Escorttiin laatikko?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Escorttiin laatikko?

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » La Joulukuu 8. 18:24:08 2007

En löytänyt haulla tai sitten en osannut. Mutta kysymys kuuluu että käykö mk4 ekkerin laatikko mk5:seen? konehan on se 1.6i efi cvh ja laatikko on viisivaihteinen. Tuumasin että vois olla ihan fiksu veto vaihtaa toi loota ennenku otan sen Mikkeliin. Voihan se kestää sen 50000 tkm tai sitte sen 5 km :roll: Tokihan noita mk5:sia on varaosa autoina mutta romuttamon hinnat oli jotain 500€ luokkaa pelkälle lootalle, ja noita mk4:sia löytäs vissinä helpommin. Mk5:sen lootaa mettästän mutta enimmäkseen uteliaisuuttanu kyselen :D
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Joulukuu 8. 19:17:02 2007

Onko siinä nykysessä sitten joku vika että se mahdollisesti hajoaa kohta?
Neloskopan laatikko ei sovi vitoskoppaan, etummainen kiinnike tulee eri tavalla kiinni. (neljällä pultilla laatikon etureunaan)
_Mahdollisesti_ samanlainen kuin kolmoskopassa.
Jäsen #606

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Su Joulukuu 9. 9:55:45 2007

Tyhjäkäynnillä se rahisee. Vaihde silmään niin ei rahise enään, sitteku lähtee liikkeelle niin rahisee taas?? kytkin ja paineasetelma on vaihdettu pari kk sitten, ja autolla ajetaan noin kerran kuussa :roll: Ykkösellä kiihdyttäessä se rahisee eniten, kakkosella joskus,muut vaihteet on ihan normaaleja.

E: Niin ja se joka vaihto ton kytkinpaketin sano että laatikko kannattas vaihtaa kans että se ei oo ihan täydessä iskussa enään. Paitsi että se toimii moitteettomasti, epämääräsiä ääniä lukuunottamatta :roll:
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Su Joulukuu 9. 10:04:47 2007

Tulee eittämättä mieleen, että kaippa vaihto myös painelaakerin ?
Itellä joskus oli tuollaista ongelmaa ja tuolla ratkes...Kun nosti kytkimen ylös niin krahina alko ja kun pisti vaihteen päälle niin sit vasta meteliä olikin... :?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Su Joulukuu 9. 10:46:26 2007

Joo se rahina loppuu ku polkasee kytimen lattiaan. Tosta en muutes oo ihan varma että vaihtoko, itte olin sillon Mikkelissä ku se auto oli korjattavana :? otanpas selevää asiasta.
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 9. 14:37:17 2007

Vahvistus Olafun viestiin:
mk3 laatikko käy suoraan mk5:een. Vain pari pinnapulttia joutuu takakiinnikkeen (liki rintapeltiä) kohdalla vaihtamaan paikasta toiseen.
Iso savotta ei ole myöskään mk4:n päätykopan vaihto, mk3:sta tai 5:sta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Joulukuu 9. 20:43:44 2007

jjs kirjoitti:Vahvistus Olafun viestiin:
mk3 laatikko käy suoraan mk5:een. Vain pari pinnapulttia joutuu takakiinnikkeen (liki rintapeltiä) kohdalla vaihtamaan paikasta toiseen.
Iso savotta ei ole myöskään mk4:n päätykopan vaihto, mk3:sta tai 5:sta.
justiinsa näin,tämän olen myös itse tehnyt joskus.
ja kun kerran rahina loppuu kun painaa kytkimen pohjaan niin silloin se ääni ei ole painelaakeri,on se sitten vaihdettu tai ei.

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Su Joulukuu 9. 21:43:10 2007

Joo on se painelaakeriki vaihdettu. Nyt sitte vaan mettästää laatikkoa..tai varaosa autova. Kiitoskia tietäjille :)
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

Vastaa Viestiin