Sähköjen parantaminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MikkoJayEm
Viestit: 1750
Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010

Sähköjen parantaminen

Viesti Kirjoittaja MikkoJayEm » To Huhtikuu 21. 21:03:58 2011

Huomannut ettei voorumilla ei varsinaista HIFI-puolta ole..
Tämä liittyy varmaankin enimmäkseen hifeihin.

Tarkoituksena olisi korvata kaikki akulta lähtevät kaapelit paremmin johtavilla paksummilla (ja tietenkin uusilla) kaapeleilla.
Myös akkukengät olisi tarkoitus uusia sellaisiksi joihin saa useamman johdon kiinni. (Tavallisissa on vain yksi per kenkä ja loput tulee pultin ympärille mutterin alle).

Akunkenkiä katsellessa haasteena on etten löydä haluamiani kenkiä..
Kaapeleiden etsinnässä haasteeksi on yllättäen muodostunut kun tahtoisin kovalla kuorella suojatut kaapelit, kuten alkuperäisetkin ovat. ..Löytämäni kaapelit on varustettu joustavalla silikonimaisella kuorella joka ei kestä samaan tapaan kulutusta.

Kolmanneksi miettinyt jo ihan alkeellisinta asiaa että mitäs kaikkia johtoja akulle meneekään :lol:
Sierra 87' 16v DOHC -käyttöauto (linkki)
Sierra 91' 2.0 DOHC -Ex-käyttöauto
Mondeo ST200 '00 Projekti (linkki)
Sierra IS 2.0 '86 -rakentamista vailla
Mondeo Mk2 STW 2.5 '00 -konerikko, purettu
Ex-Escort 1.6 '94

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Sähköjen parantaminen

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 24. 10:37:50 2011

Jos johtoja tulee akulle paljon, niin viisastahan olis laittaa akun viereen jakorasia, mihin kaikki virtajohdot liitetään. Niin, että akun navalle menee jakorasiasta vaan yks johto, joka on sitten akun irrotustilanteessa helppo ottaa irti eikä johtojen paljouskaan haittaa akun poisottoa.
Jäsen #606

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sähköjen parantaminen

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Huhtikuu 24. 21:53:43 2011

ralli mallin päävirtakatkaisija akun plus piuhan väliin

tietty tolle kannattaa tehdä kotelo
kutistesukan käyttö suositeltavaa
400 w kolvi / sähköhellän liesi (ne wanhat levyt ei juppi malleja)
manuaaliset puristukset liittimeen

tarvikemallista puuttuu abiko lähdöt jos niitä kaipailee


itse käytän nokian woimavirtakaapeleita

noin 30-36 neliöö

tietty jos löysät iskarit voi käyttää ohuempaakin vaikka 16 neliöistä

kestää pakkasta
kestää taivutusta
voi käyttää hinausköytenä
*amppuna
ikuiset siirto vain seuraavaan autoon kun muistaa ottaa hieman ekstra mittaa

tos jotain 8)
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Sähköjen parantaminen

Viesti Kirjoittaja adh » Su Huhtikuu 24. 23:11:03 2011

Fomococars kirjoitti:ralli mallin päävirtakatkaisija akun plus piuhan väliin

tietty tolle kannattaa tehdä kotelo
kutistesukan käyttö suositeltavaa
400 w kolvi / sähköhellän liesi (ne wanhat levyt ei juppi malleja)
manuaaliset puristukset liittimeen

tarvikemallista puuttuu abiko lähdöt jos niitä kaipailee


itse käytän nokian woimavirtakaapeleita

noin 30-36 neliöö

tietty jos löysät iskarit voi käyttää ohuempaakin vaikka 16 neliöistä

kestää pakkasta
kestää taivutusta
voi käyttää hinausköytenä
*amppuna
ikuiset siirto vain seuraavaan autoon kun muistaa ottaa hieman ekstra mittaa

tos jotain 8)

joko jossain kasvaa sieniä vai onko vanhaa satoa jäljellä?
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin