Tilasin paikalliselta ford jälleenmyyjältä Scorpion laatikkoon tulevan rattaan, joka pyörittää vaijeria (faceliftissä on vaijeri). Kuvan mukaan osa oli oikeannäköinen,mutta sieltä tulikin sitten ratas, jota käytetään nopeustunnistimen yhteydessä. Tässä on siis molemmat, vaijeri sekä sähköinen anturi ja nimenomaan tarvitaan ratas, joka käy sähköanturiin ja siitä jatkuu tökö vaijerille. Asiasta kyllä mainitsin jo tilausvaiheessa.
Onko niin ettei kyseistä osaa edes saa enää, vai eikö vauhti vaunua taaskaan kiinnosta?
Sierroissa on myös tällaista järjestelyä, mutta siinä on ihan eri määrä hampaita tuossa muovirattaassa, eikä näinollen käy Scorpion matopyörälle.
Ratas jonka sain on numerolla 6142876. Eikä sinnepäinkään.
MT-75 laatikkoon nop. mittarin käyttöratas
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
MT-75 laatikkoon nop. mittarin käyttöratas
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Ongelma oli minulla tämän näköinen:
http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/3.jpg
Noihin MT75:iin on ollut kahdenlaisella hammastuksella vedettyä ja vetävää pyörää. Tietenkin omassanikin (sähköisellä mittarilla) oli juuri tuolla harvemmalla hammastuksella, tiheämpi hampainen on kaverilta ostettu, joka on myöskin MT75:stä.
Viilailin tuon mekaanisen mittarin akselin päässä olleen rattaan sellaiseksi, että sain istutettua epoksiliiman kanssa (kestääköhän..?) siihen tuon harvempihampaisen rattaan.
Autokivitilan kaveri selvitti kyllä asiaa ihan antaumuksella asiaa eikä silloin löytynyt tuota mekaanisen mittarin akselilla varustettua harvahampiasta versiota. Toinen vaihtoehto olisi ollut vaihtaa laatikon sisältä nopeusmittarin ratas, mutta enpä viitsinyt alkaa uutta lootaa availemaan sen takia.
http://img.photobucket.com/albums/v510/jouni/3.jpg
Noihin MT75:iin on ollut kahdenlaisella hammastuksella vedettyä ja vetävää pyörää. Tietenkin omassanikin (sähköisellä mittarilla) oli juuri tuolla harvemmalla hammastuksella, tiheämpi hampainen on kaverilta ostettu, joka on myöskin MT75:stä.
Viilailin tuon mekaanisen mittarin akselin päässä olleen rattaan sellaiseksi, että sain istutettua epoksiliiman kanssa (kestääköhän..?) siihen tuon harvempihampaisen rattaan.
Autokivitilan kaveri selvitti kyllä asiaa ihan antaumuksella asiaa eikä silloin löytynyt tuota mekaanisen mittarin akselilla varustettua harvahampiasta versiota. Toinen vaihtoehto olisi ollut vaihtaa laatikon sisältä nopeusmittarin ratas, mutta enpä viitsinyt alkaa uutta lootaa availemaan sen takia.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///