Muutama moottoritekninen peruskysymys

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Muutama moottoritekninen peruskysymys

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 9. 21:48:14 2008

Pari ihan perusjuttua, joista toivoisin saavani kokeneemmilta kommenttia ehdotuksia.

Miten puhdistan mahdollisimman turvallisesti toisio-imuventtiilin varresta ja kanavasta jäätävän paska määrän? Ilmeisesti ventiili kiinni asentoon ja mekaanisesti jollakin pehmyellä, kuten puisella objektilla ja liuottimella? Apuna on Hitachin hemmetin tehokas teollisuusimuri, jolla ainakin sain imettyä purkutöissä tipunnutta paskaa. Oonko oikeilla jäljillä?

Sitten toinen, lähinnä varmistelen... Kun nuo ventiilit pitää pyöritellä kiinni asentoon, niin voinko käsin kääntää konetta vaikka sumpussa ei öljyä ole? Mielestäni voin, koska eipä se juurikaan roiskevoiteluna toimi muutenkaan.

Kiitos.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Tammikuu 9. 21:54:25 2008

Kannet irti ja porttaukseen, onpahan jotain hyötyä tuostakin hommasta sitten, ja lika irtoaa siinä samalla.

Kyllä sitä passaa pyöritellä, eihän se kuiva ole kun on ajosta purettu.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 9. 22:12:50 2008

Arska kirjoitti:Kannet irti ja porttaukseen, onpahan jotain hyötyä tuostakin hommasta sitten, ja lika irtoaa siinä samalla.

Kyllä sitä passaa pyöritellä, eihän se kuiva ole kun on ajosta purettu.
Kuin BOA:ssa, myös tässä ei kansissa ole mitään tarvetta tehdä mitään jos kone muuten pysyy vakiona. Uudemman '99-'02 Cobran kannet, eli nk. C-heads, ovat jonkin verran paremmat vapari-käytössä.

Mutta takaisin asiaan... Niin vähän ajattelinkin. Rasvaa sielä liuskojen välissä kuitenkin on.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin