OHC:n venttiilinvälykset
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
OHC:n venttiilinvälykset
eli mitä kannattas laittaa välyksiä 2.0 ohariin? ja hyviä vinkkejä ensistarttauksen kanssa?
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: OHC:n venttiilinvälykset
Tais olla kylmänä vakio nokalle imu 20 ja pako 25 nokan ja seuraajan välistä mitattuna.
Jakaja pois, pyörität porakoneella öljypumppua ja sit käyntiin.
Jakaja pois, pyörität porakoneella öljypumppua ja sit käyntiin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: OHC:n venttiilinvälykset
juu.. nokkana on bf 134 kovapalaseuraajilla ja tuplajousilla sekä teräsvenoilla. meinasin et pitäskö toi uus nokka jotenkin "sisäänajaa?"
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: OHC:n venttiilinvälykset
Jotkut ajaa jotkut ei, tossa on esim ameriikan moottoriin ohjeet kai ne pätee muihinkin http://www.cranecams.com/pdf/548e.pdf
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: OHC:n venttiilinvälykset
ok. mites noi välykset virikoneeseen?
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Re: OHC:n venttiilinvälykset
bf134 nokalle tehtaan ohje välykset 20/25.janne_n kirjoitti:ok. mites noi välykset virikoneeseen?
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: OHC:n venttiilinvälykset
Tosiaan nokkakohtainen, mutta mulla on ollut 15/20 virinokalla
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: OHC:n venttiilinvälykset
ok. jospa ton nokan ajais sitten nii et öljynpaineet, kierrokset 2000-2500rpm, 5-10minuuttia..? sit sytkä lopulliseen säätöön ja radalle..
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV
Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
- Paikkakunta: taivalkoski-oulu
Re: OHC:n venttiilinvälykset
itellä ollu blf 32/33 nokalla väljykset 20 ja 30 kylymänä ja eikä oo kuumanakkaan kantanu eikä oo kylymänäkkään raklattanu.itestä on helepompi säätää kylymänä 

ford sierra 2.0is -86
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: OHC:n venttiilinvälykset
Vakio välyksethän on imu 0.20 ja pako 0.25, ite oon "lähes" joka vakio- ja virikoneessa saanu laittaa imu 0.15 ja pako 0.20.
Noiden kahden väliltä on aina 300 asteisiin nokkiin asti löytyny säädöt ettei kanna, eikä nakuta.
On havaittu kumminkin että n.+300 asteen nokat on joskus aika tarkkoja ja kranttuja välyksien kanssa, mutta kaikki on saatu kohdalleen tehdas nokilla, hiotuista ohc nokista ei oo kokemuksia.
Tossa omia kokemuksia...
Noiden kahden väliltä on aina 300 asteisiin nokkiin asti löytyny säädöt ettei kanna, eikä nakuta.
On havaittu kumminkin että n.+300 asteen nokat on joskus aika tarkkoja ja kranttuja välyksien kanssa, mutta kaikki on saatu kohdalleen tehdas nokilla, hiotuista ohc nokista ei oo kokemuksia.
Tossa omia kokemuksia...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)