Pakopaineen mittausta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Pakopaineen mittausta

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Lokakuu 30. 11:56:09 2005

Miten,millä, mistä ? Voiko suorittaa pakosarjan kollektorilta, millaiset letkut mittarit kestää ?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 30. 12:24:39 2005

Eikös siinä kestä melkein mikävaan, kun vaan pistää ensin reilun pätkän metalliputkee, ei se sieltä päästä sitten enää niin paljoa kuumene. Käsittääkseni ihan kollektorilta mitataan.
Jäsen #606

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Lokakuu 30. 19:45:44 2005

Kollektorilta mittaan minäkin! Parikymmentä senttiä ensin ohutta teräsputkea ja siitä sitten letkulla.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Lokakuu 30. 20:36:28 2005

paperman kirjoitti:Kollektorilta mittaan minäkin! Parikymmentä senttiä ensin ohutta teräsputkea ja siitä sitten letkulla.
kelpaako joku ihan tavallinen painemittari vai pitääkö olla jokin kestävämpi malli ?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Lokakuu 30. 22:03:47 2005

Ihan tavallinen kestää
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Lokakuu 31. 10:44:42 2005

Jaakkoki kirjoitti:
paperman kirjoitti:Kollektorilta mittaan minäkin! Parikymmentä senttiä ensin ohutta teräsputkea ja siitä sitten letkulla.
kelpaako joku ihan tavallinen painemittari vai pitääkö olla jokin kestävämpi malli ?
No mää laitoin tuollasen nestevaimennetun mittarin!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Ma Lokakuu 31. 12:11:50 2005

Ja minkälaisia lukemia se viisari viisaa teitillä??

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Lokakuu 31. 12:37:24 2005

Colognevsa kirjoitti:Ja minkälaisia lukemia se viisari viisaa teitillä??
niin ja ahdot pakopesä ja moottori niin saa jotain osviittaa.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Lokakuu 31. 14:32:29 2005

Käsittääkseni olisi suotavaa jos pakopaine pienempi kuin ahtopaine!? Moottorina 205 Cossun alakerta ja Ohc kansi. Turbo KKK26 52/55 siivillä ja muistaakseni 9 pakopesällä? Ahtopaine tavoitteet noin 1.5 bar.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin