Tuhnuksen lämppäri

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rasmus
Ylläpitäjä

Tuhnuksen lämppäri

Viesti Kirjoittaja Rasmus » La Marraskuu 5. 10:55:12 2005

Kysytään tyhmä kysymys kun en ole saanut käsiini korjausopasta.

Eli kyse on taunuksen lämpärikotelon irroittamisesta (se iso musta laatikko konehuoneessa). Siitä tulee yksi akseli tulipellin läpi ohjaamon puolelle. Akselin päässä sitten jokin tukilätyskä-vaijerinpidin-hässäkkä, joka ei mahdu tulipellin reijästä

Miten tuon paketin saa purettua ehjänä? On ruoste ottanut sen verran tehokkaasti kiinni... Nyt pitäisi tietää mihin sitä voimaa saa käyttää rikkomatta lämppäriä.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Marraskuu 5. 11:41:10 2005

sama homma olis kohta edessä, pitääkin tallille mentäessä ottaa kuvia siitä miten se irtoaa :lol: mikäli irtoaa ees ehjänä. :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Marraskuu 5. 16:14:02 2005

se vipu siellä kabiinin puolella on 6mm pultilla kiinni,muistaakseni,sitte mahtuu ku jää pelkkä tappi,koneh.puolella kaikki pultit onkin näkyvissä
Timppa 24V

Rasmus
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Rasmus » Ti Marraskuu 8. 13:55:19 2005

TIMPPA24V6 kirjoitti:se vipu siellä kabiinin puolella on 6mm pultilla kiinni,muistaakseni,sitte mahtuu ku jää pelkkä tappi,koneh.puolella kaikki pultit onkin näkyvissä
Hmm, tuossa voisi olla ideaa. Se vaijerinpidin_tukiläpyskä oli kiinni 6mm pultilla. Jos tuosta ottaa nyt vaijerin irti (ja pultin), niin jos akselin päässä oleva tappi mahtuu tukiläpyskän reijästä niin sitten paketti voisi purkaantua.
Pitää kokeilla kun tallille ehtii

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ti Marraskuu 8. 17:54:44 2005

Taistelin muinoin saman asian kanssa. Se vaijerimekanismi oli liian yksinkertainen, etten saanut sita alkuun myoskaan irti. Muistikuva on erittain huono, mutta se lahtee suoraan vetamalla, muistaakseni alaspain.

Kun paasen taas tasta lomille ni voin kurkata ja tarkistaa miten se meni...

Vastaa Viestiin