Kannentiiviste

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 20. 0:30:41 2009

pablo kirjoitti:Paololta kysyin omaan maamoottoriin (OHC) tota irrallista liekkirengas tiivistettä niin ei uskaltanut luvata miten kestää ahdetussa. Jossain F-ryhmän Escortissa sellanen on kuulemma toiminu. Itse laitoin sit Cossun massapahvin väliin.
Olihan Timollakin joku "vahinko" käyny Cossussa Paolon tiivisteelle, oli projekti osiossa jotain kuviakin, mut saa herra ite kertoo, kun mä en tiedä mikä/miksi niin oli käyny.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pablo » Pe Marraskuu 20. 15:38:20 2009

Niin tarkennan vielä että kyse oli tosta liekkirenkaan uppoamisesta valukanteen. Tuntus ainakin itsestä et Cossun alukanteen uppois melkosen verran paremmin? Juu muistan Timon tapauksen täältä foorumilta ja syyn tietää varmaan Timo parhaiten?
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

pontsei
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja pontsei » Pe Marraskuu 20. 16:41:14 2009

omasta mielestä pääsin, 325 bmw jäi :lol: , joten tavotteet täynnä, ja kaikki turbotuksen osat tuli maksamaan about 200€, ja loppu tehtiin itse, ajossa kyllä oli 0,8bar painetta, penkitettii vaan puolellakilolla, et kelpas konttorille.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja KIP » Pe Marraskuu 20. 21:19:45 2009

pontsei kirjoitti:omasta mielestä pääsin, 325 bmw jäi :lol: , joten tavotteet täynnä, ja kaikki turbotuksen osat tuli maksamaan about 200€, ja loppu tehtiin itse, ajossa kyllä oli 0,8bar painetta, penkitettii vaan puolellakilolla, et kelpas konttorille.


No mut eihän tuo nyt mitenkään huonosti ole hintaan nähden. Mut se että 1,5bar on 200hv on jo ehkä vähän heikosti :green:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Marraskuu 20. 23:20:01 2009

Sitä hieman itsekin mietin, että mitenkä se irtoliekkirengas toimii valurautakansien kanssa kun ei uppoudu kuten alumiinikansiin. En haluis lähtee kupariliekkirengas tielle ja lohkoon urat niitä varten. Oliskohan siis se mls kokeilemisen arvoinen juttu??

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Marraskuu 20. 23:30:54 2009

Sultzi kirjoitti:Sitä hieman itsekin mietin, että mitenkä se irtoliekkirengas toimii valurautakansien kanssa kun ei uppoudu kuten alumiinikansiin. En haluis lähtee kupariliekkirengas tielle ja lohkoon urat niitä varten. Oliskohan siis se mls kokeilemisen arvoinen juttu??
En tiedä mistään mitään, mut eikös puuhapete ajellu möröllä isoilla woimilla ihan kivuttomasti perus kupari renkailla ja perus pahvilla.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Marraskuu 20. 23:48:22 2009

henu kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Sitä hieman itsekin mietin, että mitenkä se irtoliekkirengas toimii valurautakansien kanssa kun ei uppoudu kuten alumiinikansiin. En haluis lähtee kupariliekkirengas tielle ja lohkoon urat niitä varten. Oliskohan siis se mls kokeilemisen arvoinen juttu??
En tiedä mistään mitään, mut eikös puuhapete ajellu möröllä isoilla woimilla ihan kivuttomasti perus kupari renkailla ja perus pahvilla.
Itsellä on ohc:n vakio pahvi josta liekkirenkaat poistettu,lohkossa 1mm urat,kupari irtorenkaat.
Nyt nostettu 2bar paineet ja tuossa kokeillessa kokeillessa viisari pysähtyi rajatappiin (2,2)
Mitään ongelmia ei ainakaan viellä ole tullut tiivisteen kanssa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja TVR » La Marraskuu 21. 9:34:42 2009

Tässä on myös yksi vaihtoehto http://www.iskycams.com/pdfcatalog/2004-05/page16.pdf
Urat tolla lohkoon vakion tiivisteen liekkirenkaan reunan kohdalle ja teräslanka uraan niin ei pääse liekkirengas pullahtaan.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Marraskuu 21. 14:40:26 2009

TVR kirjoitti:Tässä on myös yksi vaihtoehto http://www.iskycams.com/pdfcatalog/2004-05/page16.pdf
Urat tolla lohkoon vakion tiivisteen liekkirenkaan reunan kohdalle ja teräslanka uraan niin ei pääse liekkirengas pullahtaan.
Paritkin kaverit on myös kehunut näitä "huippu" ratkaisuksi ja hinta/laatusuhde on varmasti kohdallaan, Cossussa käytettynä ollu +2bar painetta vakio pulteilla ja pahvilla...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Timo » La Marraskuu 21. 14:51:33 2009

pablo kirjoitti:Niin tarkennan vielä että kyse oli tosta liekkirenkaan uppoamisesta valukanteen. Tuntus ainakin itsestä et Cossun alukanteen uppois melkosen verran paremmin? Juu muistan Timon tapauksen täältä foorumilta ja syyn tietää varmaan Timo parhaiten?
vesiputki poikki, 2.0bar/8000rpm ja liikaa lämpöä+nakutus -> liekkirengas vaan venähti kananmunan muotoon..

Navaline kestää alukannen kanssa todella hyvin jos kone muuten toimii, valukannesta en osaa sanoa, mutta helppo kuvitella ettei ainakaan niin hyvin kestäis.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Marraskuu 21. 15:27:00 2009

Mistäs noita kuparirenkaita kannattais etsiä, joku niitä tais vaan isosta putkesta sahata? :lol:

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja henu » La Marraskuu 21. 15:32:42 2009

Milläs porauksella sulle tulee lohko ?

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Marraskuu 21. 16:15:01 2009

TVR kirjoitti:Tässä on myös yksi vaihtoehto http://www.iskycams.com/pdfcatalog/2004-05/page16.pdf
Urat tolla lohkoon vakion tiivisteen liekkirenkaan reunan kohdalle ja teräslanka uraan niin ei pääse liekkirengas pullahtaan.
Työkalun saa tehtyä myös vanhasta männästä ja sorvin teräpalasta vähän mielikuvitusta käyttäen.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Marraskuu 21. 16:44:10 2009

henu kirjoitti:Milläs porauksella sulle tulee lohko ?
94mm. Mutta laitoin tohon yhteen firmaan kyselyä millasta tiivistettä ne suosittelis käytettäväks. Kuparirenkaat viimenen vaihtoehto.

Edit: Oho, sieltähän tuli vastaus melkein heti. MLS pitäisi toimia kaikkien kanssa. Pitäisi vaan saada jotenkin skannattua tai löytää jostain netistä blueprintit noista v6 kannentiivisteistä, niin osaisivat antaa hinta arvion mls kannentiivisteistä. Omaan skanneriin mahtuu vaan just ja just kahden pytyn verran tiivistettä.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja henu » La Marraskuu 21. 16:53:16 2009

Sultzi kirjoitti:
henu kirjoitti:Milläs porauksella sulle tulee lohko ?
94mm. Mutta laitoin tohon yhteen firmaan kyselyä millasta tiivistettä ne suosittelis käytettäväks. Kuparirenkaat viimenen vaihtoehto.
Näköjään sama poraus ku mulla, tietäsköhän ylimark mistä noi kupari rinkulat on tohon mun koneesen tullu ?
Tai sit se kuka sen on alunperin rakentanu :) ( kuka se sit onkaan)

Vastaa Viestiin