Mistä kestävä ahdin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Mistä kestävä ahdin

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Heinäkuu 15. 9:08:57 2007

Ongelmana on että tuo vakio T34 ei tule kestämään paukkua eikä riittämään koossa :?
Tarvittaisiin siis uusi Turbo !

Vaatimuksena kokoluokka GT37 , 360`laakerointi ja akseli Maram . Mistä näitä vois löytää vai voiko tuota vakio ahdinta muokata niin paljon 8) Oliko että maram-ahdin kestäis 1100c lämpöä ?
ex Jäsen #10

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Mistä kestävä ahdin

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Su Heinäkuu 15. 12:02:09 2007

Jake kirjoitti:Ongelmana on että tuo vakio T34 ei tule kestämään paukkua eikä riittämään koossa :?
Tarvittaisiin siis uusi Turbo !

Vaatimuksena kokoluokka GT37 , 360`laakerointi ja akseli Maram . Mistä näitä vois löytää vai voiko tuota vakio ahdinta muokata niin paljon 8) Oliko että maram-ahdin kestäis 1100c lämpöä ?
Tuon vakio ahtimen muuttaminen tulee maksamaan suurinpiirtein saman kuin kokonaan uusi ahdin. Esim. Fin-Turbo olis yks hyvä paikka, josta kysellä ahdinta. Kerrot sinne vaatimukset keston ja tehojen suhteen niin toteuttavat ne siinä määrin kuin se on mahdollista.
Tuossa nyt ongelmana lienee, ettei oikeastaan mikään kestä paukkua kovin kauan. Lyhyt aikaisessa käytössä lienee laakerointi, akseli ja pakopesä jotka joutuvat koville. Pitemmät käyttö ajat alkaa rasittamaan pakosiipeä.
Nää ei oo absoluuttista faktaa, vaan miten ite nään asian omien (vähäisten) kokemusten perusteella.
Mulla oli vakioruiskussa paukku, jonka käytön paljoudesta ei ole tietoa (luultavasti paljon), vakio ahdin ja vakiopakosarja. Purkaessa lämmön vaikutukset näkyi pakosarjassa ja pakopesässä. Pakosarja näytti päältäpäin vielä korjattavissa olevalta (2xpieni hiushalkeama), mutta sisäpuolelta puuttui isoja palasia.
Pakopesässä oli useita halkeamia, joista hukkaportissa ollut oli pahin. Siihen sai tökättyä ruuvimeisselin pystyyn, eikä portti enää mennyt kunnolla kiinni sen takia, kun oli materiaali siirtynyt jo sen verran.
Laakereissä ei ollut vielä havaittavaa välystä.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Heinäkuu 15. 17:55:16 2007

Kiitokset , täytyy kysellä sieltä :)
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin