F-kiertokanget ?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ford-86
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Heinäkuu 12. 18:55:39 2006

F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja ford-86 » Ke Heinäkuu 29. 15:39:54 2009

Mistä tunnistaa ns. paljon puhutun f-kiertokangen.
Mulla on yks 205 is lohko purettuna ja haluaisin tietää et onko siinä nuo f-kanget..???

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Heinäkuu 29. 15:43:57 2009

Niissähän tais ihan lukea isolla F siinä varressa, jos oikein muistan? :roll:

ford-86
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Heinäkuu 12. 18:55:39 2006

Re: F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja ford-86 » Ke Heinäkuu 29. 18:04:54 2009

Mut eikös tuo tarkoita front eli eteenpäin, vai olenko väärässä?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Heinäkuu 29. 18:07:03 2009

Voihan se sitäkin tarkoittaa mutta siitä ne "F-veivit" tunnistaa

Ja eikös ne ihan symmetriset ole eli samapa tuo miten päin pyörivät kunhan mäntä on oikeinpäin

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 29. 18:33:08 2009

Joo, vanhan mallisissa kangissa ei ole ollenkaan kyseistä F-kirjainta.
Öljytruutta on siinä kangen kyljessä kuten myös vanhemmissakin. Sillä on kai jotain merkitystä kummin päin se on.
Jäsen #606

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja JTE » La Elokuu 1. 19:52:34 2009

Toi öljyreikä kait on tärkein tossa kangessa , että miten päin se siellä on !
onko noissa "F" kangissa nyt jotain maagista ? Mun mielestä silmämääräsesti niissä hirveetä eroo oo 70`luvun veiveihin ?
onko jotain todistettua eroa materiaalissa ?

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Elokuu 1. 20:14:32 2009

parempi valumateriaali muistaakseni.. Voin kaivaa asiasta jotain tietoa. pitäs olla jotain koneella.

http://voodoon.dyndns.org/veivi.JPG

Eli vanhat vissiin "cast iron" ja uudet "cast steel" eli valurautaa ja valu terästä, as in parempaa materiaalia.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Elokuu 28. 13:25:41 2009

VooDoo kirjoitti:parempi valumateriaali muistaakseni.. Voin kaivaa asiasta jotain tietoa. pitäs olla jotain koneella.

http://voodoon.dyndns.org/veivi.JPG

Eli vanhat vissiin "cast iron" ja uudet "cast steel" eli valurautaa ja valu terästä, as in parempaa materiaalia.
Kerroppas mitä eroa on raudalla ja teräksellä? :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Elokuu 28. 16:09:04 2009

valuraudassa on enempi hiiltä, valuteräs on ns puhtaampaa. Noihan on vaan nimiä, mutta periaatteessa noin, eli valuraudassa hiiltä enempi, kun valuteräksessä.

Valuterästä pystyy kohtuu hyvin hitsaamaan millä menetelmällä vaan, valurautaa taas ei.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Pe Elokuu 28. 17:12:44 2009

tumppe kirjoitti:
VooDoo kirjoitti:parempi valumateriaali muistaakseni.. Voin kaivaa asiasta jotain tietoa. pitäs olla jotain koneella.

http://voodoon.dyndns.org/veivi.JPG

Eli vanhat vissiin "cast iron" ja uudet "cast steel" eli valurautaa ja valu terästä, as in parempaa materiaalia.
Kerroppas mitä eroa on raudalla ja teräksellä? :lol:
VooDoo kirjoitti:valuraudassa on enempi hiiltä, valuteräs on ns puhtaampaa. Noihan on vaan nimiä, mutta periaatteessa noin, eli valuraudassa hiiltä enempi, kun valuteräksessä.

Valuterästä pystyy kohtuu hyvin hitsaamaan millä menetelmällä vaan, valurautaa taas ei.
Pitäishän nyt metallialan "ammattilaisen" tuo tietää.. :green:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: F-kiertokanget ?

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Elokuu 28. 20:32:03 2009

sierra4x4tbo kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
VooDoo kirjoitti:parempi valumateriaali muistaakseni.. Voin kaivaa asiasta jotain tietoa. pitäs olla jotain koneella.

http://voodoon.dyndns.org/veivi.JPG

Eli vanhat vissiin "cast iron" ja uudet "cast steel" eli valurautaa ja valu terästä, as in parempaa materiaalia.
Kerroppas mitä eroa on raudalla ja teräksellä? :lol:
VooDoo kirjoitti:valuraudassa on enempi hiiltä, valuteräs on ns puhtaampaa. Noihan on vaan nimiä, mutta periaatteessa noin, eli valuraudassa hiiltä enempi, kun valuteräksessä.

Valuterästä pystyy kohtuu hyvin hitsaamaan millä menetelmällä vaan, valurautaa taas ei.
Pitäishän nyt metallialan "ammattilaisen" tuo tietää.. :green:
No joo, mut aattelinkin lähinnä näitä tovereita jotka eivät välttämättä tiedä. O:)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin