Mizar C15 Hallilämmitin ongelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Mizar C15 Hallilämmitin ongelma

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Syyskuu 14. 18:18:19 2007

Korjaako kukaan clubilaisista polttoöljyhallilämmittimiä töikseen? Tallia on lämmitetty tuollaisella hallilämmittimellä, mutta ei polta ainetta enää oikein kunnolla. Syttyy yleensä ihan ok, mutta käryää aika paljon ja välillä sammuu itsekseen ja tuuppaa enemmänkin käryä talliin. Käytin tuota paikallisella hepulla joka oli säätänyt paineen, putsannut kaikki suodattimet ja suuttimen (tuota suutinta hiukan epäilen) väitti että toimii nyt ihan ok, mutta kun se ei toimi kunnolla.

Tuota painetta joutuu säätämään (vieläkin) kun tankki tyhjenee tai palaminen huonontuu reippaasti ja juuri silloin tietenkin alkaa käryään. Omia veikkauksia on ollut nokinen palopesä, mutta eikait oireilisi aivan noin kun ei ole vaikutusta onko juuri käynnistänyt lämmittimen tai käyttänyt sitä hetken? Epäilynä myös kulunut pumppuyksikkö kun tuota painetta joutuu säätelemään melkolailla, eikä silti polta kunnolla tai sitten tuo palopesänsuutin? Tuo lämmitin on varmaan noin kolme tai neljä vuotta vanha, mutta kavereilta löytyy huomattavasti vanhempia Master lämmittimiä, joita ei ole huollettu juuri lainkaan. Tarkoitan siis että niiden palopesiä/suuttimia ei ole putsattu.

Rakenne on ilmeisesti hyvin lähellä Masterin hallilämmittimiä.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73