Voima-Mondeon kansipahvien vaihto?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Voima-Mondeon kansipahvien vaihto?

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 21. 12:20:07 2009

Mimmonen homma on niinko oikeesti? Kaverin isällä olis tuommonen auto kaupan ja nyt selkis yllättäen että on pahvivikainen. Vois lähtee edullisesti ja jos tosta sais itelle ehjän ja laillisen talviauton. Jos edes kerran elämäni aikana onnistuisin tekemään hyvät autokaupat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Voima-Mondeon kansipahvien vaihto?

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Toukokuu 21. 14:41:59 2009

Jos tekee pelkän pahvin niin jotakuinkin:
- Koneen päältä ylempi ja alempi imusarja
- pakoputki pois (y-pipe riittää)
- ö pohja pois
- moottori tuettava
- moottorin kannakepois
- apulaitehihna kiristimineen ja kilkkeineen pois
- koneen kylestä ketjunsuojapois
- venakoppa pois
- ketju irti
- nokat pois
- kansi irti

- jotain lisätöitä riippuen siitä kumpi kansi on kyseessä mutta ihan suoraviivasia...

Jotakuinkin joku tollanen homma, riittävällä työkaluvalikoimalla tekee ehkä päivässä. Ongelmana yleisesti kaikkien pulttien ym oleminen mahdollisimman vittumaisissa koloissa jne.

Loppupeleissä ei hirveesti suurempi vaiva nostaa / tiputtaa konetta pois ja tehä "kaikki". Tässä nyt jotain muisteloita, itellähän toi projekti on jonkun vuoden ollu levällään :(.

Edit: ainiin tietty tossa välissä on vielä se pakosarjan irrotus... Itellä muutama paha kompastus kivi oli suutintukin bensaletkujen liitokset, y-pipen irrotus (pultteja ei pääse oikein leikkaamaan) ja tietty toi apulaitehihnan kiristimen pulttikin korkkas. Ennen pakosarjan irrotusta tuli tehtyä jo päätös koneen nostamisesta kokonaan pois joten sitä ei tullu kokeiltua koneen ollessa paikoillaan.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Voima-Mondeon kansipahvien vaihto?

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 21. 14:56:15 2009

Minkä takia ö-pohjakin pitää irrottaa? Jakopään kopan takiako? Autolla on 210 tkm muistaakseni ajettu. Eipä taida kiinnostaa jossei hinta tosiaan ole tyrkky. 900 mä siitä tarjosin, muttei kuulemma riittänyt alkuunkaan. Olkoot...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Voima-Mondeon kansipahvien vaihto?

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Toukokuu 21. 14:57:38 2009

MouTine kirjoitti:Minkä takia ö-pohjakin pitää irrottaa? Jakopään kopan takiako? Autolla on 210 tkm muistaakseni ajettu. Eipä taida kiinnostaa jossei hinta tosiaan ole tyrkky. 900 mä siitä tarjosin, muttei kuulemma riittänyt alkuunkaan. Olkoot...
Ei lähe toi jakoketjun suoja muuten irti...
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Voima-Mondeon kansipahvien vaihto?

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 21. 15:02:22 2009

Saatan mikä homma. Ei oikeen motivoi enää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Voima-Mondeon kansipahvien vaihto?

Viesti Kirjoittaja Sine » To Toukokuu 21. 16:10:02 2009

Nettiautossa on ollut V6 Mondeoita myynnissä alk. 1500e. Käytetystä autosta ei ikinä tiedä, onko SE halpa helmi samalla tavalla miina kuin tuo tutullasi oleva yksilö. Pitää olla törkeän halpa, niin sitten voi ehkä harkita.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Voima-Mondeon kansipahvien vaihto?

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Toukokuu 21. 16:40:32 2009

Jees. Noh, tän voi kaiketi unohtaa. Pyynti ja mun tarjous ei ole edes lähimainkaan samalla alueella. Aika toki on mun puolellani.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Voima-Mondeon kansipahvien vaihto?

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Toukokuu 21. 19:51:35 2009

yksi tuttu voortin asentaja anoi että hän ei tee hommaa muutakun koko paketti lattialle ja sitten vasta ja kaikki yllärit vielä päälle...

käytiin katsomassa Tallinnassa muutama vuosi sitten pahvivikaista V6 Mondeota mutta sinne jäi,kyllä toi on vähän liian iso remppa autotalliasentajalle,ilman nosturia ym.,ei jaksanu kiinnostaa ollenkaan

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

Re: Voima-Mondeon kansipahvien vaihto?

Viesti Kirjoittaja Esa » To Toukokuu 21. 21:11:04 2009

mul lojuu pajalla tollanen (voima)moottori vaihteistopaketti bokseineen! vois olla kaupan!
todella hyvä vaihtokone.

Vastaa Viestiin