ruisku ohc:sta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

ruisku ohc:sta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Tammikuu 19. 20:40:01 2006

mikäs se alumötti siel konehuoneessa on se mihin menee ja lähtee bensaletku??
onkos se kerääjäsäiliö vai mikä ja onko se pakollinen ja tai hyödyllinen??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Tammikuu 19. 20:42:27 2006

Voi olla vaikka polttoaine suodatin
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Tammikuu 19. 20:45:16 2006

aattelin vaan ku se on niin iso...
halkaisija joku 10cm ja melkei 15cm pitkä??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Tammikuu 19. 20:47:32 2006

Ruiskussa on suodatin jonkin verran isompi. Onko ne polttoainelinjat siinä vastakkaisilla puolilla?
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Tammikuu 19. 21:00:56 2006

eli kummassakin päädyssä on.
se on siis pyöreä..

onko kertakäyttönen kun ei näemmä saa auki??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rytinä
Viestit: 186
Liittynyt: Su Maaliskuu 30. 15:29:23 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Rytinä » To Tammikuu 19. 21:02:47 2006

Rahtinalle kirjoitti:eli kummassakin päädyssä on.
se on siis pyöreä..

onko kertakäyttönen kun ei näemmä saa auki??
On kertakäyttö.
Bmw E46`02
Bmw E36 `96
Honda CBR 954 RR`02

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Tammikuu 19. 21:07:23 2006

Ja on se polttoainesuodatin. Ei kannata nakata mäkeen.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Tammikuu 19. 21:11:53 2006

Voortikari kirjoitti:Ja on se polttoainesuodatin. Ei kannata nakata mäkeen.
ok :lol:


entäs muuten se bensaputki..mistä sitä saa ja millai liitokset tehdään ku se on niin helv. jäykkää?? lämmöllä vai??

tai sit hyviä ja miel. halpoja ideoita bensalinjaksi..
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Tammikuu 19. 21:22:21 2006

Polttoaine linjana on aika edullinen kuorma-autoissa tai jossain muissa raskaankaluston vekottimissa käytettävä nailonputki. Kestää polttoaineen niin kauan kuin auto tulee olemaan käytössä ja kestää pikkaisen lämmittää kuumailmapuhaltimella, että saa muotoilla oikeaan muotoon.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Tammikuu 19. 21:25:00 2006

HiFlex= nailonit ja muutkin tarvikkeet. :wink:

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Tammikuu 19. 21:53:31 2006

Voortikari kirjoitti:Polttoaine linjana on aika edullinen kuorma-autoissa tai jossain muissa raskaankaluston vekottimissa käytettävä nailonputki. Kestää polttoaineen niin kauan kuin auto tulee olemaan käytössä ja kestää pikkaisen lämmittää kuumailmapuhaltimella, että saa muotoilla oikeaan muotoon.

millaset liitokset mahtaa onnistua??
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Tammikuu 19. 22:17:14 2006

Sopivat metalliset sisä muhvit nylonin sisään, ettei klemmari paina putkea kasaan. Ja nylonin päälle sopiva kumiletku kiinni klemmarilla.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Tammikuu 19. 22:30:44 2006

Voortikari kirjoitti:Polttoaine linjana on aika edullinen kuorma-autoissa tai jossain muissa raskaankaluston vekottimissa käytettävä nailonputki. Kestää polttoaineen niin kauan kuin auto tulee olemaan käytössä ja kestää pikkaisen lämmittää kuumailmapuhaltimella, että saa muotoilla oikeaan muotoon.
Oliskohan maksanut n10€ metki 12mm scanian polttoaine linja. (eiköhän riitä :o )
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Tammikuu 19. 22:46:04 2006

Ostin itselle sierraan viime kesänä juurikin sitä pneumatiikka putkea. Alkuperäisen kokoista eli oliko 8mm päältä. Konkurssi tuli... 1€/m :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 19. 23:03:52 2006

Uudet banjo liittimet ja aina uudet kupari prikat jos/kun avataan. Muuten vuotaa. Rahtinalle on ihan selkeesti "kaasari-miehiä" alunperin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Tammikuu 19. 23:20:59 2006

MouTine kirjoitti:Uudet banjo liittimet ja aina uudet kupari prikat jos/kun avataan. Muuten vuotaa. Rahtinalle on ihan selkeesti "kaasari-miehiä" alunperin.

niin olen :D
tai olin ehkä :shock:
nyt olis aika siirtyä ruisku-miehex ku olis tohon ikuisuus projektiin tiedossa ruisku 8)
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Joulukuu 13. 17:01:51 2007

itsellä nyt menossa tuo bensalinjojen veto ja ostin äsken semmosta sinistä putkee mikä kestää painetta päältlä 10mm ja sisältä 8mm onkohan liian isoa ? mistähän saan semmosia kiinnikkeitä auton pohjaan missä putki kulkee,taitaa noi vanhat olla liian pieniä :?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Joulukuu 13. 18:38:41 2007

MouTine kirjoitti:Uudet banjo liittimet ja aina uudet kupari prikat jos/kun avataan. Muuten vuotaa. Rahtinalle on ihan selkeesti "kaasari-miehiä" alunperin.
Itse ei tule kyllä uusittua kupareita oikeastaan koskaan vaan teen aina vanhoille pehmeäksi hehkutuksen ja uudelleen käyttöön.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 13. 19:40:26 2007

HTP:n kaveri kertoi mulle kun kysyin noista pneumatiikka nailonletkuista ja niiden liittimistä, että myös ne pneumatiikan pikaliittimet kestäis bensaa ja liuttimia. Niillähän saa kätevästi letkut kiinni ja nopeesti. Ja löytyy niin montaa erilaista ettei mitään rajaa, esim. parkerin valmistamat.

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » To Joulukuu 13. 22:38:48 2007

mimmosiahan mahtaa olla niiden pikaliittimet ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Pe Joulukuu 14. 1:49:07 2007

Sähköruiskun muutama baari painetta menee ihan jees hyvillä klemmareillakin, vaikkei putken päässä olisi edes sitä paisetta. Itse mietin vielä jokin aika sitten sen sinisen paineilmaputken paloturvallisuutta (palaa kuin soihtu), mutta sitten huomasin tuon DOHCin vakiolinjojen olevan samaa tavaraa :?
Saa siis kelvata minullekin, ja putki pysyy pohjassa hyvin vaikka nippusiteillä...

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Joulukuu 14. 10:58:30 2007

Suh0 kirjoitti:itsellä nyt menossa tuo bensalinjojen veto ja ostin äsken semmosta sinistä putkee mikä kestää painetta päältlä 10mm ja sisältä 8mm onkohan liian isoa ? mistähän saan semmosia kiinnikkeitä auton pohjaan missä putki kulkee,taitaa noi vanhat olla liian pieniä :?
Itse pistin tuollaisilla rosteripannoilla, joissa on kumi. Ei luulisi ainakaan hankautuvan rikki.
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat ... risiso.jpg
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Joulukuu 14. 14:14:47 2007

Suh0 kirjoitti:mimmosiahan mahtaa olla niiden pikaliittimet ?
Letku vain painetaan liittimen sisään ja lukittuu/tiivistyy samalla. Lähtee irti vain painamalla letkun ympärillä olevasta lukituskehästä sisäänpäin ja vetämällä letku pois. Esim. T-liitin.

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Pe Joulukuu 14. 18:33:06 2007

fsohc kirjoitti:
Suh0 kirjoitti:itsellä nyt menossa tuo bensalinjojen veto ja ostin äsken semmosta sinistä putkee mikä kestää painetta päältlä 10mm ja sisältä 8mm onkohan liian isoa ? mistähän saan semmosia kiinnikkeitä auton pohjaan missä putki kulkee,taitaa noi vanhat olla liian pieniä :?
Itse pistin tuollaisilla rosteripannoilla, joissa on kumi. Ei luulisi ainakaan hankautuvan rikki.
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat ... risiso.jpg


tuossahan joutuu vetään helevetin monta ruuvia pohjan läpi,olisi parempi jos saisi semmosia orkkiksen vastaavia mutta 10mm putkelle tarkoitettuja niin menis alkuperäsille paikoille
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Joulukuu 14. 21:08:24 2007

Ite vetelin nippusiteillä alkuperäisiin kohtiin kiinni, kun meni pas**ks ne muovipitimet putkia irrottaessa.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Joulukuu 14. 23:10:37 2007

fsohc kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Uudet banjo liittimet ja aina uudet kupari prikat jos/kun avataan. Muuten vuotaa. Rahtinalle on ihan selkeesti "kaasari-miehiä" alunperin.
Itse ei tule kyllä uusittua kupareita oikeastaan koskaan vaan teen aina vanhoille pehmeäksi hehkutuksen ja uudelleen käyttöön.
Ja hehkutus helvetin helppoo jos löytyy bräkleeniä(tai vastaavaa) spray-pullossa ja sytkä. hehkuttuu vähä isompikin kuparimöltti.

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Joulukuu 14. 23:15:34 2007

Sultzi kirjoitti:HTP:n kaveri kertoi mulle kun kysyin noista pneumatiikka nailonletkuista ja niiden liittimistä, että myös ne pneumatiikan pikaliittimet kestäis bensaa ja liuttimia. Niillähän saa kätevästi letkut kiinni ja nopeesti. Ja löytyy niin montaa erilaista ettei mitään rajaa, esim. parkerin valmistamat.
Feston "tökättävät" liittimet kesti ainakin 18bar kunnes kompurasta loppu puhti. Kokeilin T-haaraa ja liitintä jossa on jenga toises pääs ja sellanen tökättävä liitos toises pääs.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Joulukuu 15. 13:06:20 2007

jeddah kirjoitti:Sähköruiskun muutama baari painetta menee ihan jees hyvillä klemmareillakin, vaikkei putken päässä olisi edes sitä paisetta. Itse mietin vielä jokin aika sitten sen sinisen paineilmaputken paloturvallisuutta (palaa kuin soihtu), mutta sitten huomasin tuon DOHCin vakiolinjojen olevan samaa tavaraa :?
Saa siis kelvata minullekin, ja putki pysyy pohjassa hyvin vaikka nippusiteillä...
Monessa autossa taitaa olla nykyisin "muovi" pohjaiset b-linjat mutta ainakin 8mm b-linja mitä käytetään esim. saabeissa on seinämiltään huomattavasti paksumpaa ja kovenpaa tavaraa kuin kumpikaa sininen paineilmaputki.
En ainakaan itse suosi tuota paineilma putkea koska kaikki nykyiset b-letkutkaan eivät kunnolla kestä nykyisiä bensalaatuja pehmenemättä. Saman sai kokea Caltsu viime kesänä ahvenistolla kun bensa letku pehmeni ja ratkesi klemmarin vierestä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin