Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kawanator
CRSC jäsen 2014
Viestit: 325
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 20:55:02 2006
Paikkakunta: Köyliö-Finland
Viesti:

Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja Kawanator » Ke Kesäkuu 2. 16:04:20 2010

mk5 -92 1,6cvh efi kone vaihtuu 2,0zetec koneeseen -98 mondeosta.
mitä ongelmia on luvassa ja millaine työ tuo on? Zetec escon koneenkorva on jo hankittu. Ja juu konttorin kanssa asia on ok ei siitä tarvitse kertoa :lol:

sopiiko samaan laatikkoon?

Mites kytkin?

sähköt?

yms????


Patkoputken rakennan 3" putkesta et se ei ole ongelma ja zetecissä kaikki osat ja sähköt kiinni, myös ilmastointi joka asennetaan :green:


yritin hakea haulla tietoa tulos nolla :roll:
Subaru Legacy STI 2,0 twinturbo +300bhp, LHD. "Talvikäyttis"
Mondeo CLX 4x4 2,0 -95 Turboa tulossa.
Esco Cossu -92 kopio "Lumikki" 2010 Zetec-E 2,0 ---> tic 4wd evo
Sierra Sedan Mk2 "Susi"--> Coupe Sierra -10 projektina yhä.....
Escort Rs Cosworth Capriolet Mk4
Kawasaki Ninja zx-7RR
Bmw e39 535TDS IA M5 style M-jatke Käyttis
Kilvellinen ATV 400cc Supermoto "vakio"

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja tezu » Ke Kesäkuu 2. 16:22:27 2010

Laatikko sopii.

Sähköjä joutuu muuttamaan lähinnä sit toi mondeon johtosarjan sovittelee ja pari vaadittavaa piuhaa autolle päin. Lattialla tossa on just johtosarja joka on ollut 1.6cvh efi kori ja 2.0zetec kone välissä. Ei siitä montaan autolle päin mene 7 johtoa tjsp.

Kytkin saa soviteltua monestakin variaatiosta lähinnä se millasseella teholla sitä käskyttää.
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

Kawanator
CRSC jäsen 2014
Viestit: 325
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 20:55:02 2006
Paikkakunta: Köyliö-Finland
Viesti:

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja Kawanator » Ke Kesäkuu 2. 19:14:04 2010

tezu kirjoitti:Laatikko sopii.

Sähköjä joutuu muuttamaan lähinnä sit toi mondeon johtosarjan sovittelee ja pari vaadittavaa piuhaa autolle päin. Lattialla tossa on just johtosarja joka on ollut 1.6cvh efi kori ja 2.0zetec kone välissä. Ei siitä montaan autolle päin mene 7 johtoa tjsp.

Kytkin saa soviteltua monestakin variaatiosta lähinnä se millasseella teholla sitä käskyttää.

ok selvä homma eiköhän se pitkänä viikonloppuna onnistu :green:

ei jaksa enään edes ottaa ajoon lumikkia 1,6 koneella sen verran rauhallinen se tossa korissa on vaikka ei 2,0zetec mikään urheilukone ole mutta paljon parempi kuin 1,6cvh :P
Subaru Legacy STI 2,0 twinturbo +300bhp, LHD. "Talvikäyttis"
Mondeo CLX 4x4 2,0 -95 Turboa tulossa.
Esco Cossu -92 kopio "Lumikki" 2010 Zetec-E 2,0 ---> tic 4wd evo
Sierra Sedan Mk2 "Susi"--> Coupe Sierra -10 projektina yhä.....
Escort Rs Cosworth Capriolet Mk4
Kawasaki Ninja zx-7RR
Bmw e39 535TDS IA M5 style M-jatke Käyttis
Kilvellinen ATV 400cc Supermoto "vakio"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Kesäkuu 2. 22:17:06 2010

Mahtuuks imusarja, ettei se ota konehuoneen takaseinään kiinni?
Jäsen #606

Kawanator
CRSC jäsen 2014
Viestit: 325
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 20:55:02 2006
Paikkakunta: Köyliö-Finland
Viesti:

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja Kawanator » Ke Kesäkuu 2. 22:46:39 2010

olafu kirjoitti:Mahtuuks imusarja, ettei se ota konehuoneen takaseinään kiinni?
mulla on sekä muovinen et alumiinisarja et pitäs edes toisen mahtua :) onhan noita koneita nähty lontoossa mk7 pellin alla :D
Subaru Legacy STI 2,0 twinturbo +300bhp, LHD. "Talvikäyttis"
Mondeo CLX 4x4 2,0 -95 Turboa tulossa.
Esco Cossu -92 kopio "Lumikki" 2010 Zetec-E 2,0 ---> tic 4wd evo
Sierra Sedan Mk2 "Susi"--> Coupe Sierra -10 projektina yhä.....
Escort Rs Cosworth Capriolet Mk4
Kawasaki Ninja zx-7RR
Bmw e39 535TDS IA M5 style M-jatke Käyttis
Kilvellinen ATV 400cc Supermoto "vakio"

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Kesäkuu 2. 23:07:04 2010

Kytkin varmaan laatikon mukaan (BC = 220mm ja MTX75 = 240mm?). Sähköjen kanssa pääsee helpoimmalla jos käyttää koneen orggis johtosarjaa kaikkine romuineen.
Escort Mk4 "RS2300i"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja olafu » To Kesäkuu 3. 0:40:41 2010

Juu yleensä noi johtosarjat irtoo aika isona kokonaisuutena ja kytkettäväks jää vain muutama johto, sisältää yleensä: Maa, akkuvirta, virtalukkovirta, laturinvalo, öljynpainevalo, kierroslukumittari, lämpömittari ja bensapumpun heräte.
Jäsen #606

Kawanator
CRSC jäsen 2014
Viestit: 325
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 20:55:02 2006
Paikkakunta: Köyliö-Finland
Viesti:

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja Kawanator » To Kesäkuu 3. 18:33:54 2010

koskar kirjoitti:Kytkin varmaan laatikon mukaan (BC = 220mm ja MTX75 = 240mm?). Sähköjen kanssa pääsee helpoimmalla jos käyttää koneen orggis johtosarjaa kaikkine romuineen.
olafu kirjoitti:Juu yleensä noi johtosarjat irtoo aika isona kokonaisuutena ja kytkettäväks jää vain muutama johto, sisältää yleensä: Maa, akkuvirta, virtalukkovirta, laturinvalo, öljynpainevalo, kierroslukumittari, lämpömittari ja bensapumpun heräte.
ok kiitos tiedosta on noi zetec koneet mulle ihan vierasta maata, koneessa kiinni kaikki sähköt täydellisenä joten eikähän se onnistu. kytkin homma selviää kun irroittaa koneen toivon mukaan 2,0zetec kytkin käy cvh laatikkoon :-#

Käytän koneen orggis johtosarjan niin ei tule ongelmia :green:
Subaru Legacy STI 2,0 twinturbo +300bhp, LHD. "Talvikäyttis"
Mondeo CLX 4x4 2,0 -95 Turboa tulossa.
Esco Cossu -92 kopio "Lumikki" 2010 Zetec-E 2,0 ---> tic 4wd evo
Sierra Sedan Mk2 "Susi"--> Coupe Sierra -10 projektina yhä.....
Escort Rs Cosworth Capriolet Mk4
Kawasaki Ninja zx-7RR
Bmw e39 535TDS IA M5 style M-jatke Käyttis
Kilvellinen ATV 400cc Supermoto "vakio"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Kesäkuu 3. 20:26:54 2010

Kawanator kirjoitti:Toivon mukaan 2,0zetec kytkin käy cvh laatikkoon :-#
Ei käy. Mutta se cvh vauhtipyörä kytkimineen menee kyllä siihen Zetecin perään jos vaan vääntöä kestää luistamatta. Itellänikin cvh:n vauhtipyörä ja kytkin 2.0 Zetecissä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kawanator
CRSC jäsen 2014
Viestit: 325
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 20:55:02 2006
Paikkakunta: Köyliö-Finland
Viesti:

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja Kawanator » Su Kesäkuu 6. 20:54:14 2010

JesseT kirjoitti:
Kawanator kirjoitti:Toivon mukaan 2,0zetec kytkin käy cvh laatikkoon :-#
Ei käy. Mutta se cvh vauhtipyörä kytkimineen menee kyllä siihen Zetecin perään jos vaan vääntöä kestää luistamatta. Itellänikin cvh:n vauhtipyörä ja kytkin 2.0 Zetecissä.

ok. kiitos tiedosta :D
Subaru Legacy STI 2,0 twinturbo +300bhp, LHD. "Talvikäyttis"
Mondeo CLX 4x4 2,0 -95 Turboa tulossa.
Esco Cossu -92 kopio "Lumikki" 2010 Zetec-E 2,0 ---> tic 4wd evo
Sierra Sedan Mk2 "Susi"--> Coupe Sierra -10 projektina yhä.....
Escort Rs Cosworth Capriolet Mk4
Kawasaki Ninja zx-7RR
Bmw e39 535TDS IA M5 style M-jatke Käyttis
Kilvellinen ATV 400cc Supermoto "vakio"

jarnok
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Tammikuu 15. 10:04:26 2007
Paikkakunta: espoo

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja jarnok » Su Kesäkuu 6. 23:52:05 2010

mitä muutoksia 1.6 alustaan tarvitaan jotta 2.0 saa leimaan?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Kesäkuu 7. 10:07:55 2010

Vertailuauto on RS2000 koska XR3i 130hv ei riitä(2,0 zetecissä taitaa olla n.136 hv). Samantekevää sinällään koska molemmissa on 260 mm levyt edessä ja levyt takana + MTX75.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Kesäkuu 7. 12:39:53 2010

jjs kirjoitti:Vertailuauto on RS2000 koska XR3i 130hv ei riitä(2,0 zetecissä taitaa olla n.136 hv). Samantekevää sinällään koska molemmissa on 260 mm levyt edessä ja levyt takana + MTX75.
Mk6 kohdalla tilanne vissiinkin toinen kun takana rummut?
Mutta eikös xr3i vois olla vertailumallina kun eihän zetecin teho siitä paljon poikkea.
Onko eroa xr3i ja rs2000 alustoissa ym ym katsastukseen vaikuttavia tekijöitä.

Tuskin on ongelmia leimata.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Kesäkuu 7. 15:40:07 2010

Eikös ollut niin että vain vihoviimeisissä RS2000 mk6 oli rummut. Ja dokumenttia jossa tuo kiistattomasti tai edes luotettavasti todistetaan voi olla hankala löytää.
Jos teho menee hevosenkin yli "vertailuauton" tehon, katsotaan mallisarjassa seuraavaksi tehokkaampaa "vertailuautoksi" (XR130hv vs. Mondeon 136 hv kone -> verrataan RS2000 150 hv).
Kun ollaan järeimmässä versiossa, on rajassa joustoa +20%. Mutta tämä 20% siis ei päde muussa kuin mallisarjan tehokkaimmassa (RS2000 150 hv + 20% = 180hv). Ja se Escocossu ei edelleenkään kuulu Escortin mallisarjaan :)

Leimaaminen onnistunee tosiaan 130/150hv jarruilla ja jousilla. ABS:t halunnevat myös.
Laatikko (välitykset) / perävälitys: riippuen katsurista a) pitää olla RS2000 b) ei väliä. Vaihtoehto a) on virallinen tapa...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Kawanator
CRSC jäsen 2014
Viestit: 325
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 20:55:02 2006
Paikkakunta: Köyliö-Finland
Viesti:

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja Kawanator » Ma Kesäkuu 7. 19:25:08 2010

leimataan ku ehditään :green:

on rs2000 jarrut ja konin alusta. pitäs riittää :cha

katsotaan toi 2,0 kone leilmaan sit joskus syksyllä :burn
Subaru Legacy STI 2,0 twinturbo +300bhp, LHD. "Talvikäyttis"
Mondeo CLX 4x4 2,0 -95 Turboa tulossa.
Esco Cossu -92 kopio "Lumikki" 2010 Zetec-E 2,0 ---> tic 4wd evo
Sierra Sedan Mk2 "Susi"--> Coupe Sierra -10 projektina yhä.....
Escort Rs Cosworth Capriolet Mk4
Kawasaki Ninja zx-7RR
Bmw e39 535TDS IA M5 style M-jatke Käyttis
Kilvellinen ATV 400cc Supermoto "vakio"

Kawanator
CRSC jäsen 2014
Viestit: 325
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 20:55:02 2006
Paikkakunta: Köyliö-Finland
Viesti:

Re: Mk5 escon 1.6chv koneen vaihto 2,0zeteciin millainen homma?

Viesti Kirjoittaja Kawanator » Ke Kesäkuu 9. 22:17:30 2010

Voin raportoida siitä millainen rumba tästä tulee konttorilla niin on sit tiedossa muillekkin :green:
Subaru Legacy STI 2,0 twinturbo +300bhp, LHD. "Talvikäyttis"
Mondeo CLX 4x4 2,0 -95 Turboa tulossa.
Esco Cossu -92 kopio "Lumikki" 2010 Zetec-E 2,0 ---> tic 4wd evo
Sierra Sedan Mk2 "Susi"--> Coupe Sierra -10 projektina yhä.....
Escort Rs Cosworth Capriolet Mk4
Kawasaki Ninja zx-7RR
Bmw e39 535TDS IA M5 style M-jatke Käyttis
Kilvellinen ATV 400cc Supermoto "vakio"

Vastaa Viestiin