Tekniikanvaihto Escort mk2 1.3--->2.0

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kettu
Ylläpitäjä

Tekniikanvaihto Escort mk2 1.3--->2.0

Viesti Kirjoittaja Kettu » Ke Toukokuu 14. 22:24:32 2003

Terve!<br><br>Tiedustelisin että mitä kaikkea pitää muutoskatsastukseen vaihtaa kun vaihtaa 1.3l escort mk 2:seen 2.0l tekniikan? Mitä muuta pitää vaihtaa kun isot jarrut? Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!

Esconcorde
Ylläpitäjä

Re:Tekniikanvaihto Escort mk2 1.3--->2.0

Viesti Kirjoittaja Esconcorde » To Toukokuu 15. 10:53:24 2003

Kysymykseesi löytynee vastaus, kokeile tuosta ylhäältä Hae-toimintoa. Topicceja pitäisi löytyä useampikin.

edit: Myös AKEN:n sivuilta löytyy tietoa ja paikalliselta katsastusasemalta kannattaa kysyä varmuuden vuoksi.

Puuma
Ylläpitäjä

Re:Tekniikanvaihto Escort mk2 1.3--->2.0

Viesti Kirjoittaja Puuma » Pe Toukokuu 16. 0:50:10 2003

Koko tekniikka vastaamaan 2-litraista escoa. Moottorista vaihteiston ja etuakseliston kautta taka-akseliin=~44%.

Mika Metsänen
Ylläpitäjä

Re:Tekniikanvaihto Escort mk2 1.3--->2.0

Viesti Kirjoittaja Mika Metsänen » Su Heinäkuu 27. 20:45:20 2003

Itselläni käynnissä tekniikanvaihto 2litraiseen. Nyt ongelman nimi on öljypohja. Eli nykyinen öljypohja ei sovi WC-etupalkin kanssa, ottaa raidetankokiinni öljypohjaan. En mitannut paljostako on kiinni mutta joku 30-40mm veikkaisin. Kenelläkään hyviä ideoita? Nikkaroida tosta vanhasta vai metsästää jostain RS:än alumiininen? Niin kyseessä välikoppa.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re:Tekniikanvaihto Escort mk2 1.3--->2.0

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Heinäkuu 27. 22:05:08 2003

[quote author=Mika Metsänen link=board=2;threadid=10722;start=0#98076 date=1059327920]
Itselläni käynnissä tekniikanvaihto 2litraiseen. Nyt ongelman nimi on öljypohja. Eli nykyinen öljypohja ei sovi WC-etupalkin kanssa, ottaa raidetankokiinni öljypohjaan. En mitannut paljostako on kiinni mutta joku 30-40mm veikkaisin. Kenelläkään hyviä ideoita? Nikkaroida tosta vanhasta vai metsästää jostain RS:än alumiininen? Niin kyseessä välikoppa.
[/quote]
mahtaa olla melko solmussa koko keula jos raidetanko yltää öljypohjaan.
jos oisit sanonut hammastangon kotelo, niin oisin vielä uskonutkin ;D
peltiöljypohjaa joutuu leikkaamaan ja levittään sivulle...

ja rs alupohja näyttää tältä, paitsi että kuva on oikeanpuoleisella ohjauksella varustetulle autolle, kuvittele sivupotero toiselle puolelle.
kuvassa näkyy myös alkuperäiset RS2000 moottorinkorvat, öljyn imuputki ja vaihteiston pudotuspalat

laakkius
Ylläpitäjä

Re:Tekniikanvaihto Escort mk2 1.3--->2.0

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ma Heinäkuu 28. 2:02:57 2003

<br>
<br><br>peltiöljypohjaa joutuu leikkaamaan ja levittään sivulle...<br><br><br>
<br><br>Mulla oli edellinen omistaja muokannu vaan hienosti pallopäävasaralla....ja ottanu loiskelevyt pois painoa viemästä... ::)

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re:Tekniikanvaihto Escort mk2 1.3--->2.0

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Heinäkuu 31. 12:03:53 2003

Mitäs se tarkoitaa se alennettu hammastanko kiinnitys?<br>Autoracingin kuvastossa oli semmonen.<br>Pystyykö pistään tavallisen ohjaus-kokonaisuuden kanssa?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Mika Metsänen
Ylläpitäjä

Re:Tekniikanvaihto Escort mk2 1.3--->2.0

Viesti Kirjoittaja Mika Metsänen » Ma Elokuu 4. 20:54:17 2003

[quote author=Brenda link=board=2;threadid=10722;start=0#98095 date=1059332708]<br>[quote author=Mika Metsänen link=board=2;threadid=10722;start=0#98076 date=1059327920]<br>Itselläni käynnissä tekniikanvaihto 2litraiseen. Nyt ongelman nimi on öljypohja. Eli nykyinen öljypohja ei sovi WC-etupalkin kanssa, ottaa raidetankokiinni öljypohjaan. En mitannut paljostako on kiinni mutta joku 30-40mm veikkaisin. Kenelläkään hyviä ideoita? Nikkaroida tosta vanhasta vai metsästää jostain RS:än alumiininen? Niin kyseessä välikoppa.<br>[/quote]<br>mahtaa olla melko solmussa koko keula jos raidetanko yltää öljypohjaan.<br>jos oisit sanonut hammastangon kotelo, niin oisin vielä uskonutkin ;D<br>peltiöljypohjaa joutuu leikkaamaan ja levittään sivulle...<br><br>ja rs alupohja näyttää tältä, paitsi että kuva on oikeanpuoleisella ohjauksella varustetulle autolle, kuvittele sivupotero toiselle puolelle.<br>kuvassa näkyy myös alkuperäiset RS2000 moottorinkorvat, öljyn imuputki ja vaihteiston pudotuspalat<br>[/quote]<br><br>Hyvin taisit silti ymmärtää että hammastankoa tarkoitin :P<br>Täytynee lyödä poikki korvat ja tehdä väliin palat.<br>Tuntuu että autoa en saa ikinä valmiiksi. Tai ei ole kyllä mitään kiirettäkään. Autokoulu alkoi tänään ja ajokieltoa tuli lauantaina >:( Toivottavasti käräjillä toimitaan nopeasti.

Vastaa Viestiin