qreippi:n MS kysely (jaettu pois jjs:n topicista)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
qreippi:n MS kysely (jaettu pois jjs:n topicista)
Kertokaas nyt mitä tarvitaan jos haluan ton sytkän muuttaa tuosta motista?
eli 2.0 OHC iS
Oisko toi Edis 4 hyvä?
eli 2.0 OHC iS
Oisko toi Edis 4 hyvä?
Viimeksi muokannut qreippi, Ma Helmikuu 13. 21:42:20 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ma Syyskuu 8. 14:57:29 2003
- Paikkakunta: Lahti
Siis onko sulla nyt megasquirttia vai ei?qreippi kirjoitti:Kertokaas nyt mitä tarvitaan jos haluan ton sytkän muuttaa tuosta motista?
eli 2.0 OHC iS
Oisko toi Edis 4 hyvä?
Jos ei, niin tarvitset perus megasquirt setin esim. partcosta. Maksaa n. 140€, lisäksi sitten kaikki edis-hilppeet eli onko siinä nyt joku boksi, puola, anturi ja se hammaspyörä.
Ediksessä ei kai muita huonoja puolia ole kuin että mitään rajoittimia ei sytkän puolesta saa käyttöön, ei lähtörajoitinta eikä perus kierrosrajoitinta.
Vaihtoehtona edikselle on sitten ihan perus boschilaisen hukkakipinäpuolan ja vahvistimen ohjaus megalla. Siihenkin tarvitsee tietysti jonkinlaisen hammaspyörän kampiakselille ja esim hal-anturin anturoimaan sitä. <-- itsellä tämmöinen setuppi työn alla.
Kolmantena vaihtoehtona vielä megan käyttö nykyisen jakajasytytyksen ohjaimena.
-
- Viestit: 489
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Niin siis MS 2.2 tulossa ja ajattelin kannattasko se sytkäkin nyt samalla sit värkätä!MikZ kirjoitti:Siis onko sulla nyt megasquirttia vai ei?qreippi kirjoitti:Kertokaas nyt mitä tarvitaan jos haluan ton sytkän muuttaa tuosta motista?
eli 2.0 OHC iS
Oisko toi Edis 4 hyvä?
Jos ei, niin tarvitset perus megasquirt setin esim. partcosta. Maksaa n. 140€, lisäksi sitten kaikki edis-hilppeet eli onko siinä nyt joku boksi, puola, anturi ja se hammaspyörä.
Ediksessä ei kai muita huonoja puolia ole kuin että mitään rajoittimia ei sytkän puolesta saa käyttöön, ei lähtörajoitinta eikä perus kierrosrajoitinta.
Vaihtoehtona edikselle on sitten ihan perus boschilaisen hukkakipinäpuolan ja vahvistimen ohjaus megalla. Siihenkin tarvitsee tietysti jonkinlaisen hammaspyörän kampiakselille ja esim hal-anturin anturoimaan sitä. <-- itsellä tämmöinen setuppi työn alla.
Kolmantena vaihtoehtona vielä megan käyttö nykyisen jakajasytytyksen ohjaimena.
Saako tolla vakiosytkällä toimivan "säädettävän" ?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ma Syyskuu 8. 14:57:29 2003
- Paikkakunta: Lahti
Joo saa ihan samanlailla säädettävän ilman mitään ylimääräisiä ostoksia. Jos jakajassa on induktiivinen anturi niin siihen tarvii jonkun muuntimen väliin mutta muuten ihan johdot vetämällä. Ja se sytkäohjain/vahvistin boksi pitää varmaan vaihtaa halli-mallin boksiin.qreippi kirjoitti:Saako tolla vakiosytkällä toimivan "säädettävän" ?
Tossa on aika kattava selostus
-
- Ylläpitäjä
Vieläkö sais saman suomeksi, niin á vot !MikZ kirjoitti:Joo saa ihan samanlailla säädettävän ilman mitään ylimääräisiä ostoksia. Jos jakajassa on induktiivinen anturi niin siihen tarvii jonkun muuntimen väliin mutta muuten ihan johdot vetämällä. Ja se sytkäohjain/vahvistin boksi pitää varmaan vaihtaa halli-mallin boksiin.qreippi kirjoitti:Saako tolla vakiosytkällä toimivan "säädettävän" ?
Tossa on aika kattava selostus

Oliko tuossa kyse sillä vakiosytkämodulilla varustetusta sytkästä, oon kyllä pihalla kuin tamppoonin naru nuista sytkähommista

-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
2.0 OHC:ssä on yleensä aina HALL-anturilla ohjattava sytytys. Tai ruiskuissa ja DFTH-kaasarikoneissa ainakin. 1.3 ja 1.6 koneissa on induktiivisella anturilla toimiva viritys, jota ei saa suoraan toimimaan megaruutalla. HALL pitäisi saada pelittämään sen kuin vetää piuhat boksiin, sehän antaa kanttiaaltoa. Tosin mitenkään erityisen tarkaksi en tuotakaan kyhäelmää menisi kehumaan...
Parashan varmasti olisi 36-1 limppu
Vaikka saahan sille ruutalle signaalin vaikka katkojan kärjistä jos haluaa..
Parashan varmasti olisi 36-1 limppu
Vaikka saahan sille ruutalle signaalin vaikka katkojan kärjistä jos haluaa..

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Hienoa.. samanlaista projektia oon harkinnut, mutta kun ei luota omiin "sähkömiehen" taitoihin, niin ei oo uskaltanut kalliita osia tilata (ja pilata)qreippi kirjoitti:Löyty haulla tämmönen helmi!
toi sytkä käyttäen tota vakio motograftia kiinnostaa edelleen.. kertokaa tietäväiset!
Mistä saa tarvittavat palikat?
Tekaiseppas Pioneerina homma valmiiksi ja ala neuvomaan tyhmempiä.

-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
Ite tein sytkäpuolen siitä DFTH-kaasari mallin jäykästä jakajasta. Lisätä täytyi ainoastaan velipojan saabista ryöstetty sytkämoduli (bosch 0 227 100 139), ja hyvin pelaa. Jos on orkkis iS romut hyllyssä, niin kannattaa käyttää niitä. Hukkakipinästä ei varmaan ole sanottavampaa hyötyä, ennenkuin jakajasytkän ominaisuudet on ulosmitattu. Vaatii varmaan vähän kierroksia ja ahtopainetta.
Se is:n tfi-sytkähän menee noin:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html

Se is:n tfi-sytkähän menee noin:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Kyllä pitäisi onnistua. Jakajan boksilta joka ohjaa puolaa tulee sopivaa kanttiaaltoa? Siitä johto megaan ja megasta sytkäpäätteelle (joka tosin pitää ostaa).jeddah kirjoitti:1.3 ja 1.6 koneissa on induktiivisella anturilla toimiva viritys, jota ei saa suoraan toimimaan megaruutalla.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Näin.
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
pip=Profile Ignition Pick-up, periaatteessa signaali jonka hall anturi antaaqreippi kirjoitti:pip = ?
spout = ?
start = herätäte?
icm pwr = +12V?
coil- = puolasta maa?
ing gnd = maa
![]()
Lankusta ilmeisesti pitää ottaa ledi pois ja tilalle 1W tehonkestoltaan oleva 100ohmin vastus joka menee +12.
spout=spark out
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90
Sierra Cosworth 4x4 ´90
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Näin itse kytkisin sen:qreippi kirjoitti:oisko jollai ny heittää arvailuja miten noi kytkettäis oikein v.2.2
Siihen Sierran jakajalle menee kolme napaa, +5V, signaali ja maa. +5V => pin26, signaali tuohon puolan paikalle pin24 ja maa jostain (pin7). Sitten tuosta fast idle pin30 piuha sytytysyksikölle. Sitten jos käytät Boschin 7-napaista sytytysmutikkaa niin pin1 puolan miinukseen, pin2 maihin, pin4 puolan plussaan ja pin6 MS:n fidle piuhaan. Ja sitten ihmettelemään missä kipinä....

Sillä Sierran vakio sytytysyksikölläkin pitäisi saada pelittämään jotenkin mutta sille en ole löytänyt kytkentäkaaviota, noita Boschin mokkuloita kuitenkin on joka paikat pullollaan eikä ne uutenakaan maksa paljoa.
Mertie pub & 3D
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Jaajaa.... eli megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html tällainen viritys? Erillistä sytytysyksikköä ei siis tarvita.qreippi kirjoitti:Niin.. itellä on Motocraftin jakaja tossa ja siinä on kyllä 6 vai 7 napaa?
eli pip => MS coil pin24, spout => MS fidle pin30 tai LED17
Se HALL-anturi tarvitsee kai tuossakin sovelluksessa +5V jostakin (cmp pwr?, start?) en oikein usko että se itse osaa reguloida sitä.
E: ...kele ku osaa taas lukea tuollahan se sanotaankin
Eli noiden kahden ensimmäisen lisäksi:
start => puolan +, luultavasti ei tarvitse kytkeä ollenkaan? Puola tarvitsee +12V muualta
ICM pwr => +12V (MS pin28)
coil- => puolan -
ign gnd => maa (MS pin7 tms)
Sitten jos on vielä cmp pwr niin se +5V MS pin26
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
löytyy tämmöset:
http://photobucket.com/albums/c31/qreip ... akaja1.jpg
http://photobucket.com/albums/c31/qreip ... akaja2.jpg
http://photobucket.com/albums/c31/qreip ... nector.jpg
Värit:
1. blue/yellow
2. blue/red
3. black/red
4. black
5. green
6. brown
Mitkä ovat nuo värit numeroina EEC-IV Johtosarjan liittimessä?
Kytketään?
pip = MS coil pin24
spout = MS fidle pin30 tai LED17?
start = puolan +? (vai tarvitseeko kytkä ollenkaan?)
icm pwr = +12V (MS pin28)
coil- = puolan -
ing gnd = maa (MS pin7)
Tarvittavat modit ainoastaan se n.100ohmin vastus lankulle?
Apuja!
Kiitoksia jo etukäteen!
- Teemu
ps. alan oleen ihan pihalla näitten kans kohta..
http://photobucket.com/albums/c31/qreip ... akaja1.jpg
http://photobucket.com/albums/c31/qreip ... akaja2.jpg
http://photobucket.com/albums/c31/qreip ... nector.jpg
Värit:
1. blue/yellow
2. blue/red
3. black/red
4. black
5. green
6. brown
Mitkä ovat nuo värit numeroina EEC-IV Johtosarjan liittimessä?
Kytketään?
pip = MS coil pin24
spout = MS fidle pin30 tai LED17?
start = puolan +? (vai tarvitseeko kytkä ollenkaan?)
icm pwr = +12V (MS pin28)
coil- = puolan -
ing gnd = maa (MS pin7)
Tarvittavat modit ainoastaan se n.100ohmin vastus lankulle?
Apuja!
Kiitoksia jo etukäteen!
- Teemu
ps. alan oleen ihan pihalla näitten kans kohta..

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Siinähän ne on järjestyksessä....qreippi kirjoitti:löytyy tämmöset:
http://photobucket.com/albums/c31/qreip ... akaja1.jpg
http://photobucket.com/albums/c31/qreip ... akaja2.jpg
http://photobucket.com/albums/c31/qreip ... nector.jpg
Värit:
1. blue/yellow
2. blue/red
3. black/red
4. black
5. green
6. brown
Mitkä ovat nuo värit numeroina EEC-IV Johtosarjan liittimessä?
Kytketään?
pip = MS coil pin24
spout = MS fidle pin30 tai LED17?
start = puolan +? (vai tarvitseeko kytkä ollenkaan?)
icm pwr = +12V (MS pin28)
coil- = puolan -
ing gnd = maa (MS pin7)
Tarvittavat modit ainoastaan se n.100ohmin vastus lankulle?
Ruskea on maa niin se on pin1
Vihreä menee kiekkamittarillekin joten pin2
Musta on EEC:n +12V, pin3
Start (pin4) on tuon tekstin mukaan joku suojapiiri josta ei varmaankaan MS:n kanssa mitään iloa ole, mutta voihan sen kytkeä kumminkin.
Pin5 on spout ja pin6 on pip
Vaikea sanoa noista muutoksista, lieneekö tuo jakaja vain sytytysyksikkö-jakaja-anturipaketti vai ihan oikea TFI-moduuli...? Jos et TFI:n ominaisuuksia tarvitse niin silloin toiminee suoraan, näin minä sen ymmärtäisin. Ainakin erillisellä sytytysyksiköllä pitäisi pelittää. Mistähän härvelistä tuo jakaja on ylipäätänsä kotoisin?
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Niin eli tuo on siis ihan iS Sierran vakiojakaja?
Ja tarkoitin noilla pinneillä boxinpään liitintä, mutta hyvä että tuli kerrattua noikin, niin lisään ne tohon perään.
- pip = MS coil pin24 Blue/Yellow
- spout = MS fidle pin30 tai LED17? Blue/Red
- start = puolan +? (vai tarvitseeko kytkä ollenkaan?) Black/Red
- icm pwr = +12V (MS pin28) (Black)
- coil- = puolan - (Green)
- ing gnd = maa (MS pin7) (Brown)
Ja tarkoitin noilla pinneillä boxinpään liitintä, mutta hyvä että tuli kerrattua noikin, niin lisään ne tohon perään.
- pip = MS coil pin24 Blue/Yellow
- spout = MS fidle pin30 tai LED17? Blue/Red
- start = puolan +? (vai tarvitseeko kytkä ollenkaan?) Black/Red
- icm pwr = +12V (MS pin28) (Black)
- coil- = puolan - (Green)
- ing gnd = maa (MS pin7) (Brown)
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Kyllä tuo ihan tfi-jakajalta näyttää. Tuota voi käyttää samalla tavalla kytkettynä kuin ISn vakioruiskussa, vaatii vaan nuo msefi.com sivuilta löytyvät lisäkytkennät: Pari transistoria ja muutama vastus MSn ja jakajan spout-johdon väliin. Lisäksi D8 piti korvata vastuksella.
Oma 2.9 lähti toimimaan tuolla virityksellä mutta kipinä katosi startatessa kun viime kesänä laitoin uudemman extra koodin. Tuohon en keksinyt muuta ratkaisua kuin rele tuon kytkennän ja spout johdon väliin joka on auki kun startataan. Sitä en tiedä tuleeko tuo ongelma OHCn sytkän kanssa. Jos ei halua leikkiä transistoreiden ja releiden kanssa niin laittaa suosiolla Boschin kipinäboksin ohjaamaan puolaa ja hyödyntää tuosta vain pip-signaalin. Tuo tfi kytkentä on mielekäs jos haluaa säilyttää orkkis johdotuksen ja tekee MSn EEC4 boksin sisään. Voi vaihtaa vakioboksin vaikka tien päällä jos MS päästää savut
Oma 2.9 lähti toimimaan tuolla virityksellä mutta kipinä katosi startatessa kun viime kesänä laitoin uudemman extra koodin. Tuohon en keksinyt muuta ratkaisua kuin rele tuon kytkennän ja spout johdon väliin joka on auki kun startataan. Sitä en tiedä tuleeko tuo ongelma OHCn sytkän kanssa. Jos ei halua leikkiä transistoreiden ja releiden kanssa niin laittaa suosiolla Boschin kipinäboksin ohjaamaan puolaa ja hyödyntää tuosta vain pip-signaalin. Tuo tfi kytkentä on mielekäs jos haluaa säilyttää orkkis johdotuksen ja tekee MSn EEC4 boksin sisään. Voi vaihtaa vakioboksin vaikka tien päällä jos MS päästää savut

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tumi! olet asian ytimessä, se minulla onkin nyt tarkoituksena ja olen tehnyt jo haaroituksen EEC-IV liittimestä!
Päivitystä tietoihin:
- pip = MS coil pin24 Sininen/Keltainen > EEC-IV PIN: 56
- spout = MS fidle pin30 Sininen/Punainen > EEC-IV PIN: 36
*start = puolan +? (vai tarvitseeko kytkeä ollenkaan?) Musta/Punainen
* icm pwr = +12V (MS pin28) (Musta)
- coil- = puolan - (Vihreä) (Johtosarjassa piippuliitin)
* ing gnd = maa (MS pin7) (Ruskea)
Tähdellä merkittyjen toinen pää vielä selvittämättä! mistä mahtavat löytyä?
Eli jos ostan tommosen Boschin kipinäboxin, niin ei tarvi kun D8 korvata vastuksella?

Päivitystä tietoihin:
- pip = MS coil pin24 Sininen/Keltainen > EEC-IV PIN: 56
- spout = MS fidle pin30 Sininen/Punainen > EEC-IV PIN: 36
*start = puolan +? (vai tarvitseeko kytkeä ollenkaan?) Musta/Punainen
* icm pwr = +12V (MS pin28) (Musta)
- coil- = puolan - (Vihreä) (Johtosarjassa piippuliitin)
* ing gnd = maa (MS pin7) (Ruskea)
Tähdellä merkittyjen toinen pää vielä selvittämättä! mistä mahtavat löytyä?
Eli jos ostan tommosen Boschin kipinäboxin, niin ei tarvi kun D8 korvata vastuksella?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Jos ISn ruisku on jo autossa kytkettynä niin kaikki muut sytkäjohdot paitsi pip ja spout on jo kytketty eli:
Musta/pun muistaakseni startin herätteeseen jos on tuollainen jakajan kyljessä oleva boksi. Hall anturin plussaan jos on lokasuojassa oleva boksi.
Musta plussaan virrat päällä, esim samassa kuin puolan plussa.
Ruskea maihin, 2.9ssä menee ruiskuboksiin ja siellä maihin.
Omassa led 17lta otettu signaali tuolle kytkennälle mutta jos laitat Bosch boksin niin silloin ei kai tarvitse muita kytkentöjä kuin tuon vastuksen D8n tilalle, olikohan 1000 ohm. ja kytket Boschin normaalisti MSn perään. Tuolta jakajalta puolan miinukseen menevän johdon tietysti joudut ottamaan pois ettei ole kahta kipinäboksia saman puolan kimpussa, eli vihreä ja sininen/punainen jäävät irti.
On näköjään keksitty uusi TFI kytkentä jossa ei tarvita transistoreita, vain yksi 330 ohmin vastus d17n jalalta plussaan. Tuota täytyy joskus kokeilla, kuinkahan kipinöi startatessa
Musta/pun muistaakseni startin herätteeseen jos on tuollainen jakajan kyljessä oleva boksi. Hall anturin plussaan jos on lokasuojassa oleva boksi.
Musta plussaan virrat päällä, esim samassa kuin puolan plussa.
Ruskea maihin, 2.9ssä menee ruiskuboksiin ja siellä maihin.
Omassa led 17lta otettu signaali tuolle kytkennälle mutta jos laitat Bosch boksin niin silloin ei kai tarvitse muita kytkentöjä kuin tuon vastuksen D8n tilalle, olikohan 1000 ohm. ja kytket Boschin normaalisti MSn perään. Tuolta jakajalta puolan miinukseen menevän johdon tietysti joudut ottamaan pois ettei ole kahta kipinäboksia saman puolan kimpussa, eli vihreä ja sininen/punainen jäävät irti.
On näköjään keksitty uusi TFI kytkentä jossa ei tarvita transistoreita, vain yksi 330 ohmin vastus d17n jalalta plussaan. Tuota täytyy joskus kokeilla, kuinkahan kipinöi startatessa

-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Just noin on maa 2.9ssäkin eli täsmää aika hyvin ekojen ISien kanssa, uudemmissa ISn koneissa jakajasta erillisellä boksilla on tuo ruskea maa jota ei ole vedetty ruiskuboksille asti.qreippi kirjoitti:Jees alkkaa selviimään tämäkin homma!
sinimusta löytyy boksin navasta 16 ja vekotin maadottaa ittensä ilmeisesti pohjan kautta?
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Tuossa on mun Turbo OHC:n sytkäkartta. http://www.ee.oulu.fi/~ppeussa/kartta.jpg
Se on ajosimuloinnilla tehty penkissä, eikä ennakon lisäys ainakaan tuossa mun moottorissa enää lisännyt tehoa.
Se on ajosimuloinnilla tehty penkissä, eikä ennakon lisäys ainakaan tuossa mun moottorissa enää lisännyt tehoa.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Millä puristuksilla tuo ohc on ja onko kannelle tehty mitään?Taralabs kirjoitti:Tuossa on mun Turbo OHC:n sytkäkartta. http://www.ee.oulu.fi/~ppeussa/kartta.jpg
Se on ajosimuloinnilla tehty penkissä, eikä ennakon lisäys ainakaan tuossa mun moottorissa enää lisännyt tehoa.
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tein! D17 jalalta 330 läpi +12 ja X11tumi kirjoitti:Teitkö tuon 330 ohm vastuksen sisältävän kytkennän?
Onko uudet koodit prossussa? Tuo TFI starttaus ongelma on näköjään korjattu viime vuoden lopulla.
Ei tietenkään ole uusinta koodia prossua, koska vaihdoin sen juuri eilen... pitänee vaihtaa takasin

Jos sit heräis kipinät?
Tosin ei se lähtenyt vielä alkup. boxillakaan käymään, mutta jos ajotukset viel kerran uusiks ja kunnon heittokellolla.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Hyvä että sait toimimaan. Laitoin omaankin uudet koodit ja nyt saa purkaa tuon relevirityksen pois välistä. Taidan samalla korvata sen transistorikytkennän tuolla 330 ohmin vastuksella.qreippi kirjoitti:Tosiaan kipinä alkovat ilmaantumaan, kun laitto viimesimmän koodin takaisin.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro