transitin "ISO" vaihdelaatikko

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

transitin "ISO" vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja olafu » La Heinäkuu 26. 17:27:16 2008

mikäs semmonen loota on tyypiltään mikä on isompi kuin muut laatikot ja siirtäjäsysteemi on laatikon kyljessä? Meni keppi jumiin ja jouduin ottaan sen kylkiluukun auki, panin merkille että on aika vakuuttavan näköstä _rautaa_ sisällä. Kestänee ydinräjäytyksen? Yks kaveri sano että se on harvinainen oikein "the iso laatikko", että yleensä transiteissa on sitä päältäladattavaa laatikkoa. Mutta olisko noissa nokkamalleissa (85 asti) sitten kaikissa sellanen, vai ainoastaan tossa 85 vuoden välimallissa mikä on vielä kakkoskorimallia, mutta silti 2.5 litranen jorkki, joita on ties miten pitkälle uudempiinkin laitettu... Sitä ennenhän yorkki oli 2.4 litranen, korvasi vain perkinssin.

Ainiin, tässä on vielä semmonen napista toimiva sähköjorma siinä lootan hännässä millä saa kerrottua/puolitettua kolmosen ja nelosen.

Eli mikä tämä laatikko on tyypiltään?
Jäsen #606

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Su Heinäkuu 27. 11:47:00 2008

http://www.capri.pl/garage/gearboxes

Olisiko se Type F tai J ?
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Heinäkuu 27. 14:32:31 2008

Varmaan toi Type J sitten.
Jäsen #606

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

e

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Su Heinäkuu 27. 17:45:42 2008

e
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Vastaa Viestiin