Tiivistemateriaaleista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Tiivistemateriaaleista

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Lokakuu 19. 0:45:52 2012

Pikkusta kyssää. Tbo Sierraan pitäis vähän tiivistettä väsätä. Turbon (T34) pakopesässä kun on semmonen iso laippaliitos, mihin tällä hetkellä kiinnittyy tuommoinen jatkokappale jonka perässä on vban laippa, eikä siihen jatkon ja pakopesän väliin ollut sopivaa tiivistettä kun pistettiin nippuun. Datsunpojat kehuivat samassa paikassa käyttäneensä ultra copperia ja olis pitäny, joten kokeilin ite samaa. Pitihän se pari-kolme kuukautta kunnes alko kuulostaan kun traktorilla ajais.
Noitahan on kaikenmoisia tiivistemateriaaleja, mitä voi ite leikata, niin onko kellään hyviä huonoja kokemuksia?

Esim. Biltemahan olis tossa lähellä ja se ainakin tarjoo tommosta:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... te-602000/
Tossa ei kuitenkaan lämmönkestoista eikä muista puhuta niin en sit tiedä.

Tai jos jollakulla olis vielä parempi vaihtoehto. Toki jonkun kunnon metallitiivisteenkin vois teettää, mut olis vaan niin helppo kun pystyis kotona nopeesti väsäämään jostain "matosta". Kaveri jo ehdotti tommosta paperitiivistettä mitä löytyykin tallista (taitaa olla Bilteman tavaraa sekin), mutta jotenkin epäilen sen kestävyyttä.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Tiivistemateriaaleista

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Lokakuu 19. 2:03:47 2012

Kuparilevystä leikkelee ja löijää sen tai sit pakoputkitahna.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tiivistemateriaaleista

Viesti Kirjoittaja Posmo » Pe Lokakuu 19. 13:49:19 2012

Joo, eli kuparilevystä sopivan palan leikkaat, lämmität niin kuumaksi kuin saat, ja heität kylmään vesisankoon, sen jälkeen pulttaat kiinni.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Tiivistemateriaaleista

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Pe Lokakuu 19. 18:46:02 2012

Ei tahdo kestää pakoputkessa nuo harmaatkaan tiivistearkit. Kokemusta on vakio 1.6 sierran alkukäyrän tiivistyksestä. Muutaman kuukauden meni ja sitten se "massa" muuttui pikkuhiljaa jauhoksi ja varisi pois välistä, jäi vain se vahvikeverkko jäljelle.

Kuparista. jos kestävän haluat.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tiivistemateriaaleista

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Pe Lokakuu 19. 20:31:00 2012

Tosta kuparin löijäämisestäkin tuntuu olevan kahta koulukuntaa, kuumaks ja antaa jäähtyä itekseen ja sit tää kuumaks ja veteen. Mikä lie sitten oikein? Itse tehny niin että kuumaks ja antanu jäähtyä omillaan, ainakin on selvästi pehmeemmäks tullut, kun oli ennen löijäämistä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Tiivistemateriaaleista

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Pe Lokakuu 19. 21:17:54 2012

Täytyy varmaan tota kuparilevyä sitten harkita. Ei viittis huvikseen avata ja pistää toista huonoa tiivistettä (pultit vähän hankalassa paikassa). Kohta pitää autokin laittaa jo talviseisontaan, mut jos ens keväänä sitten taas. :)

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Tiivistemateriaaleista

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Lokakuu 19. 22:16:33 2012

En mäkään ole heittänyt veteen ja ihan pehmeetä siitä tuli silti.
Punahehkuun lämmitin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin