en sellaista tekisi. Mikäs vika on ihan bensan siirtämiseen tarkoitetussa teräsputkessa ja punotussa letkussa?

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Huhtikuu 30. 18:12:32 2007

VesQ kirjoitti:Nylon putkesta tuli itse tehtyä, ei ruostu/hapetu, taipuu minne haluaa, löytyy letkukaroista helmiliittimiin, kestää suht hyvin ja ennenkaikkea on järkevän hintaista ja kestää painetta riittävästi

Eli juurikin sitä mitä on esim ruiskusierrassa/sekä uudemmissa ruiskupeleissä painepuolella
eli raskaan kaluston paineilmaputkea.samasta tavarasta tein itsekin tohon 2.8:iin,alunperin molemmissa päissä(tankin ja suodattimen)onkin tota samaa nylonia ja nyt on pohjassakin kun eräänä päivänä alkoi tallin lattia kastumaan,eipä mätäne putket enää!

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Huhtikuu 30. 20:03:12 2007

jeddah kirjoitti:Mikäs vika on ihan bensan siirtämiseen tarkoitetussa teräsputkessa ja punotussa letkussa?
teräsputki/kupari = ruostuu/hapettuu sekä hankalampi taivutella (teräs siis)
punottu letku (jos tarkoitetaan nyt ihan kumiletkua vahvikepunoksella) = haurastuu ja turpoaa paineen alla vaikka olisi kunnonkin letkua
Jos taas näitä ns teräspunos letkuja niin hinta aivan kuusta revitty ja yhtälailla se teflonputki kestää kuin nylonikin

Jos noista kahdesta pitäisi valita niin teräs/kuparinikkeli putkesta tekisin, tosin alkaa kokoluokassa 8mm--> hintakin olemaan melko tyyris

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Huhtikuu 30. 20:17:09 2007

VesQ kirjoitti:Jos noista kahdesta pitäisi valita niin teräs/kuparinikkeli putkesta tekisin, tosin alkaa kokoluokassa 8mm--> hintakin olemaan melko tyyris

Ite tein nyt tuosta 8mm teräs/kuprinikkeliputkesta ja ostin sitä 10M niin oli jottain 32€.Tosin biltemasta... :roll: :lol:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

hana
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja hana » Ma Huhtikuu 30. 20:27:51 2007

Eli tuo raskaan kaluston pneum. putki kuullostaa hyvältä.

Sierra XR: Polarteknikistäkö hankit, vai mikä muu liike olis sellanen joka myy ko. putkee ja liittimiä Tampereella?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Huhtikuu 30. 20:38:52 2007

Jos tampereella sattuu Hi-Flex olemaan niin sieltä saa ainakin

edit: näköjään on

Dunlop Hi-Flex

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ma Huhtikuu 30. 21:05:13 2007

Sitä pneumaletkua on sitten kahta laatua.

Polyuretaaniletkua ei kannata ostaa bensalinjoihin, vaan nimen omaan tuota nylonia.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JTE » Ti Toukokuu 1. 1:29:07 2007

Niin juurikin piti esittää epäilys , että ovatko kaikki ehdotetut
polttoaine kestäviä . kannattaa tarkistaa ennen kuin tekee enempää
turhaa työtä ? (saattaa kestää pari vuotta ,vaan sitten tihkuu läpi
ja sit taas ollaan ku ei ois koskaan kuultukkaan mitään ????)
kaikki nailoni seokset eivät kestä bensiiniä yhtä jaksoisesti.
ps. Ei millään pahalla vaan kokemuksesta neuvon :oops:

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ti Toukokuu 1. 7:36:40 2007

Teräs/kupari putki on toiminut ihan hyvin taipuu muokkaantuu mutkat hyvin ja on kestänyt usemman vuoden.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Toukokuu 1. 7:51:53 2007

kyllä se myyjä tietää että kestääkö se "muovi"letku sitä bensaa.

yksi iso plussapuoli jo esitettyjen lisäksi on että eipähän jää kasaan jos joku sattuu ottamaan kiinni tai kivi lentää, eikä muuten saa taivuttelemalla poikki.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Toukokuu 1. 12:36:24 2007

hana kirjoitti:Eli tuo raskaan kaluston pneum. putki kuullostaa hyvältä.

Sierra XR: Polarteknikistäkö hankit, vai mikä muu liike olis sellanen joka myy ko. putkee ja liittimiä Tampereella?
sanotaan vaikka että näytteitä oli tarvikkeet mulla... :wink:
eli en tiedä mikä liike myy,luultavasti toi mainittu hi-flex ainakin

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Toukokuu 1. 13:09:11 2007

eikös tuo raskaankaluston muoviputki ole Polyamidi putkea.
esim. Webaston mukana tulevat polttoainelinjat ovat Polyamidia, en muista oliko PA11 vai PA12

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 1. 7:56:58 2007

Tää aihe alkais pikkuhiljaa olemaan ajankohtainen homma. Linjat tulee koppiin sisään joten ruostumista tuskin tarttee pelätä. Ns. oikea teräspunosletku maksaa mansikoita (esim. Goodridge) joten se ei tule kuuloonkaan mutta esim Autoracingin myymä Hardline putki on jo paljon järkevämmän hintaista. Löytyy sivulta 56 -> http://www.autoracing.fi/downloads/hinnasto2006.pdf.

Toinen vaihtoehto on tää normi kumiletku missä on teräspunos vaippa päällä mutta sekään ei kestä normi kumiletkua pidempään. Ainut plussa siinä on kai se ettei se pullistele paineen alla. Tuo raskaankaluston muoviputki kuullostais asialliselta mutta jotenkin se tuntuu silti epävarmalta vaihtoehdolta. Lisä spekulointi aiheesta on suotavaa.

Ja sit vielä toinen kyssäri. Kuis isot linjat pitäs tolle ohari turpolle vetästä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Pe Kesäkuu 1. 8:12:29 2007

Pistä vaan sillä ar:n alu putkella, helppo taivutella jos on tarvetta. Siitä en tiedä pystyykö siinä käyttämään muita liittimiä ja helmiä kuin niitä omia "höpöstely" liittimiä, mutta jos siihen haitan saa tehtyä jollakin laitteella niin eiköhän letkuliitoskin kestä.

Ite käytin putkelle tarkoitettuja liittimiä.

hmm. hapokasta 10mm ulkomitoiltaan olevaa putkea on näköjään olemassa eikä seinämäkään ole kuin 1mm paksusta, siinä esim. vaihtoehto. Saa tigillä liitännätkin tinattua jos tarvetta.
#295

Rstf
Xr2i

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Kesäkuu 1. 8:16:41 2007

kupariputkikaan ei huono ole, liitokset on helppo tehdä joko juottamalla tai helmiliitoksella. 8mm riittää kevyesti mut eihän lisäkokokaan haittaa, itse tein 12mm putkesta. putkea saa esim biltema.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Kesäkuu 1. 8:27:37 2007

Tuli vaan mieleen että saakos bensalinjoja vetää sisäpuolelta?

Jotenkin sellanen muistikuva olis, esim. PA-painemittariakaan ei sais asentaa sisälle jos on mekaaninen mittari.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 1. 8:38:40 2007

wekku kirjoitti:Tuli vaan mieleen että saakos bensalinjoja vetää sisäpuolelta?

Jotenkin sellanen muistikuva olis, esim. PA-painemittariakaan ei sais asentaa sisälle jos on mekaaninen mittari.
Saa vetää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Pe Kesäkuu 1. 8:48:05 2007

Hesus kirjoitti:
wekku kirjoitti:Tuli vaan mieleen että saakos bensalinjoja vetää sisäpuolelta?

Jotenkin sellanen muistikuva olis, esim. PA-painemittariakaan ei sais asentaa sisälle jos on mekaaninen mittari.
Saa vetää.
Ok, kiitokset tiedosta.

Täytyy sit Cossuun asentaa PA-painemittari hyttiin.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Kesäkuu 1. 9:23:03 2007

on myös mahdollista käyttää sähköistä öljynpainemittaria b-paineen mittaukseen. ei tartte vetää b-linjaa ohjaamoon, se on kuitenkin aavistuksen riskaapelia.. itse ainakin tein niin, vdo:n mittareita käytin..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Kesäkuu 1. 9:30:58 2007

Timo kirjoitti:on myös mahdollista käyttää sähköistä öljynpainemittaria b-paineen mittaukseen. ei tartte vetää b-linjaa ohjaamoon, se on kuitenkin aavistuksen riskaapelia.. itse ainakin tein niin, vdo:n mittareita käytin..
Mistä askartelit bensapainemittarin? Millaisella antirulla?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Kesäkuu 1. 10:08:34 2007

Mulla on itellä ollut contitechin valmistamat bensaletkut kemikaalinkestävän "kurkkuputken" sisällä. Suojusputken toinen pää tiivistetty paloseinään ja toinen pää tulipellissä.
Hyvin toiminut, tosin letkut hyvä uusia 5v välein.
#6
Escort -75

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Kesäkuu 1. 10:34:46 2007

MouTine kirjoitti:
Timo kirjoitti:on myös mahdollista käyttää sähköistä öljynpainemittaria b-paineen mittaukseen. ei tartte vetää b-linjaa ohjaamoon, se on kuitenkin aavistuksen riskaapelia.. itse ainakin tein niin, vdo:n mittareita käytin..
Mistä askartelit bensapainemittarin? Millaisella antirulla?
siis ihan std vdo:n sähköinen öljynpainemittari. löytyy esim autoracing, itse en tosin sieltä ostanut.. anturin kestävyyttä joku aluks epäili bensan suhteen mut toistaiseksi on toiminut, muutenhan se mittaa nesteen painetta, eli ei se erottele mitä nestettä siellä on.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Kesäkuu 1. 10:39:25 2007

Timo kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
Timo kirjoitti:on myös mahdollista käyttää sähköistä öljynpainemittaria b-paineen mittaukseen. ei tartte vetää b-linjaa ohjaamoon, se on kuitenkin aavistuksen riskaapelia.. itse ainakin tein niin, vdo:n mittareita käytin..
Mistä askartelit bensapainemittarin? Millaisella antirulla?
siis ihan std vdo:n sähköinen öljynpainemittari. löytyy esim autoracing, itse en tosin sieltä ostanut.. anturin kestävyyttä joku aluks epäili bensan suhteen mut toistaiseksi on toiminut, muutenhan se mittaa nesteen painetta, eli ei se erottele mitä nestettä siellä on.
Hmmm... Vähän olen itsekin skeptinen. Bensa on kuitenkin eri asia kuin Tapio Teräketjuöljy. Täytyypä tutkia asiaa lisää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Kesäkuu 1. 10:41:49 2007

kuten sanoin, toistaiseksi on toiminut. ja pahin mitä voi sattua, anturi hajoaa-> vaihdetaan uusi. mut letku+mittari sisälle, siinä riskit on mielestäni suuremmat.. yritän muistaa ilmoittaa kun eka anturi poksahtaa.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Kesäkuu 1. 10:52:56 2007

Timo kirjoitti:kuten sanoin, toistaiseksi on toiminut. ja pahin mitä voi sattua, anturi hajoaa-> vaihdetaan uusi. mut letku+mittari sisälle, siinä riskit on mielestäni suuremmat.. yritän muistaa ilmoittaa kun eka anturi poksahtaa.. :wink:
Onko se anturi jotenkin suljettu prässätty kokonaisuus, vai ootko sulkenut sen johonkin mummon sukkaan? Ei kai siinä sitten mitään ongelmaa ole jos se ei hajotessaan ruisku mehuja pitkin pakosarjoja tai kipinälaitteisiin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Pe Kesäkuu 1. 11:09:32 2007

MouTine kirjoitti:
Timo kirjoitti:kuten sanoin, toistaiseksi on toiminut. ja pahin mitä voi sattua, anturi hajoaa-> vaihdetaan uusi. mut letku+mittari sisälle, siinä riskit on mielestäni suuremmat.. yritän muistaa ilmoittaa kun eka anturi poksahtaa.. :wink:
Onko se anturi jotenkin suljettu prässätty kokonaisuus, vai ootko sulkenut sen johonkin mummon sukkaan? Ei kai siinä sitten mitään ongelmaa ole jos se ei hajotessaan ruisku mehuja pitkin pakosarjoja tai kipinälaitteisiin.
no yleensähän nesteen kanssa toimivat anturit on suljettuja, se et kuinka hyvin, tiedä sitä. sijoitin sen lokarin reunaan pienen kotelon alle. ei se sieltä paljoa pääse roiskumaan. ja eiköhän se ala mittarissa näkymään jos hajoo, tai haisemaan, tai sit jotain.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 1. 13:31:55 2007

Mitäs raati olis mieltä jos laittais "kromattua" kupariputkea bensalinjaks, siis tätä joita käytetään asuntojen yms. lavuaari yms. vesiputki pinta asennuksissa, ei pitäis ainakaan hapettua niinku normi maalaamaton kupariputki?
Kattelin vaan joskus "alan" liikkeessä, et niitä sais "n.+2m" suorina tankoina, hintaa en muista? :roll:
Onkos kerhossa putkimiehiä, joilla olis mahdollisesti hinta, kestävyys ym. tietoutta ko. rööreistä?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Pe Kesäkuu 1. 15:29:47 2007

Itelle laittelin ihan hehkutettua kupariputkea, helppo taivutella ite omilla käsillä. En tiedä pystyykö sitä kromattua taittelemaan niin helposti käsin.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 1. 17:30:06 2007

magelius kirjoitti:Itelle laittelin ihan hehkutettua kupariputkea, helppo taivutella ite omilla käsillä. En tiedä pystyykö sitä kromattua taittelemaan niin helposti käsin.
Mut jos ei takerruta siihen taivutteluun, niin kuinkas muuten? :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 1. 17:49:46 2007

tumppe kirjoitti:
magelius kirjoitti:Itelle laittelin ihan hehkutettua kupariputkea, helppo taivutella ite omilla käsillä. En tiedä pystyykö sitä kromattua taittelemaan niin helposti käsin.
Mut jos ei takerruta siihen taivutteluun, niin kuinkas muuten? :roll:
En itse ainakaan näe sille mitään estettä miks se ei vois toimia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Kesäkuu 1. 19:27:47 2007

Hesus kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
magelius kirjoitti:Itelle laittelin ihan hehkutettua kupariputkea, helppo taivutella ite omilla käsillä. En tiedä pystyykö sitä kromattua taittelemaan niin helposti käsin.
Mut jos ei takerruta siihen taivutteluun, niin kuinkas muuten? :roll:
En itse ainakaan näe sille mitään estettä miks se ei vois toimia.
Oon ite vaan pohtinu sitä kromi pinnotetta, että kuinkahan se kestää?
Tuokin on kumminki sen verran kallista tavaraa ettei viittis hommata jos se kromi ei kestä, mutta toisaalta kyllähän se kestää esim. kosteassa suihkussa ja saunassakin, niin miks ei auton alla kosteissa olosuhteissa... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Kesäkuu 1. 19:34:28 2007

tumppe kirjoitti:mutta toisaalta kyllähän se kestää esim. kosteassa suihkussa ja saunassakin, niin miks ei auton alla kosteissa olosuhteissa... :roll:
Oiskohan sielä autonalla vähän enemmän lentäviä kiviä yms romua mitä suihkussa ei ole, ja tuosta romi pintasen putken taivuttamisesta ni joskus jonkunäköstä putkee taivutin ni tahtoo se kromi lähtee mutkista pois :?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Kesäkuu 2. 23:19:58 2007

henu kirjoitti:
tumppe kirjoitti:mutta toisaalta kyllähän se kestää esim. kosteassa suihkussa ja saunassakin, niin miks ei auton alla kosteissa olosuhteissa... :roll:
Oiskohan sielä autonalla vähän enemmän lentäviä kiviä yms romua mitä suihkussa ei ole, ja tuosta romi pintasen putken taivuttamisesta ni joskus jonkunäköstä putkee taivutin ni tahtoo se kromi lähtee mutkista pois :?
No kuinkas se kyllä kromi kestää/pysyy noissa putkissa kun putkimieskin taittaa niihin 90 asteen mutkia ongelmitta? :roll:
Tai oon siis ainaki nähny vessoissa ja kylppäreissä noita kromipintasia kupari putkia 90 asteen mutkilla ja ovat olleet pinnoituksta myöten virheettömän näkösiä ja ovat kumminkin ihan suorina tankoina ennen asennusta... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Kesäkuu 3. 0:44:53 2007

Mitä tässä nyt haetaan? Ulkonäköäkö? Kyllä mielestäni edelleen se bensaa kestävä Nylon/PVC muoviputki on parasta näihin hommiin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Kesäkuu 3. 1:25:18 2007

Jos viitsii, niin hapokkaasta tekis. Onpahan ainakin ikuinen.. Tosin tarvii vähän kalustoa millä saa taipumaan nätisti ja tiggiä että saa hitsailtua.

Tekis vielä kumpaankin päähän linijaa jotkut fiksut liittimet, niin voi aina käyttää samaa rööriä, vaikka muu kalusto ympärillä vaihtuiskin.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Kesäkuu 3. 11:04:23 2007

MouTine kirjoitti:Mitä tässä nyt haetaan? Ulkonäköäkö? Kyllä mielestäni edelleen se bensaa kestävä Nylon/PVC muoviputki on parasta näihin hommiin.
No, halusessa olis kestävyys ja asennus helppous, mä kun en ainakaan tiedä täälä päin suomee, mitään firmaa joka voi "ammattitaidolla" mulle myydä tollasta Nylon/PVC muoviputkee eikä mul oo sen lisäks mitään tietoo millä tohon muoviputkeen saa jotain liittimiä päihin, kun en ainakaan satu omistaan mitään muovihitsaus vehkeitä.

Ulkonäöllä ei oo merkitystä, tota kromi kupariputkea mietin siks kun siinä on se pinnoite, joka vois estää hapettumasta, helposti taiteltavaa ja saa sellaset liittimet päihin ku haluaa, eikä tarvi miettiä onko bensaa kestävää mallia?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Kesäkuu 3. 11:10:43 2007

tumppe kirjoitti: No, halusessa olis kestävyys ja asennus helppous, mä kun en ainakaan tiedä täälä päin suomee, mitään firmaa joka voi "ammattitaidolla" mulle myydä tollasta Nylon/PVC muoviputkee eikä mul oo sen lisäks mitään tietoo millä tohon muoviputkeen saa jotain liittimiä päihin, kun en ainakaan satu omistaan mitään muovihitsaus vehkeitä.

Ulkonäöllä ei oo merkitystä, tota kromi kupariputkea mietin siks kun siinä on se pinnoite, joka vois estää hapettumasta, helposti taiteltavaa ja saa sellaset liittimet päihin ku haluaa, eikä tarvi miettiä onko bensaa kestävää mallia?
Ihan samanlaiset liittimet saa muoviputkeen.
Helmiliitoksella pääsee eteenpäin liitoksissa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin