Kaasari vehkeen turbotus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Kaasari vehkeen turbotus

Viesti Kirjoittaja Jeba » Ti Tammikuu 15. 20:44:22 2008

Eli ois tarkotus turbottaa tollanne jäärata rassi, eli ei olla tekemässä mitään priima luokan vehettä. Pakosarjan saa ite väsättyä, samoin ahtoputket.

Ahtoja varmaan joku max. 0,5.

Hankittavaksi jäis nyt ainakin:

Joku pieni turbo
Sähkönen bensapumppu.
Ahtojen mukaan säätyvän b-paineen säätimen.
Paineistettu kaasari tai sitten vahvemmat tiivisteet

Tarviiko muuta, että sais edes jotenkin toimivan? Kaikki neuvot ja niksit tervetulleita!
#1575

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » Ke Tammikuu 16. 6:06:55 2008

Kaasariin jos ei muuta keksi, niin pelti laatikon sisään kaasari .

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 16. 8:30:00 2008

tästä en ole nähnyt yhtäkään kuvaa toteutettuna! olisko jollain olemassa kuvaa ko kapistuksesta? tosin strömberggi toimii imupuolellakin ja paineistettuna myös paine. olis myöskin solexin 40 tuplat painekotelolla myynnissä. pistä yvtä jos kiinnostaa.

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Viesti Kirjoittaja Jeba » Ke Tammikuu 16. 9:18:32 2008

ei noi kotelot kiinnosta. Ja toi kaasarin turbotus ois nyt aika selvä homma.

Mutta mitenkäs toi ruiskun turbotus pienillä paineilla? ei varmaan tarvii mitään moottorin ohjausta?
#1575

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 16. 10:33:14 2008

jos ohc kyseessä niin melkein sanoisin et valmiina pakettina pelaa jollain 0,4 ahdoilla mutta niin ja näin sit lisäruiskua kikkailemaan jne.

Vastaa Viestiin