Sierran imusarjasta...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Sierran imusarjasta...

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Kesäkuu 14. 18:58:12 2007

Koitin hakua, mut eipä onnannut... :roll:

Elikkä, mites tuosta imusarjasta sais sen jarrutehostimelle menevän putken irti ehjänä?
Siinähän on sellainen kieleke mikä "lukittee" sen imusarjan sisään kiinni.

Viimeks kun se meni poikki niin kaivoin ruuvarilla ja ruuveilla sen loppu näkäsen pois, mut kait sen nyt siitä jotenkin ehjänäkin saa irti?
Vai lähteekö ihan vaan vetämällä pois...:?: Ei oikeen ole uskaltanut pahasti vedellä kun uus maksaa 100€ :shock: :?

Kyseessähän on dohc sierra...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Kesäkuu 14. 19:26:00 2007

Jos yhtään on niinkuin CVH-EFissä, RS2000 EFissä jne. niin paina sitä kaulusta sillä ruuvarilla ja vedä letku pois?

EDIT: en ehkä ymmärtäny kysymystä :D mutta liittimen toiminta on samanlainen kuin esim. Feston pneumatiikkaliittimissä, että sellaiset pienet metallikynnet pitää huolen ettei putki irtoa ja ne kynnet saa käännettyä pois painamalla kaulusta.
Escort Mk4 "RS2300i"

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » To Kesäkuu 14. 19:32:55 2007

koskar kirjoitti:Jos yhtään on niinkuin CVH-EFissä, RS2000 EFissä jne. niin paina sitä kaulusta sillä ruuvarilla ja vedä letku pois?

EDIT: en ehkä ymmärtäny kysymystä :D mutta liittimen toiminta on samanlainen kuin esim. Feston pneumatiikkaliittimissä, että sellaiset pienet metallikynnet pitää huolen ettei putki irtoa ja ne kynnet saa käännettyä pois painamalla kaulusta.

Joo tarvii kokeilla noin.Onneks on toinen imusarja millä voi harjotella... :lol:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Kesäkuu 14. 21:07:27 2007

Se jarrutehostimen liitos imusarjan päässä on kyllä ihan kuraa jos minulta kysytään... En hirveämmin luottaisi sen tiiviyteen ja mitä komentteja on ollut kuultavissa, niin aikausein imuvuodon alkulähteitä.

Itsekin sain kyseisen liitoksen menemään paskaksi irroitettaessa vaikka se melkein puoli senttiä nylppäsikin eestaas ilman sen kummenpaa voimankäyttöä (eli väljää oli). Joskus kun olen takaisin laittamassa, niin täräyttänen imusatsiin jengat ja laitan hiukkasen luotettavamman liitoksen tuohon tehostajan letkuun.

Tossa farkkudokissa kanssa aikalailla väljää ko. liitoksessa, mutta vetäisin hienon erkkaripatentin jolla ehkäistään imuvuoto.... Tarttee varmaan tehdä joku virallisempi patentti siihenkin.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Kesäkuu 24. 22:15:36 2007

Pari päivää sitten askartelin ko. liitoksen kanssa jossa ei ollut mitään lukitusta, sisällä imusarjan reiässä oli vaan pieni O-rengas messinkisessä holkissa.
Viilasin suuttimen O-renkaan pienemmäksi ulkomitaltaan ja sisäreikääkin piti vähän suurentaa, pohjalle vanha rengas ja viilattu päälle, vähän öljyä putken päähän ja survaisu paikalleen, kestänee kyseisen moottorin jäljellä olevan eliniän.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Vastaa Viestiin