escortti -92 16V dokki

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

escortti -92 16V dokki

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Kesäkuu 22. 22:41:56 2008

noniin, tämmösestä autosta en tiedä mitään ennestään ja semmonen tuli tuohon kansipahviremonttiin. Keittelee rajusti.

Muutama kysymys korjauksen nopeuttamiseksi..
En oikein tiedä mistäpäin nettiä lähtis tietoja kaivelemaan joten laitan koko asian tänne...saa haukkua jos on tarvetta...

Onko näissä keittämistyyppivikoja tai jotain semmosta.

Mistä löytyy flektin anturi.. ? ei nimittäin pyöriny vaikka lämmöt tapissa.
Vois tarkistaa enneku alkaa purkaamaan mitään..

Onko kansiosastolla odotettavissa jotain ongelmaa kun nyppäsee kannen pois , esim jäkopää tai jotain ...

pitääpä katella löytyskö netistä joku pdf:ffä tästä koneesta...

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Kesäkuu 22. 23:13:14 2008

Purku noissa on tusinahommaa, mutta ei tietenkään kivaa kun kone on asennettu 90 astetta pieleen, ja ahtaasti :)

Flektin anturi pitäisi löytyä termostaattikotelosta; se ruskea 25mm kannalla, ja pistoke johtosarjassa muistaakseni musta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Kesäkuu 22. 23:17:21 2008

nätti homma ottaa irti/kasata.

Kaverille tein juri samaiseen vehkeeseen rempan..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Ma Kesäkuu 23. 22:42:50 2008

kiitoksia infosta.. vielä semoosia juttuja että...

kattelin motonetistä yläpään tiivistesarjojen hintoja niin tarkistuksen vuoksi kysyn että onko tämä nyt sitte 1.8 16v zetec ? jos kerran vuosimalli on -92 ja moottori on 1,8 16v dohc


Flektin sähköissä on ainakin jotain vikaa.. flekti kyllä on ehjä ja kytkin.

harmaata savua pukkaa putkesta samoin vettä ja pakosarjasta kuuluu säksättävä ääni.. tehot kadoksissa ..eli kuulostaa siltä että kansi pois.




Pitää tuo flektihomma selvittää ensin ettei tarvi rempatulla koneella ettiä flektivikaa..

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Kesäkuu 23. 22:55:18 2008

Zetechän tuo on, mutta kannattaisi ainakin kansi tarkistuttaa rempan yhteydessä jos päässyt keittelemään, ettei vaan kansi ole kiero tai halki.
Viisaammat voipi valaista olisko lohkopinnan oikasukin/lohkon tarkistus tarpeen tuossa tilanteessa... :roll:

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Kesäkuu 23. 23:26:06 2008

kaverilla oli kansi koukussa ja öljyt oli mielenkiintoisen... vetiset :wink:

Hommas jostain toisen kannen joka taso tarkastettiin.

Samalla hiottiin venat ja varren kumet vaihdettiin.

Zetekin osilla motonetistä tuli kansi pahvi, pultit, remmi ja kiristimet.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Ma Kesäkuu 23. 23:49:21 2008

BlackEscort kirjoitti:Zetechän tuo on, mutta kannattaisi ainakin kansi tarkistuttaa rempan yhteydessä jos päässyt keittelemään, ettei vaan kansi ole kiero tai halki.
Viisaammat voipi valaista olisko lohkopinnan oikasukin/lohkon tarkistus tarpeen tuossa tilanteessa... :roll:
jep.. ja sellaistakin juttua on ollut liikentessä että jos kansi oikaistaan niin mokka.akselien laakerien kanssa tulee ongelmia kun eivät ole enää linjassa. Tiedä sitte onko kuinka todenperäistä.. pitää ny ensin tutkia vielä ja kysyä omistajalta mitä tehdään..



-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Kesäkuu 24. 17:27:40 2008

ei tuossa ainakaan olut ongelmia vaikka pinnat plaanattu :roll:
No tiedä sit..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Kesäkuu 24. 17:48:27 2008

gaagamel kirjoitti:
BlackEscort kirjoitti:Zetechän tuo on, mutta kannattaisi ainakin kansi tarkistuttaa rempan yhteydessä jos päässyt keittelemään, ettei vaan kansi ole kiero tai halki.
Viisaammat voipi valaista olisko lohkopinnan oikasukin/lohkon tarkistus tarpeen tuossa tilanteessa... :roll:
jep.. ja sellaistakin juttua on ollut liikentessä että jos kansi oikaistaan niin mokka.akselien laakerien kanssa tulee ongelmia kun eivät ole enää linjassa. Tiedä sitte onko kuinka todenperäistä.. pitää ny ensin tutkia vielä ja kysyä omistajalta mitä tehdään..



-vk-
Minusta enemmän tuossa tulee ongelmia jos ei plaanata :roll:
ex Jäsen #10

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Kesäkuu 24. 17:52:40 2008

Harvemmin lohkon taso vääntyy, yleensä alumiinikansi antaa ekaksi periksi. Tuskimpa nokka-akselien laakerilinja tosta kärsii, kyllä senkin saa koneistamolla tarkastettua jos epäilyttää. Ainoa mikä tossa tulee eteen jos paljon kantta plaanataan joutuu nokat ajottamaan uusiksi. Tosin sekin on piisofkake, lattarauta paikalleen nokan hahloon ja nokkapyörien mutu auki.

Flektin anturi on jossain Escorteissa ylävesiletkussa, omassa Fiestassa on Escon letku missä on anturi.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Ti Kesäkuu 24. 22:34:28 2008

Jep nyt on potilasta alustavasti tutkittu mutta ei vielä suuremmin purettu kun huomenna tulee yksi työkaverin japski pikatsekkaukseen eikä jaksa työnnellä autoja.

Escon taustaa:

ylämäessä yhtäkkiä vedot loppunu.. omistajan kotiin pästyä kiehunu..ei tarkempaa tietoa kuinka pahasti.

ajettu tänne 5km ja paisuntasäiliössä kuplii mutta ei suurempaa savuefektiä.pakoputkesta tipuu pisaroita koko ajam ja pienoista höyryä kuten ylennsä aamulla kaikissa autoissa.


Löytyneet viat :

flekti ei pyöti vaikka lämmöt nousee, flekti pyrii kyllä akkulaturilla eli on ehjä. Flektin lämpökytkin ohitettu hyppylangalla ei pyöri flekti vieläkään..
Oisko jollain katella skemasta mitä kautta sähkö kiertää flektille eli onko siellä esim rele jossain.. ?

toinen vika on pakosarjan tiiviste vuotaa pahasti lähtölaipasta eli ennen lambdaa.. voisi selittää vetojen hiipumisen ..

kone käy siististi , tulpissa ei kummallisuuksia, öljyt normaalimustat, ei huohota, vettä ei katoa..


En vielä lähteny aukomaan kantta mutta olis kiva saada jotenkin varmuus että onko pahvi oikeesti hajalla.. viittisi turhaa vaihtaa..

saa vinkata jos on kokemusta näistä.. itellä ei oo ku muutaman pikahuollon verran..

sähkökuvaa en ole vielä löytäny että näkis tuon flektin kytkennän..

thanks

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Kesäkuu 29. 20:23:02 2008

Dodii, vika paikallistettu, ei menny ku viikko silleen rauhalliseen tahtiin..

ensinnäki flektin anturi oli lopuksi ylävesiletkussa ja näkyyy vain rasvamontusta käsin.Termostaattikotelossa on joku muu samankokoinen anturi.

Oireet oli siis keitää, tehot hukassa , pakosarja vuotaa.

Tsekkasin jaot yms normaalit tsekkaukset ja lämpöjen käyttäytymisen ja sitä kautta löytyi ettei flekti lyöny pääälle. Laitoin akkulaturilla flektille virtaa ja lämmöt pysy kurissa ja kävi hienosti tyhjäkäyntiä.

Kaasua ku anto niin tukehtu eikä käyny oikeestaan yhtään..en keksiny mitää erikoista joten irrottelin pakosarjan laipan kun kerran sekin vuosi. Huomasin että tiiviste oli ehjä ja sitte sytty sisäinen lamppu koska pakosarjan laippa on jousilla + ruuveilla kiinni. alkupätkä pakoputkesta irti ja sieltä se löytyi.. katalysaattorin sisäosat siististi putkessa pallona.

käytin ilman pakoputkea ja hyvin kiersi moottori..


-vk-


-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Vastaa Viestiin