KnocksenseMS

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

KnocksenseMS

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Toukokuu 27. 22:47:19 2008

Tösös vaan !

Onko kuinka monelle tuttu otsikon mukainen sydeemi.

Ensin oli aikomuksena laittaa APC mutta siinä on sitten se että käy vain Cosan tai saapin magneettivena. joka ilmeisesti rajoittaa harrastusta sen suhteen että sopivilla paineilla alkaa noita venoja kulumaan tai se ei enää toimi niin hyvin kuin sen pitäisi. Näin olen ymmärtänyt

KnocksenseMS toimii myös yksin niin kuin APC ja ledi varoitus mahdollisuus molemmissa.

APC ohjaa ahtoja alaspäin kun taas KnocksenseMS juttelee ohjaus boksin kans joka sit ohjaa ahtoja alaspäin. Mikäli on tarvis ja nostaa jälleen kun kaikki on kunnossa.

Tuolta sydeemin saa ostettua tarvikkeineen. sivu on lontoota.
Onko muuten ainoa paikka joka myy kyseistä turvalaitetta.

http://www.viatrack.ca/

Jos jollain kyseinen laite jouten tai aikomus tilata niin ilmoittaudun mukaan.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: KnocksenseMS

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Toukokuu 28. 7:17:57 2008

Fomococars kirjoitti:
Ensin oli aikomuksena laittaa APC mutta siinä on sitten se että käy vain Cosan tai saapin magneettivena. joka ilmeisesti rajoittaa harrastusta sen suhteen että sopivilla paineilla alkaa noita venoja kulumaan tai se ei enää toimi niin hyvin kuin sen pitäisi. Näin olen ymmärtänyt
Mulle heräs kysymysten tulva joka ei sinänsä liity tuohon hankinnassa olevaan KnocksenseMS:ään vaan APC:eehen.
Mikä rajoittaa APC:ssä mangneettiventtiilin käytön saabin tai cossun omaan, miksi ei esim. volvon vastaava venttiili käy?
Mikä niistä "sopivilla paineilla" hajoo tai ei toimi, paljonko se paine on?
Nimim. hommasinko osat turhaan :roll:

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

hirvittäis olla saapisti

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Toukokuu 28. 17:04:18 2008

Itsellä alko kauhistuttaa kun kävin lukemassa Saab foorumia nimenomaan 9000 turbo osastoa. monilla on mennyt uusi tehdas osa 4kk ketulleen takuusta uusi mutta mutta. niitä on 1 ja 2 vuoden takuulla olevia saab tuotteita. ylläri 2 vuoden osa kalliimpi mut hajoaa silti.

käykää saab foorumilla http://foorumi.saabclub.fi/
ja käyttäkää hakua ei tarvi kirjautua yms.
vaik apc tai magneettiventtiili yms ei ole saapistin elämä halpaa

venan hajottaa ilmeisesti kilon ja yli menevät jatkuvat viri ahdot juuri silloin kun se oikein hauskaa.

siellä on sellainen *itun pieni pellinpalanen joka menee päreiksi yleensä jotku on onnistunut sen vaihtamaan oliko 0,35mm se vahvuus. se liikku miljoonaa siellä ja sit se menee ketuilleen.

Mielestäni APC purkki olis parasta mitä romikselta saa koneen turvaksi ja suojaksi. tietysti purkki modataan ja rimmeristä säädetään sisältä ahdot kuka jaksaa olla konehuoneessa niitä humpaamassa vaik kaikilla tietysti krominhohtoinen foordin konehuone häikäisee.

En ole asiaan perehtynyt mutta saab ja cossun vena pelaa.
cossun halvempi yes kerrankin joku on halpaa.

kelan vastus arvo on n.30ohmia joka taitaa ratkaista se et mikä pelaa
jos vaik scaniassa ois tuon arvonen niin eiku siitä jne.

jossain oli myynnis 37ekua metallikuorinen uus nettikaupas mut just en osotetta muista ehkä huomisesksi. mut en tiedä toimiiko apc kans.

jos jollain ylimääräinen APC 9000 turbon boksi ja se liitin rima siihen plus hieman piuhaa niin voisi nostaa.

ja jos siel on rajapainevena tms. niin sit tuo suoja lasku ei toimi ilmeisesti.

eiku täst lisää me kaikki kaipaamme lisä infoa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

tällästä on suositeltu

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Toukokuu 28. 20:50:53 2008

http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... d985948551


Pneumatic valve 3way
39.73EUR

12V electronically controlled (solenoid) 3-way pneumatic valve. 2 pieces of matching "injector connectors" included

Resistance: R=appr. 30 Ohm ( 14.7V / R < 500 mA max).

Common applications:

* BoostControl
* VariableIntake

* Resistance: R=appr. 30 Ohm ( 14.7V / R < 500 mA max).

electronic driving:

* using a free injector channel recommended: Flyback is needed.
* if there is no free injector channel in your app, the TPIC6A259 (nickname: p259) chip can drive it (TPIC6A259 is rated to 350mA if all channels are loaded continuously: otherwise it can bear max 1A on one channel).
Using a flyback diode is required when driven PWM-ing, eg. BoostControl. Not strictly required for on/off applications, but still recommended.


tost pitäs ottaa selvää toimiiko tuon APC kans yhteen

onkos kenenkään duunipaikalla mahdollista selvittää noita 3-way vena juttuja

jos TVR tilaat tuolta otan itselle kans testataan piruuttaan.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Toukokuu 28. 21:29:54 2008

Mulla on toi saabin apc boxi ja volvon 3tie vena hommattuna mut naku-anturi puuttuu vielä.
Tuolla boxin modaus ohjeet http://www.saabismionsairaus.net/index2.html kohdassa: tietopankki->ohjeita & artikkeleita.
Meinasin katu-ekkeriin ton APC:n laittaa kun siinä ei oo sitä ekua :wink:
Laajakaista tiedonkeruulla siinä jo onkin mutta en oo vielä kytkeny siihen muita tietoja tulemaan kanaviin.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

apc modaus

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Toukokuu 29. 11:48:08 2008

Jep noi on hyvät sivut siellä oli linkki sit lontooseen ainaski saapin sivuilta löytyy haku apc modaus tai jotain.

siel on ohjeet niin se ledi kans vilkkumaan sellanen kirkas teho ledi joka näkyy päivänvalossakin.

ja rimmerillä vaan ahdot kohdilleen kojetaulusta.

Hei testaa se volvon vena apc kans jos pelaa etsin itselle kans tuon apc purnukan + sen liittimen olisko sulla kahta sarjaa.
olen tässä pomppinut 2 purnukan vaiheilla otan en otan nakutan vaiheilla.
kumpikin on varmasti hyvä apc kans varmasti paras ois saapin naku anturi boksi on sille tehty. sehän kuuntelee vain tietyllä taajuusalueella tapahtuvaa kolinaa oliko piezzo vai eikö ollut vai mikä se oli.

kuiteski pelastaa meiän kaikkien moottorit ja männät.

naku ilmiö kuulemma tykkää männistä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin