Ruisku ja bensapumpun johdot apua!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
Ruisku ja bensapumpun johdot apua!
En löytänyt sulakerasiasta kyllä relettä kun sinne menee niin p*rkeleesti samanvärisiä ja paksuisia johtoja mutta, laitoin oman releen kojetaulun alle, josta lähtee akulle yksi johto, boxin 57 napaan(mustajohto) ja boxin 22napaan(punasininen) sekä sitten vedin oman johdon pumpulta releelle josta pitäisi mennä virta pumpulle...noh pistin virrat päälle eikä tapahtunut mitään muutakun että siihen johtoon mikä on musta(57) ja se mikä on akussa ja se sinipunainen(22) tuli virta mutta siihen mikä pumpulle menee ei tule mitään ....muutenkin tuntuu oudolta kun musta johto on virta mutta ilmeisesti niin on. vai vaatiko tuo boxi sen että koko järjestelmä olis käyttövalmiina ennenku toimii kun mulla on siis kaikki muut ruiskun johdot vielä irti kun ei ole kansikaan kiinni ?
kyseessä 2l sierra ohc vanha kaasarivehe.
kyseessä 2l sierra ohc vanha kaasarivehe.
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Jos en nyt ihan väärin tulkinnut tuota sinun kytkentäkaaviotasi tolle releelle niin sinne tulee kolme virtaa ja pitäisi lähteä yksi virta. Noin se ei kuitenkaan voi toimia, koska pitäähän sen releen saada myös maata kärkien sulkeutumiseksi.
Voin katsoa illalla porukoitten luona sierran korjausoppaan kytkentäkaavioista vähän apuja, jos kerkeän siellä käymään, mutta tässä nyt ihan perstuntumalta toi kytkentä eli sen pitäisi mennä näin: releelle suora virta akulta, sitten mustan johdon kautta ohjausvirta virtalukolta, boksilta joku ruskea johto, joka antaa tarvittaessa maata (pyörittää muutaman sekunnin pumppua, kun virrat laitetaan päälle ja sitten vasta, kun auto käynnissä jatkuvasti) ja viimeiseksi johto itse b-pumpulle.
Tossa katoin vielä tota sinun tilannettasi ja kaikki maajohdot pitää olla kiinni, kun tätä testaa.
Yleensä toi b-pumpun rele on ollut valmiina ruiskun johtosarjassa, mutta uudemmissa se voi myös olla sulakerasiassa.
Voin katsoa illalla porukoitten luona sierran korjausoppaan kytkentäkaavioista vähän apuja, jos kerkeän siellä käymään, mutta tässä nyt ihan perstuntumalta toi kytkentä eli sen pitäisi mennä näin: releelle suora virta akulta, sitten mustan johdon kautta ohjausvirta virtalukolta, boksilta joku ruskea johto, joka antaa tarvittaessa maata (pyörittää muutaman sekunnin pumppua, kun virrat laitetaan päälle ja sitten vasta, kun auto käynnissä jatkuvasti) ja viimeiseksi johto itse b-pumpulle.
Tossa katoin vielä tota sinun tilannettasi ja kaikki maajohdot pitää olla kiinni, kun tätä testaa.
Yleensä toi b-pumpun rele on ollut valmiina ruiskun johtosarjassa, mutta uudemmissa se voi myös olla sulakerasiassa.
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
sitä mäkin ihmettelin kun kun tolleen niitä virtoja anto, ei ainakaa näkyny missään tota reletettä ja en edes viitsinyt ruveta etsiin sitä tosta sulakerasiasta kun menee niin helvetin monta samanlaista johtoo sinne
mutta kytkentäkaavion mukaan pitäisi olla oikein kytketty
pitää vielä tutkailla asiaa


Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
nyt en ymmärrä...äsken kävin mittailemassa niin ensin ei tullut virtaa kun siihen mikä on akussa ja sitten rupesikin tulemaan taas virtaa kolmeen napaan ja siihen ei tule yhtikäs mitään mikä pumpulle lähtee, menee vähän kyllä jo mun tajun ylitse että miksi ei toimi vaikka on kaikki sillee niinku kytkentäkaaviossa, kai se pitää vaan kasata koko vehje ja viimesenä ruveta ihmetteleen noita sähköjä olis ainaki varmasti kaikki kii.
ps. taidan mennä automaasta hakeen alkuperäsen releen vielä tohon.
ps. taidan mennä automaasta hakeen alkuperäsen releen vielä tohon.
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Noi sierran alkuperäiset releet on kyllä ihan samanlaisia toimintaperiaatteeltaan kuin tarvikereleetkin eli napaan nro 30 tulee suora virta akulta, navat 85 ja 86 muodostavat virtapiirin (virta ja maa), joka sulkee releen kärjet ja silloin releen navasta 87 lähtee virta eteenpäin.
Harmi, kun en ottanut tota korjausopasta mukaan niin olisin voinut katsoa vielä siitä vähän neuvoa, mutta muistelen kytkennän olleen niin, että toi musta johto on virtalukon virta eli menee tolle releelle ja suuttimille, puolalle ynnä muille ja toi boksin napa 22 olisi ollut toi releen maa-ohjaus.
Onko sinulla nyt varmasti kaikki maajohdot kiinni. Niitä on yhteensä neljä tai viisi, joista yksi auton sisällä ja loput konehuoneessa. Muistelen, että yhden entisen jäsenen kanssa olisi tullut puitua samaa ongelmaa, kun hän vaihtoi kaasarin tilalle ruiskun ja silloin vika löytyi yhdestä konehuoneessa irrallaan olleesta maajohdosta.
Kokeileppas laittaa virtakynä tai yleismittari kiinni siihen releen napaan 87, jos sulla on noi kytkennät niinkuin tossa neuvoin ja katso, että antaako virran siihen muutamaksi sekunniksi heti kun kääntää virrat päälle. Jos näin tekee niin silloin on kaikki kunnossa ja pirssi odottaa vaan loppuja palikoita paikalleen.
Harmi, kun en ottanut tota korjausopasta mukaan niin olisin voinut katsoa vielä siitä vähän neuvoa, mutta muistelen kytkennän olleen niin, että toi musta johto on virtalukon virta eli menee tolle releelle ja suuttimille, puolalle ynnä muille ja toi boksin napa 22 olisi ollut toi releen maa-ohjaus.
Onko sinulla nyt varmasti kaikki maajohdot kiinni. Niitä on yhteensä neljä tai viisi, joista yksi auton sisällä ja loput konehuoneessa. Muistelen, että yhden entisen jäsenen kanssa olisi tullut puitua samaa ongelmaa, kun hän vaihtoi kaasarin tilalle ruiskun ja silloin vika löytyi yhdestä konehuoneessa irrallaan olleesta maajohdosta.
Kokeileppas laittaa virtakynä tai yleismittari kiinni siihen releen napaan 87, jos sulla on noi kytkennät niinkuin tossa neuvoin ja katso, että antaako virran siihen muutamaksi sekunniksi heti kun kääntää virrat päälle. Jos näin tekee niin silloin on kaikki kunnossa ja pirssi odottaa vaan loppuja palikoita paikalleen.