DOHC yläkierrokset puuttuu

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja mjh » Pe Elokuu 20. 11:36:20 2004

Eli mistähän voisi vikaa alkaa etsimään kun ei voimaa yläkierroksilla? :? Ei vedä oikeastaan ollenkaan yli 4500rpm tai kiihtyyhän se pikkuhiljaa jos pitää vain kaasua pohjassa. Alemmilla vetää ihan hyvin. Eilen meni ykskutonen vectra(nelipisteruisku) edelle :shock: joten kaikki ei voi olla kunnossa.

Autossa peltisarja, 2,5" putkisto, katti pois, K&N kartiofiltteri ja bensanpaineita ruuvattu (n. 1 kierros). Eli ei pitäisi hengityksenkään ahdistaa 8) Bensansuodatin myös vaihdettu ja auto käy muuten nykimättä ja suht tasaisesti. Myös jakoketju vaihdettu ja ei vie öljyä oikeastaan yhtään. Mutta yläkierrokset puuttuu... :( Eihän se dokki mikään kierroskone ole, mutta pitäskai se ainaki sinne 5500rpm asti vetää..

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 20. 12:02:18 2004

mjh kirjoitti:Eli mistähän voisi vikaa alkaa etsimään kun ei voimaa yläkierroksilla? :?

bensanpaineita ruuvattu (n. 1 kierros).
Tuossahan tuo jo mainittiin, yleensä on ollut tapana ilmoittaa b-paineet bar:eina, ei kierroksina... Eihän nyt tiedä edes mitä siellä oikeasti paineet on, vanha säädin saattaa olla sökönä etc... tarkisteles vähän enempi...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Pe Elokuu 20. 12:13:44 2004

Ei vaikuta vaikka säätimen kiertää takaisin alkuperäiseen asentoon. Paremmin toimii kuitenki ku kiertää hieman kiinnipäin 0,5-1 kierrosta alkuperäisestä. Vähän tuntuu tosiaan että loppus bensan saanti kierroksilla.. Kai se säädin nyt jotenki toimii ku meni päästöistäki läpi (katti tietenki paikoillaan) ja käy muutenki ihan hyvin.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 20. 12:44:09 2004

mjh kirjoitti:Ei vaikuta vaikka säätimen kiertää takaisin alkuperäiseen asentoon. Paremmin toimii kuitenki ku kiertää hieman kiinnipäin 0,5-1 kierrosta alkuperäisestä. Vähän tuntuu tosiaan että loppus bensan saanti kierroksilla.. Kai se säädin nyt jotenki toimii ku meni päästöistäki läpi (katti tietenki paikoillaan) ja käy muutenki ihan hyvin.
Onko alipaineletku kiinni siinä säätimessä??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Pe Elokuu 20. 13:53:56 2004

on se letku kiinni siinä säätimessä. kokeiltu on myös vastaavasta autosta map-anturia ja ecua ->ei vaikutusta.

Ja auto siis Sierra 2.0i DOHC 4x4 -90

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Elokuu 20. 14:45:36 2004

Jakoketjun ajoitus, jospa olisi rempassa mennyt hampaan verran pieleen?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Pe Elokuu 20. 15:16:22 2004

Jakoketjun pitäs olla kohallaan. Merkkien mukaan laitettu. Ja ketjun vaihdolla ei ollut vaikutusta tähän.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 20. 15:24:28 2004

Mites tulppien kärkiväli???
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Pe Elokuu 20. 15:33:52 2004

Tulpat vaihdettu n.15000km sitten(bosch). Kärkiväliä ei muuteltu. Eikö se oo aikalailla kohillaan uusissa. Vai onko dokki kovinki tarkka kärkivälistä? (0,8mm näyttäs olevan korjausoppaan mukaan)

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 20. 15:37:06 2004

Entäs sytkän säätö??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Pe Elokuu 20. 15:47:29 2004

Eikai sitä voi säätä muutenku maadottamalla niitä johtoja siitä puolan vierestä... Jos ne maadottaa eli myöhäistää sytytystä, nii alkaa nykimään kaasua painaessa.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Elokuu 20. 16:07:45 2004

eikös dokkikin kuulu ryhmään missä sytkä säädetään testi tilassa 18
eli akun vieressä liitin johon testi kalikkakii ja vika muisti listan jälkeen sytkän säätö tila.
ainakin v6ssa tein sunnuntaina niin ja kulutus tippui 1100km lenkillä
1.7 litraa /100km
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

mjh
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Maaliskuu 16. 22:47:21 2004
Paikkakunta: haapavesi/oulu

Viesti Kirjoittaja mjh » Pe Elokuu 20. 17:51:08 2004

sierra friikki kirjoitti:eikös dokkikin kuulu ryhmään missä sytkä säädetään testi tilassa 18
eli akun vieressä liitin johon testi kalikkakii ja vika muisti listan jälkeen sytkän säätö tila.
ainakin v6ssa tein sunnuntaina niin ja kulutus tippui 1100km lenkillä
1.7 litraa /100km
Empä oo ainakaan kuullu et dokissa vois säätää, onko kellään kokemuksia tuosta?

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Elokuu 20. 18:01:49 2004

kato ny se kakku puoli kuntoon ihan suosiolla. sitten jos se on kunnossa, niin sitten vasta rupeat muuta ettiin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

tk88
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008

Re: DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja tk88 » Ma Tammikuu 5. 19:14:44 2009

Missäs päin tuossa dohc:ssa on tuo bensanpaineen säädin? onko se siinä suutintukissa oleva alipainesäätimen näköinen osa, vai oonko käsittäny miten paljon väärin.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Tammikuu 5. 19:38:44 2009

sehän se.

tk88
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008

Re: DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja tk88 » Ma Tammikuu 5. 21:54:05 2009

jep, mitenkäs sen säätö :?: kumpaan suuntaan kiertämällä saa enemmän satsia?

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ma Tammikuu 5. 22:18:32 2009

Kiinnippäin nousee paineet.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

tk88
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 9:31:41 2008

Re: DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja tk88 » Ma Tammikuu 5. 22:40:12 2009

tanks :)

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Tammikuu 6. 17:02:58 2009

bpaine mittari olis ihan ok olla jos noita ruuvailee...

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ti Tammikuu 6. 19:48:12 2009

bensapumpun väsyminen ilmenee dokkilaisen väsymisenä :D
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Tammikuu 6. 23:28:19 2009

tikkuri kirjoitti:bensapumpun väsyminen ilmenee dokkilaisen väsymisenä :D
Liian hyvä moottori oireillakseen heti prötäämällä kun paineet vähän tippuu :)
Jäsen #606

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: DOHC yläkierrokset puuttuu

Viesti Kirjoittaja tikkuri » To Tammikuu 8. 1:57:36 2009

kaverilla on tekniikan vaihto dokki.. cvh:n alkuperäisellä bensapumpulla.. auto kylmiltään käyntiin ja vetää "loistavasti" ehkä 1km niin menee semmoseks purukumin vedättämiseksi se "vedättäminen".. paine ei riitä.. senhän tietää moni tälläkin foorumilla mihin 1.6cvh sierran vakio pumppu pystyy :lol:


edit: miten sen nyt "heti huomaamisen" ottaa.. itteläni loppu ainakin bensa aikanaan kuin seinään.. "mitä perkelett" kävi kolmella pari kolme sekuntia ja sammua töksähti..
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

Vastaa Viestiin