Suorasytkän puola

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Suorasytkän puola

Viesti Kirjoittaja Miksu » La Heinäkuu 21. 20:42:22 2007

Vähän tyhmä kysymys, mutta täytyy varmistaa...eli eikö tulpanjohdot kytketä aina puolan numeroita vastaaviin sylintereihin eli 1,2,3 ja 4 siinä järjestyksessä kun ne siinä puolassa lukee? Kun sain nyt ensimmäiset savut escortista tällä mega+edis -kokoonpanolla ja käy todella huonosti eikä ota kierroksiakaan. Ihan samalla tavalla on käyny "ontuen" joskus kun on tulpanjohdot menny väärin, niin tuli vaan tämä ensimmäisenä mieleen. Megassa pitäisi olla säädot ainakin oikealla hehtaarilla, kun sillä on viimeksi ohjattu vastaavaa kokoonpanoa, joten ei viitsi alkaa sitä säätämään ennen kuin tämä on varmistettu. Täytyy vielä tarkistaa, että kaikki tulpat ja tulpanjohdot on ok...
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Heinäkuu 21. 20:50:35 2007

Puolahan on jaettu 2 pakettiin. Eli aina kaksi reikää lyövät kipinän samaan aikaan. Mittaa vaikka yleismittarilla ohmi alueella aina kahden tulpanjohdon reijän väliltä niin löydät parit. Eli ovat yhteydessä toisiinsa

Kun ne saat selville niin jos sytytysjärjestys on vaikka 1-3-4-2 neloskoneisessa niin siitä toisesta paketista johdot 1 ja 4 sylintereihin ja toisesta 2 ja 3. Muuten ei ole väliä miten ovat, eli sama onko 1 ja 4 vai 4 ja 1 jne

edit:
Niin ja täytyy tietysti selvittää että kumpi niistä puolan paketeista lyö kipinän kampuran ykk kohdalla eli nelosen tai ykkösen mäntä ylhänä. Ja siitä paketista sitten 1 ja 4 tulpat

Helppo katsoa esim sytkälampulla startilla pyörittäen että antaa kipinää silloin kun kampuran merkki näkyy

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Heinäkuu 22. 11:15:54 2007

Tota muuten kaverin projektissa kanssa pähkäillään kun megan kytkentäkuvassa oli suuttimet jaettu niin, että 1 ja 2 pytty on samassa bankissa ja 3-4 samassa. Kun taas proben johtosarjassa on suuttimet jaettu 1-3 ja 2-4. (vai olisko ollu just toisinpäin...) Eli pitäskö noi sitten johdottaa uudelleen. :shock:
Mites sulla on noi laitettu?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ma Heinäkuu 23. 9:37:38 2007

VesQ kirjoitti:Puolahan on jaettu 2 pakettiin. Eli aina kaksi reikää lyövät kipinän samaan aikaan. Mittaa vaikka yleismittarilla ohmi alueella aina kahden tulpanjohdon reijän väliltä niin löydät parit. Eli ovat yhteydessä toisiinsa

Kun ne saat selville niin jos sytytysjärjestys on vaikka 1-3-4-2 neloskoneisessa niin siitä toisesta paketista johdot 1 ja 4 sylintereihin ja toisesta 2 ja 3. Muuten ei ole väliä miten ovat, eli sama onko 1 ja 4 vai 4 ja 1 jne

edit:
Niin ja täytyy tietysti selvittää että kumpi niistä puolan paketeista lyö kipinän kampuran ykk kohdalla eli nelosen tai ykkösen mäntä ylhänä. Ja siitä paketista sitten 1 ja 4 tulpat

Helppo katsoa esim sytkälampulla startilla pyörittäen että antaa kipinää silloin kun kampuran merkki näkyy
Kiitos nopeasta vastauksesta. Olinkin jo unohtanu ton että tulee kipinää aina kahdelle tulpalle samaan aikaan. Ajotuslampulla en kyllä oikein nähny mitään, joten päätin sitten kokeilla johtoja toisin päin. Sillä tavalla ei käyny ollenkaan, joten kyllä ne varmaan oikein sitten on ja vika jossain muualla.
TeRoK kirjoitti:Tota muuten kaverin projektissa kanssa pähkäillään kun megan kytkentäkuvassa oli suuttimet jaettu niin, että 1 ja 2 pytty on samassa bankissa ja 3-4 samassa. Kun taas proben johtosarjassa on suuttimet jaettu 1-3 ja 2-4. (vai olisko ollu just toisinpäin...) Eli pitäskö noi sitten johdottaa uudelleen. :shock:
Mites sulla on noi laitettu?
No mulla on toi efi-escortin imusarja ja siinähän noi johdotukset suuttimille on kyllä suoraan 1&2 ja 3&4. En kyllä osaa sanoa pitääkö ne olla välttämättä noin, kun itsekin oon vasta opiskelemassa tota Megan ihmeellistä maailmaa...:)
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Heinäkuu 23. 12:49:07 2007

Itse jätin 1&2 ja 3&4 kummassakin autossa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin