surge tank pumppu turbo use

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

surge tank pumppu turbo use

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ti Kesäkuu 10. 15:04:13 2008

Jälkiasennus ruisku turbo ja nilkan asento ja auto Gr.4 mallia

Sellainen kädenvääntö kun autossa on orkkis Wanha kaasarimallin tankki joka aiheuttaa ongelmia ilman kerääjäsäiliötä. Rosterinen surge tank n.1 litra jota meinaan täyttää IS Sierran vakio pumpulla.
Ja bensapaineen säätimeltä cossusta tulee paluuletku kerääjäsäiliöön.
Säiliön päältä ylitäyttöletku takaisin tankkiin.

Molemmat pumput tulee siten että sijaitsee säiliön bensapinnan alapuolella.

-haluaisin että molemmilla pumpuilla on oma suodatin ennen pumppua.
-suojaavat pumppuja kun ei tuo -69 luvun Escortin tankki niin pölytiivis ole.

Muskeli mallin 044 versio pumppaa sit moottorille soppaa surgelta.
Koska paluu tulee tuonne kerääjäsäiliöön niin täyttö pumpun ei tartte olla yhtä race kuin pääpumppu.

Tiedän et siihen varmasti joku speciaali pumppu öky malli. Mutta kun IS pumppu olis jouten.

Toimiiko toi IS pumppu tankin ja kerääjäsäiliön välissä siirto matka n.1 metri.
takooko se kokoajan täysillä itsensä ns. hengiltä

kommenttia ja omia kokemuksia kehiin
-liitännät luonnollisesti banjo/helmi ja teräsletkuilla alusta loppuun
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Kesäkuu 10. 16:44:10 2008

Ei se välipumppu mene rikki kunhan vain siellä tankissa on ylipäätänsä bensaa, parempi tuollaiseen käyttöön lienee kuitenkin sellainen kaasarimallin tökstöks pumppu. Ilma rikkoo ruiskupumput kuulemma varsin tehokkaasti... Polttoaineen pinnankorkeudella ei tuossa systeemissä ole mitään merkitystä. Taunuksessa on siirtopumpun imupuolella kaasarimallin suodatin ja ruiskupumpun jälkeen normi ruiskusuodatin, tiedä sitten tarvitsisiko se tuota ruiskusuodatinta ollenkaan..?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Kesäkuu 11. 0:49:19 2008

Mulla oli Facetin ns. pärä-pärä-pumppu, mittasin siitä melko massiivisen tuoton, vieläpä niin että pumppu joutu nostaan lattialla olevasta pytystä pöydällä olevaan mitta-astiaan bensaa. Riitti ainakin mun käytössä täysin, ilman mitään ongelmia. Välisäiliö oli n. 2l.

Saattaa ruiskun pumppu kavitoida jos joutuu imemään ohutta pilliä pitkin ja painaa vapaaseen tilaan, en ole varma mutta sellanen riski on olemassa.

Systeemiin riittää suodattimeksi siirtopumpulle semmonen karkee sihtisuodatin imupuolelle ja ruiskun painepumpulle painepuolelle normaali ruiskun suodatin. Välisäiliö täytyy varmistaa jollain ettei sieltä lähde mitään liikkeelle, tietysti siihenkin voi laittaa suodattimen ennen ruiskupumppua, mutta jos sen välisäiliön kunnolla putsaa niin se suodatin on tarpeeton. Ei sinne pääse likaa mistään.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin