ford sierra laatikko ja perä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Henri
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009

ford sierra laatikko ja perä

Viesti Kirjoittaja Henri » Ke Syyskuu 30. 10:41:46 2009

mulla on sierrassa scorppion 5vaihteinen type9 laatikko jossa sähköinen nopeusmittarin anturi. paljonkohan tähän kyseiseen laatikkoon öljyä menee?

sitten peränä minulla on 4wd sierran lukko olen kuullut että jos öljyä perässä on liikaa niin ne voi sekoittua lukon öljyjen kanssa ja lukko alkaa luistaan, joten paljon tänne kuuluisi öljyä laitttaa? ja mikä öljy on sinne hyvää?

onko öljyä silloin sopivasti kun laittaa öljypinnan täyttö proppujen tasolle?

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: ford sierra laatikko ja perä

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Syyskuu 30. 11:34:33 2009

n. 1cm alle propunreijän on mulle suositeltu.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: ford sierra laatikko ja perä

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Syyskuu 30. 12:02:13 2009

Popi kirjoitti:n. 1cm alle propunreijän on mulle suositeltu.
Juurikin näin. Öljyksi kelpaa hyvä perus öljy. Ei tarvitse olla mitään lukkoperälle tarkoitettua.
Jos liikaa öljyä niin tosiaan pääseen mahdollisesti sinne lukon puolelle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: ford sierra laatikko ja perä

Viesti Kirjoittaja jjs » To Lokakuu 8. 21:57:15 2009

Öljyn määrällä ei ole mitään tekemistä viskon "rasvaantumisen" kanssa :lol: :lol: Tiivisteet pettävät viskoelementistä ja öljy ui sisään - silikonit ulos. Tästä muuten haulla voi löytyä hyvä juttu, korjausneuvoineen(?).
Ei siellä mitään avoastiaa sisällä ole... :)
Öljyn määrä määritellään tehdastesteissä mm. uloshuohottamisen perusteella, ja mahdollinen liika öljy ei pääse huohottimen ansiosta esim. painetta tekemään. Elementin sisällä on sen sijaan painetta lukon "toimiessa".
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin