Kierroslukumittari tai signaali ongelma

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Kierroslukumittari tai signaali ongelma

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Elokuu 7. 15:34:58 2009

Itellä meni nyt sormi suuhun, oisko kellään mitään visiota mistä johtuu että kierroslukumittarin viisari alkaa hyppiä ja pomppia ajossa noin 3000rpm jälkeen? Luulin et mittari oli rikki (autogauge 5") ja hain uuden mallia biltema 5" mutta sekin tekee ihan samaa. Kokeiltu vetää puolalta suora johto kun muuten signaali tulee cossun motin johtosarjan kautta mutta tällä ei mitään vaikutusta ongelmaan. Vika tullut pikkuhiljaa vuosien saatossa, eli aikasemmin teki vaan sillon tällön mutta nyt kokoajan. Voiko toi ottaa jostain noin pahasti häiriötä? Mulla on myös Apexin digitaalinen kierroslukunäyttö mutta siinä ei lukemat hypi suuntaan eikä toiseen, sen takia en ymmärrä mistä toi normi rundari voi ottaa noin paljon häiriötä? Puolan vaihdollakaan ei ollut vaikutusta.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: Kierroslukumittari tai signaali ongelma

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Elokuu 7. 17:32:55 2009

Ainakin mulla autometerin kello tuon cranen sytkän kanssa vaati vastuksen siihen signaalijohtoon ettei pomppinu ja loikkinu tai maannu kokoajan tapissa.

Löytyy kyllä ihan valmiinakin moisia mulikoita olikohan tachdriver nimeltään?

Ite kyllä kolvailin rikkinäisestä sierran orkkis kellosta otetun vastuksen sinne väliin. En kyllä muista että mitkä arvot siinä oli. (sielä kellossa useempi erilainen)
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kierroslukumittari tai signaali ongelma

Viesti Kirjoittaja JTE » Pe Elokuu 7. 21:07:42 2009

Tulis mieleen semmonen , ettei vaan ois jostain Piuhasarjan piuhasta pintakuori kulunut ohkasemmaksi / puhki ! Ja sen takia rupeaa kontaktit sekoamaa !
Toi on ihan normi juttu kärjellisissä ! Kun on piikki kärjissä !
Pahus kun ei oo nyky vehkeissä enää kärkiä ?
Ps. Mulla Autometer ja Crane toiminu ku ihmisen mieli !

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Re: Kierroslukumittari tai signaali ongelma

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Elokuu 7. 22:30:29 2009

JTE kirjoitti:Tulis mieleen semmonen , ettei vaan ois jostain Piuhasarjan piuhasta pintakuori kulunut ohkasemmaksi / puhki ! Ja sen takia rupeaa kontaktit sekoamaa !
Toi on ihan normi juttu kärjellisissä ! Kun on piikki kärjissä !
Pahus kun ei oo nyky vehkeissä enää kärkiä ?
Ps. Mulla Autometer ja Crane toiminu ku ihmisen mieli !
On havaittu joo että joillakin pelaa ja toisilla sitten taas ei. :?

Mullakin oli kaikki uutta(johdot, sytkäboxi, puola, tulpajohdot ja kiekkakello) ja silti hyppi. :-s
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kierroslukumittari tai signaali ongelma

Viesti Kirjoittaja JTE » Pe Elokuu 7. 22:59:01 2009

Juu anteeks vaan jos häiritsin ? Mut ensi sijaisesti Akille oli noi piuha vammat ??
Ja ok olkoot ne hyvillää kellä toimii ja ne jatkaa tappelua kelä on häiriöitä !
ps. Ei oteta liian vakavasti mua , yritän vaan veikkailla vikoja ja saatan myös kertoa omista ongelmista mitä matkani varrella olen kokenut ? Ja myös niitä millä kamoilla ei ole ollut ongelmia ja perskele jos nyt rupee tokittämään , niin jatkuu arvailu !

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kierroslukumittari tai signaali ongelma

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Elokuu 7. 23:53:35 2009

Täytyy kokeilla lyyä vastusta väliin, pöllin erikokosia vastuksia tietokoneen romuista.
Johtosarjaakin käyty vähän läpi muttei sieltä mitään ilmaantunnu, tosiaan kun toi digitaalimittari ei sekoile mitään ja kun häiriö on ilmaantunnu pikkuhiljaa niin ihmetyttää kovasti.
Testing testing....
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kierroslukumittari tai signaali ongelma

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Elokuu 9. 20:46:40 2009

Varastin sierran mittariston takaata 14,7Kohm vastuksen mutta sillä ei ollu mitään vaikutusta viisarin pomppimiseen..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kierroslukumittari tai signaali ongelma

Viesti Kirjoittaja AkiS » To Syyskuu 3. 6:33:39 2009

Vieläkin tää vaivaa, en ole kyllä kauheasti kerenny paneutumaan asiaan.
Olisko lisää visioita kellään?
Kokeiltu signaalijohdossa 14,7kohm ja 2,2kohm vastuksia, pitäskö kokeilla vielä isompaa tai pienempää..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin