MegaSquirt 1-2-3 asennus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

MegaSquirt 1-2-3 asennus

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Lokakuu 21. 1:16:17 2005

Saate

Aiheesta kiinnostuneena törmäsin ongelmaan:
Koska Megaruutta -topic on liki 30 sivuinen, on sieltä vaikea pyydystää aloittelevalle ruiskuharrastajalle tärkeitä asioita kuten -kovan tavaran- hankinta, mistä, paljonko ja miten.
Kartoista ja muista saa hyödyllistä tietoa joka ei auta ennekuin -tavarat on autossa oikein kiinni-.

Joten kootaan tämän topicin alle lähinnä Fordin moottoreihin liittyvää tietoutta -asennuksesta-, ja alennetaan aloituskynnystä, eli
1) mistä olette tavaran hankkineet ja mitä maksoi, 2) kuinka/minne ja -millä osilla- asensit 3) erityishuomioita ongelmakohdista (esim. jouduitko tekemään imupulssivaimentimen MAPille jne). Ja parannusehdotuksia, toki.

Myös "täydelliset" tiedot moottorista (nokat, pur.suhde, mahd. turbo jne) mukaan. Niin pitkälti kuin julkisuutta kestävät...

Jätetään piirilevyn "valaminen" :wink: , bittinikkarointi ja ohjelmointikikat vaikkapa tuon aiemman topicin aiheiksi.

Kun -karttoja- on/alkaa kertymään, niille voisi perustaa oman topicin, kuka ehtii ja haluaa. Karttavarasto joka näin suljetulla osastolla palvelee lähinnä jäseniä, kuten tämäkin topic. Ei tarvitse kahlata netissä enää koko yötä saadakseen vastauksen "kuinka kiinnitän sakaralevyn OHC:n siivapyörään"

Koska ajatus on pitää homma mahd. simppelinä, pidetään huoli ettei juttu rönsyile liikoja :)

Toivon tämän helpottavan ja selkiyttävän MS1-2 -harrastusta Fordien parissa T: jyrki
Viimeksi muokannut jjs, Ma Lokakuu 31. 22:34:22 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Lokakuu 21. 10:31:50 2005

Itse hommasin Partcon rakennussarjan. Prossun, mapin, piirilevyn ja kotelon tilasin JesseT:n kautta ameriikasta(?).

Hintaa koko paketille veroineen tuli muistaakseni n. 100€.

JesseT:n huomautus #1: Kotelo on 5e ilman päätylevyjä tuolta: http://www.spelektroniikka.fi/
JesseT:n huomautus #2:
Ahdasta tulee korkeudessa tuon kanssa jos MS2:sta käyttää.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: MegaSquirt 1-2 asennus

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Lokakuu 21. 11:20:09 2005

UPDATE3 26.7.2006

Paljon osia kaapin täytteenä ja imusarjasta puuttuu yhä holkit :D. Josko ne sinne joskus saisi niin voisi vivustonkin rakentaa valmiiksi. Paljon haukkuja kerännyt FSE/Malpassi hankittu Lautamäeltä. Lakeuden Hydrosta tuli haettua letkua, bensanpainemittari sovitteineen ja alipaineille alumiininen jakotukki + siihen kasa liittimiä. Megasquirtin piirilevy (Turtanan TRC) on kasattuna lähes kokonaan, puuttuu oikeastaan vaan trankkuja, VB921:set, johtosarja ja kotelointi. Triggeripyöräkin puuttuu vielä jos en käytäkkään PV:n ratasta. Techedgen 2A1 ja LD02 tuli myös hankittua, koottua ja koitettua toimintaa, hyvin näytti toimivan. Lambdalle pitäisi hitsata mutteri pakosarjojen jälkeiseen 2-1 liitokseen. Uskaltaako tuon CVH:n peltipakosarjan kääriä pakosarjan eristysnauhalla?

Hmmm. Eiköhän tämä tästä vielä joskus.

Osasia ja sama suodattimilla. Noissa kanavissa ei nykyään ole noin suurta pykälää (36<40) kun sorvautin sinne sopivat holkit putken pätkistä.
Viimeksi muokannut koskar, Ke Heinäkuu 26. 16:45:06 2006. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

TaneEsko
Viestit: 56
Liittynyt: Su Heinäkuu 11. 21:29:24 2004
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja TaneEsko » La Lokakuu 22. 16:00:20 2005

Hetki sitten tuli hommattua Partcolta Megasquirt v2.2 rakennus sarja kaikkine nippeleineen hintaa oli 149€ .
Kyseiset tavarat ois tarkotus laitella tähän Escoon.
Moottori on alkujaan 1.6 ohc nyt varustettuna 2.0:n männillä ,puristussuhde 11:1,nokkana piper cams:n 285 imu270/pako290 astetta ja nosto 11.81 + säädettävä nokkapyörä ,venttiilit uudet tavikset ohennetulla varrella ja pakopuolella kannessa terässeetit + muuten kansi "portattu" nii ja tietty 4-2-1 peltisarja ja 2" putkisto . Koneessa kaikki osat ns.uusia ajettu n.1500 km .Tällä viikolla tuli matkahuollossa itelle uus Is:n imusarja joka ois tarkotus sovitella tänne. Homma on kyl viel kokonaisuudessaan alkutekijöissä mut täytyy hommailla vaa kaikki tarvittavat osat ja tarpeeks tietoo ni siitähä se sit homma etenee . Viel tarttee tankin,pumpun,suuttimet ja tps:n+imuilman lämpö anturin nii ja titty pirusti johtoja ja liittimii . Ja eiku tutkailemaan . :lol: :lol: :lol:
Taunus GT Coupe -73
Escort Estate -72
V6 Mondeo -00
Yamaha FJR -09

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ma Lokakuu 24. 17:02:08 2005

Sierra 1.6L vm -82
Koneena OHC seuraavassa ylikoossa cossun männillä ja veiveillä, puristukset 8:1, portattu isoventtiilikansi, nokka GT_motorsin hioma 290asteinen, IS-imusarja, omavalmiste pakosarja, Ahdin Garrett GT40 60/65.

Megasquirtti spark`n extralla (kaikilla herkuilla :wink: ) ohjaa bensan ja sytkän. Sytytys tällä hetkellä sierran induktiivinen hitsattu jakaja + Hei7 moduli. Suuttimet Bosch r-volvon 465cc + 2kpl 9000 turbo saabin, ennen kaasuläppää.

Päivitystä:

Uusi 312 asteinen nokka, tuplajouset, 6suutin ruiskutus, betonit lohkossa, 1.4 baria ahtoa ja betonit lohkossa. Bensa ja sytkäkarttoja muokattu hieman. Tuossa logia ennen muutoksia 13.04 varttimaili.

http://groups.msn.com/Turboriesa/ohctur ... hotoID=187

Varttimaili muutosten jälkeen kalajoella 12.359, ja siitä datalogi tuolla:

http://groups.msn.com/turboriesa/ohctur ... hotoID=189
Viimeksi muokannut kynsi, Ti Elokuu 8. 22:19:48 2006. Yhteensä muokattu 8 kertaa.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Lokakuu 26. 23:04:27 2005

edit.

tämän viestin voi poistaa
Viimeksi muokannut jouni, Ma Toukokuu 8. 16:21:36 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Lokakuu 27. 16:09:43 2005

Ehdotuksia tähän topicciin:
1. Poistetaan (voin hoitaa) kaikki turhat lätinäviestit välistä aika-ajoin.
2. Pyritään pitämään pääsääntöisesti yksi viesti per asennus jota sitten voi aina käydä editoimassa ja kasvattamassa kun siltä tuntuu. Jos menee pitkäksi, niin Väliotsikoita kannattaa käyttää.
3. Jos joku jotakin teknistä kysyy tietystä asennuksesta, niin suotavaa olisi vastata vain/myös modaamalla omaa asennusviestiään.
4. Täysin yleiset FAQ-tyyppiset kysymykset tuonne toiseen topicciin.

Kommentteja (jjs?)
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Lokakuu 27. 19:09:58 2005

ok

EDIT: älkää nyt säikähtäkö, juttua vaan, ei tässä sensuuria ruveta harrastamaan :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 4. 12:17:17 2005

Viimeksi muokannut JesseT, To Helmikuu 23. 13:56:13 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » Ma Marraskuu 14. 20:01:28 2005

Taunus setuppi.

2.9i Saastemalli.Vakio :roll:
Megasquirtti extrakoodilla 024s9a.Sekä relekortti.
Tilattu joskus aikoja sitten ameriikasta.En muista enää tarkasti paljon makso noin 250€.
Edis yksikkö http://home.earthlink.net/~beanbooger/b ... gineering/
jonku 80€.
Puola Auto-Kivitila noin 70€ + 3.8mussen sytytysjohdot 70€
Laudalle tehty tarvittavat muutokset edis6-sytytykselle(Led17)
Innovate Lc-1 laajakaistalambda.

Jokunen kuva
http://photobucket.com/albums/d2/olskijepjep/20m/
20m 2.9 -65 ms&edis

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Helmikuu 6. 17:03:03 2006

1. Poistetaan kaikki turhat lätinäviestit välistä aika-ajoin.
Päivitin hieman postausta mikäli se ketään kiinnostaa :)

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ma Helmikuu 6. 17:13:56 2006

koskar kirjoitti:
1. Poistetaan kaikki turhat lätinäviestit välistä aika-ajoin.
Päivitin hieman postausta mikäli se ketään kiinnostaa :)
No totta kai kiinnostaa.
Jäsen #1112

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Helmikuu 7. 0:21:03 2006

Sierra 2.0i OHC Turbo. Ohjauksena MS v2.2 & EDIS4
Ruiskuun ja sytkään mennyt yhteensä n. 500€
Löytyy projekteista, eli http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... p?t=102475

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » La Helmikuu 11. 10:43:50 2006

Ms nelikko cossuun

1: ostin ms:n v2.2 täältä meitin foorumilta valmiina 240e, hariselta cossun ecun liittimen 50e
edis4 ja liitin 73.5e


tarkoitus tehdä adapteri suoraan cosan johtosarjaan, ja ohjata 8 suutinta

15.3.2006
adapteri valmiina ja kunhan imusarja tulee niin asennus alkaa.
Triggeripyörä puuttuu vielä mutta ensviikolla pitäs jo sellanenki löytyä.
laitan kuvia ja juttua ensviikolla lisää

,tuomas
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Heinäkuu 26. 16:46:23 2006

[offtopic]
Päivitin hieman ensimäistä postaustani kun on suunnitelmat muuttuneet aika paljon tuosta.
Mainos: yksi ylimääräinen MS2.2 olisi kasattuna jos jotain kiinnostaa.
[/offtopic]

Vastaa Viestiin